Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: ساعت هفت صبح امروز ۲۸ خردادماه انتظارها به پایان رسید و رأی‌گیری از مردم برای انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا آغاز گردید.

مردم خراسان‌جنوبی طبق روال دوره‌های قبل انتخابات از همان ساعت اولیه پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تا مسئولیت سیاسی و اجتماعی خود را در برابر کشور و سرزمین شأن ادا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادای دین به کشور در ساعات اولیه رأی‌گیری

رضا بهمنی یک شهروند خراسان‌جنوبی که ساعات اولیه را برای حضور در انتخابات برگزیده است، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف دینی و اجتماعی است و همه ما یک دین نسبت به کشور و سرزمین خود داریم و چه بهتر که این وظیفه را هر چه زودتر انجام دهیم.

وی گفت: برای ایران اسلامی خون جوانان بسیاری به زمینه ریخته شد و ما نمی‌توانیم نسبت به همه آن فداکاری‌ها و ایثارها بی‌تفاوت باشیم که اگر آنان برای اقتدار میهن خون دادند ما تنها با یک رأی دادن این کار را انجام می‌دهیم.

این شهروند خراسان‌جنوبی اظهارکرد: من از اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری که خودم از مجریان انتخابات بودم تا به امروز که بازنشسته شدم پای صندوق‌های رأی حاضر بودم.

بهمنی گفت: شاید برای نسل جوان که دوران قبل از انقلاب را ندیده است، شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی یک امر عادی باشد ولی ما که دوران رژیم ستم شاهی را دیده‌ایم، می‌دانیم که داشتن حق رأی چقدر ارزشمند است.

فاطمه بیدختی که یک بانوی خانه‌دار است و در شعبه أخذ رأی مسجد مرتضوی بیرجند پای صندوق رأی حاضر شده است، به خبرنگار مهر گفت: من بیش از آنکه به خاطر رأی آوردن نامزد خاصی در انتخابات شرکت کنم، به واسطه مسئولیت در برابر کشور و انقلاب و شهدا پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوم.

توصیه‌های شهید سلیمانی ما را پای صندوق رأی کشانده است

وی اظهارکرد: این روزها نام سردار شهید قاسم سلیمانی بیش از هر زمان دیگری مجدد بر سر زبان است و ما نمی‌توانیم نسبت به توصیه‌های این بزرگ مرد که همه را به حفظ انقلاب توصیه می‌کرد بی تفاوت باشیم.

این شهروند خراسان‌جنوبی ادامه داد: وقتی می‌بینیم افرادی چون شهید سلیمانی عمری را در راه انقلاب جهاد کردند و ما در این بین تنها می‌توانیم با یک ساعت وقت گذاشتن خدمتی به اسلام و انقلاب بکنیم، با شور و شوق پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم.

بیدختی یادآور شد: ما شاید گلایه‌هایی داشته باشیم و حتی بگوییم کاندید و نامزد مد نظر من در بین کاندیداهای فعلی نیست ولی همانطور که گفتم بیش از اشخاص برای من انقلاب و کشور و ادای دین به شهدا حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: به هم استانی‌ها و هم شهری‌ها نیز توصیه می‌کنم که شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی رأی گیری موکول نکنند چرا که تجمع در شعب أخذ رأی از نظر سلامت و شیوع کرونا مطلوب نیست.

لیلا حکیم‌زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق که با شوق و شور از حضور پای صندوق‌های رأی سخن می‌گوید، گفت: ما در منطقه خودمان کشورهایی را داریم که حتی یک بار مردم آن پای صندوق رأی حاضر نشدند و هنوز به شیوه سلطنتی اداره می‌شود.

حق رأی ثمره خون شهدای ایران از مشروط تا امروز

وی اظهارکرد: اما ما مردم ایران به برکت خون شهدا از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خودمان از بین کاندیداهای موجود مدیر اجرایی کشور و مدیران شهرها و روستاهایمان را در قالب انتخابات شورای شهر و روستا انتخاب می‌کنیم.

این شهروند خراسان جنوبی بیان‌کرد: با این وجود طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی همان کشورهایی که در آنجا انتخابات برگزار نمی‌شود، تلویزیون ۲۴ ساعته راه می‌اندازند که مردم ما را از شرکت در انتخابات پشیمان کنند.

حکیم زاده یادآورشد: به راستی اگر شرکت در انتخابات فایده‌ای نداشت چرا مخالفان و معاندان و دشمنان مدام ما را به عدم حضور در پای صندوق رأی تشویق می‌کنند و همه این‌ها به ما انگیزه برای حضور پای صندوق‌های رأی می‌دهد.

وی گفت: امیدوارم هر شخصی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود، در دوران مسئولیت خود گام‌های بزرگی برای رفع مشکلات آحاد جامعه به ویژه مردم محروم و مستضعف بردارد و به نیازهای اقتصادی آنان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

تعرفه‌هایی برای اعمال حق سرنوشت

مهدی قهرمانی، دبیر ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی نیز در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در سال ۹۶ تعداد شعب أخذ رأی در خراسان‌جنوبی ۹۰۲ شعبه بوده است، گفته بود: تعداد شعبات تعیین شده برای انتخابات ۲۸ خرداد به هزار و ۲۷ شعبه افزایش یافته است.

وی بیان‌کرد: تعرفه پیش بینی شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌جنوبی ۷۲۵ هزار برگ رأی و برای انتخابات شورای ۹ نفر شهر بیرجند ۲۰۰ هزار برگ رأی پیش بینی شده است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: همچنین برای شوراهای پنج نفره شهر و روستاها ۳۱۷ هزار برگ تعرفه و برای شورای سه نفر روستایی نیز ۲۶۷ هزار برگ تعرفه رأی پیش‌بینی شده است

۱۶ هزار رأی اولی در خراسان‌جنوبی

قهرمانی اظهارکرد: تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات در خراسان‌جنوبی ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر است که از این تعداد ۲۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۹۷۹ نفر نیز زن هستند.

وی افزود: ۱۶۳ هزار و ۴۸ نفر رأی اولی در استان داریم که از این تعداد ۸ هزار و ۳۱۱ نفر مرد و هشت هزار و ۳۷ نفر نیز زن هستند.

در هر حال ما تا ۱۲ شب فرصت داریم که با شرکت در انتخابات گامی برای عزت و اقتدار ایران اسلامی برداریم. و مطمئن هستیم این بار نیز خراسان‌جنوبی مانند همه ادوار گذشته جزو استان‌های دارای مشارکت بالا در سطح کشور خواهد بود.

کد خبر 5237545

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات بیرجند انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه گرگان عکس استانها بوشهر آمار کرونا انتخابات ریاست جمهوری اردبیل چالش شفافیت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شیراز پای صندوق های رأی حاضر شهروند خراسان جنوبی شرکت در انتخابات خراسان جنوبی برای انتخابات پای صندوق رأی هزار برگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشته مینی‌گلف در سال‌های اخیر در خراسان جنوبی رونق گرفته و شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در این رشته ورزشی بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رضا محمودی‌زاوه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات مینی‌گلف قهرمانی کشور با حضور 170 مینی گلف‌باز زن و مرد از 24 استان کشور از تاریخ 4 تا 7 اردیبهشت 1403 در شهر اصفهان برگزار شد. 

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در رده سنی بالای 18 سال برگزار شده بود افزود: مینی گلفرهای سراسر کشور به مدت 4 روز در سایت مینی گلف هجده میدان ادونچر ملک شهر اصفهان و مطابق با قوانین فدراسیون جهانی مینی گلف با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

رئیس هیئت‌گلف خراسان جنوبی تصریح کرد: کادر فنی و اجرایی برگزاری این مسابقات 30 نفر از متخصص‌ترین و باتجربه‌ترین اعضای انجمن مینی گلف جمهوری اسلامی ایران بودند و فدراسیون گلف نیز بر حسن اجرای فنی این رقابت‌ها نظارت داشت. 

ابوالحسنی رتبه اول رقابت‌های گلف در بخش انفرادی

محمودی‌ اظهار داشت: در پایان این رقابت‌ها، در بخش انفرادی آقایان محمدامین ابوالحسنی از خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه اول و در بخش تیمی، تیم‌های آقایان و بانوان خراسان جنوبی به مقام سوم دست یافتند. 

وی یادآور شد: تیم خراسان جنوبی در این مسابقات متشکل از خانم‌ها حمیده محمدی، فاطمه کارگر، تکتم بهروش و سارا کیوانمهر و در بخش آقایان حامد برزگانی، جواد خیرآبادی، محمدامین ابوالحسنی و محسن تقوی در این رقابت‌ها حضور داشتند. 

 رونق رشته مینی گلف استان در سال‌های اخیر 

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشته مینی گلف در سال‌های اخیر در خراسان جنوبی رونق گرفته و شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در این رشته ورزشی بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات مختلفی از جمله لیگ مینی گلف، جام رمضان و مسابقات مناسبتی، برگزاری دوره‌های آموزشی، اعزام تیم‌ها به مسابقات مختلف در موفقیت ورزشکاران استان نقش بسزایی داشته است. 

وی یادآور شد بدون شک، کسب این جایگاه در مسابقات کشوری، انگیزه‌ای مضاعف برای اهالی این استان خواهد بود تا با جدیت بیشتری به این رشته ورزشی جذاب بپردازند و شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتر در آینده باشیم.

انتهای پیام/257/

دیگر خبرها

  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی