Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:53:23 GMT

گزارش الجزیره از شروع انتخابات در ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۷۰۰۸

گزارش الجزیره از شروع انتخابات در ایران

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: رسانه های خارجی همزمان با شروع «سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری»، «ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا»، «انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری» و «انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» به بازتاب این رویداد پرداختند. این رسانه ها به ویژه به مشارکت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه الجزیره در گزارشی درباره شروع رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در ایران نوشت: درهای مراکز رای گیری به روی رای دهندگان ایرانی برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور تا جانشین حسن روحانی شود، گشوده شد.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: صبح امروز مراکز رای گیری به روی رای دهندگان باز شد و رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد.

این رسانه قطری در ادامه با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در اولین دقایق آغاز رای گیری در پای صندوق رای گیری، گزارش داد: آیت الله خامنه ای رهبر ایران رای خود را با باز شدن مرکز رای گیری در حسینه امام خمینی در تهران به صندوق انداخت.

الجزیره گزارش داد: این انتخابات تا نیمه شب به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

این شبکه در ادامه سخنان مقام معظم رهبری را پوشش داد که خواستار مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری شد.

الجزیره گزارش داد: رهبر ایران گفت: روز انتخابات، روز ملت ایران است، امروز میدان دار و صحنه گردان اصلی مردم هستند. مردم هستند که با حضور در کنار صندوق‌های رأی و با دادن رأی، تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سال‌های آینده معین می‌کنند.

این رسانه در ادامه آورده است: پس از انصراف سه نامزد از انتخابات، چهار نامزد شامل ابراهیم رئیسی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی و قاضی زاده هاشمی با یکدیگر رقابت می کنند.

الجزیره گزارش داد: ایران روز گذشته پس از انتهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شاهد سکوت انتخاباتی بود.

در حال تکمیل.....

کد خبر 5237536

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شبکه الجزیره آیت الله خامنه ای ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی جو بایدن روسیه عراق ولادیمیر پوتین ناتو افغانستان ایران رجب طیب اردوغان برجام مذاکرات وین نفتالی بنت انتخابات ریاست جمهوری رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید

جشنواره فرهنگی هنری اشکواره حسینی با شروع به کار دبیرخانه آن به میزبانی آمل به دور هفتم رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، حسین جوادی عصر امروز در جلسه مدیران اجرایی و دبیران اشکواره فرهنگی هنری حسینی از شروع به کار هفتمین دوره این جشنواره در سطح ملی عنوان کرد و گفت: در این دوره نیز با برگزاری شش بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر و داستان کوتاه  و بخش کودک و نوجوان به اجرا درمی‌آید. 

وی با اشاره به اینکه در بخش نوجوان چهار بخش سرود گروهی، قصه گویی و نقالی، شعرخوانی و خاطره‌گوی و روایت‌گری فراخوان می‌شود، تصریح کرد: در این دوره اشکواره حسینی از اوایل شهریورماه شروع و اختتامیه آن پانزدهم شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود. 

رئیس اجرایی هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی با بیان اینکه امسال برای اولین بار با محوریت شهدای راه قدس آثار پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: با تأکیدات رهبری در خصوص حماسه بزرگ قدس، تصمیم گرفتیم محوریت این اشکواره را در کنار قیام امام حسین(ع)، شهدای راه قدس نیز باشد تا از زبان هنر به این جریان پرداخته شود.

جوادی از استقبال بالای هنرمندان به این اشکواره در سال‌های اخیر ابراز امیداوری کرد و گفت: خوشبختانه در این شش دوره اتفاقات خوبی افتاد و شاهد پربار شدن این اشکواره بودیم و این باعث می شود تلاش‌مان را بیش از پیش برای بهتر شدن انجام دهیم‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار