Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:21:00 GMT

عزم دیار میرزاکوچک خان برای ثبت حماسه حضور

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۷۲۸۷

عزم دیار میرزاکوچک خان برای ثبت حماسه حضور

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم همیشه در صحنه استان گیلان یکصدل و یکصدا در ساعات اولیه رای گیری با حضور در شعب اخذ رای برای خلق حماسه ای دیگر و در دفاع از ارزش های ایران اسلامی به میدان  آمدند تا دشمنان تاریک اندیش این دیار را ناامیدتر کنند. 

عطر حضور گیلانیها در ساعات اولیه رای گیری در کوچه و خیابان های استان گیلان پیچید، آنان آمده اند تا با مشارکت خود، آینده ای بهتر برای کشورشان بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان استوار و با افتخار در صحنه انتخابی دیگر پای صندوق های اخذ رای حضور یافتند تا بار دیگر با هم بودنشان را تجربه کنند. 

مردم گیلان مرد و زن از همه قشرها با صلابت قبل از آغاز رسمی رای گیری در برخی از شعب اخذ رای حضور یافتند تا نشان دهند پای این انقلاب ایستاده اند. 

حضور رای اولی ها، جوانان و نوجوانان از جلوه های زیبا در شعب اخذ رای است، می گویند: آمده ایم تا در اولین جشن سیاسی مان شرکت کنیم و آینده ای بهتر برای کشورمان رقم بزنیم. 

مردم در صف های رای گیری به خبرنگار ایرنا، بیان داشتند: سرنوشت هر انسانی در دستانش است، آمده ایم تا دشمنان بدانند همیشه در صحنه و پای آرمان های انقلاب اسلامی هستیم و آینده ای بهتر برای کشور می سازیم.

گزارشات از دیگر شعبه های اخذ رای سراسر استان از استقبال پرشور مردم از انتخابات حکایت می کند و صف های طولانی انان حتی پیش از ساعت آغاز فرآیند رای گیری نیز نشان از قدم برداشتن مردم این خطه برای خلق حماسه ای دیگر دارد.

صندوق های رای در ۵۳ شهر و ۱۷ شهرستان استان گیلان امسال میزبان یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از تعداد ۹۹۳ هزار و ۳۲۲ نفر مرد و ۹۹۵ هزار و ۲۱۲ نفر زن است. 

در کنار انتخابات ریاست جمهوری، در این دوره یکهزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی ۵۳ حوزه شهری و ۱۳ هزار و ۲۳۱ نفر داوطلب نیز برای کسب ۶ هزار و ۶۹۴ کرسی شوراهای روستایی با هم رقابت می کنند.

همچنین از واجدان شرایط رای دادن در استان ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رای اولی هستند که ۲۰ هزار و ۵۱۱ نفر از انها  پسران و ۱۹ هزار و ۸۹۴ نفر از دختران هستند.

سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رای اعم از شعبه های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹سیار هستند.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای ۱۷ شهرستان، ۵۳ شهر است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ رشت مشارکت انتخاباتی مشارکت های مردمی گیلان مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ رشت مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ رشت مشارکت انتخاباتی مشارکت های مردمی گیلان مشارکت سیاسی استان گیلان رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، «نصرالله جعفرزاده» پدر شهید «جعفر نعمت زاده» اولین شهید ترور شهرستان تالش به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.

شهید جعفر نعمت زاده متولد اول فروردین ۱۳۴۲ بخش اسالم تالش می‌باشد، شهید نعمت زاده جزو نیروهای بسیجی داوطلب بود که در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در شهرستان تالش به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای اسالم تالش به خاک سپرده شده است.

کد خبر 6088630

دیگر خبرها

  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • جمعه به یاد ماندنی با کوهنوردان دیار الوند
  • حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • (ویدئو) حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • ببینید | حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده