Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:46:14 GMT

کردستانی ها با شور و شوق پای صندوق‌های رای آمدند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۷۸۱۱

کردستانی ها با شور و شوق پای صندوق‌های رای آمدند

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا امروز ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در کردستان هم آغاز شد و مردم سرزمین مجاهدت‌های خاموش برای خلق حماسه‌ای دیگر کمر همت بستند.

۲ هفته مانده به برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شائبه‌هایی مبنی بر عدم مشارکت کردستانی‌ها در شبکه های مختلف از جمله شبکه های اجتماعی مطرح می‌شد و بسیاری از تحریم کنندگان این رویداد سرنوشت ساز سخن از نیامدن مردم  این استان به پای صندوق های رای می‌زدنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف این سخنان و حرف‌های مخالفان شرکت در انتخابات، مردم بیشتر شهرهای کردستان از همان ساعت اولیه آغاز رای گیری پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا باردیگر حماسه‌ای از حضور خود خلق کنند.

مردم این استان با شور و شوق آمدند تا به مسوولیت مدنی واجتماعی خود عمل کنند و با حضور خود نشان دهند در همه رویدادهایی که مردم در آن نقش دارند مشارکت خواهند کرد و در این راستا هیچ گاه به سخنان اپوزیسیون و مخالفان و تحریم کنندگان گوش فرا نخواهند داد بلکه برمنبای  عقل و منطق خود عمل می کنند.

آسیه فرهادی یکی از بانوان سنندجی که از همان ساعت اولیه آغاز رای گیری  در شعبه مسجد جامع سنندج حاضر شده بود به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۶ سال سن دارم و تاکنون همه انتخابات را شرکت کردم به امید اینکه اتفاق خوبی در شهرم بیافتد.

وی اضافه کرد: همه جوانان و نوجوانان این سرزمین باید بدانند زمانی که ناامید شوند همه آرزوها و رویاهایشان نابود خواهد شد بنابراین من آمده‌ام که بگویم امید همیشه زنده است.

در کنار این بانوی کردستانی، همسرش هم حضور داشت و او هم با نظر بانویش موافق بود و گفت: پنج فرزند داریم که تنها ۲ فرزندمان کار و شغل دارند و یکی از آنها هم دانشجو است و ۲ فرزند دیگرمان هم چند سالی است به دنبال شغل مناسبی هستند.

او که خود را کمال محبتی معرفی کرد، افزود: فرزندانمان با دوستان خود به شعبه‌های اخذ رای می‌روند و ما هم به نزدیک ترین شعبه محل سکونتمان آمدیم تا در این رویداد سهم خود را ایفا کنیم.

وی یادآور شد: افرادی به ما گفتند مگر در این سال‌ها تغییری دیدید که پای صندوق‌های رای می‌روید ولی ما  این کار را وظیفه خود می‌دانیم و در هر دوره هم بی‌شک شرکت خواهیم و توجهی به سخنان دیگران نخواهیم کرد و براساس مصلحتی که تشخیص می دهیم عمل می کنیم.

نمونه چنین زنان و مردانی در کردستان کم نیستند و با وجود همین افراد همواره نقشه ها و طرح های دشمنان در خصوص این منطقه و دیگر نقاط ایران اسلامی نقشه برآب می شود.

براساس مشاهده خبرنگاران شهرستان‌های دیگر استان، حضور مردم در بیشتر شهرستان ها در ساعت اولیه رای گیری چشمگیری و برخلاف انتظار بوده و از این لحاظ پیش بینی می شود بتدریج بر تعداد مشارکت کنندگان هم افزوده شود.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای ضروری است

نگرانی هایی که بابت شیوع کرونا در این روز هم وجود داشته با اطمینان خاطر از سوی مسوولان ذیربط تا حدودی کاسته شده و همین هم باعث شده است مردم با آغاز زمان رای گیری در شعبه های اخذ رای حاضر شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: همه شعبه‌های اخذ رای موجود در استان ضدعفونی و گندزدایی شده و از این لحاظ هیچ جای نگرانی نیست.

ابراهیم قادری با بیان اینکه یک هزار و ۴۲ ناظر بهداشتی در یک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای در استان حضور دارند، افزود: این ناظران بهداشتی بر روند رعایت مسائل بهداشتی در روز انتخابات نظارت می کنند و در صورت وجود هر گونه مشکل بهداشتی اقدام برطرف کردن آن خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط بهداشتی مناسب در همه شعبه های اخذ رای استان برقرار است، یادآور شد: استفاده از ماسک در همه مراحل انتخابات ضروری است و علاوه براین از همه رای دهندگان درخواست می شود خودکار شخصی به همراه داشته باشند.

از دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰ می‌توان به قرارگیری صندوق های رای با فاصله ۲متری در فضای باز، ضرورت تامین تهویه در صورت قرارگیری صندوق در فضای بسته، ضرورت گندزدایی کامل اماکن و ابزار ادوات اخذ رای، رعایت فاصله ۲ متری در صنوف رای پای صندوق و بین مسوولان اجرایی، تعیین ورودی و خروجی مجزا در شعب برای جلوگیری از تجمع و ازدحام اشاره کرد.

ضرورت شست و شو و ضدعفونی کردن دست ها قبل و بعد از فرآیند رای گیری، پیش بینی امکان شست و شوی دست با صابون در شعب اخذ رای، الزام به استفاده از ماسک، ممنوعیت اخذ اثر انگشت و ضرورت استفاده رای دهندگان از خودکار شخصی،اخذ رای مبتلایان قطعی به ویروس کرونا با صندوق سیار و تجهیزات حفاظتی از دیگر موارد بهداشتی است که می‌طلبد در این روز رعایت شود.

کردستانی‌ها با حضورشان نقشه‌های دشمنان را بار دیگر از بین می‌برند

دشمنان برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات از همه شیوه‌ها بهره بردند و به ویژه از طریق رسانه‌هایی که در اختیار داشتند با همه توان مردم را به شرکت نکردن در این رویداد اثرگذار تشویق کردند ولی مردم ما با آگاهی و هوشیاری همیشگی خود تا این ساعت نشان دادند که ارزشی برای حرف های آنها قائل نیستند. 

نماینده ولی فقیه در کردستان، فرمانده سپاه بیت المقدس استان و امام جمعه و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از جمله مسوولانی بودند که در ساعت اولیه آغاز رای گیری در شعبه مسجد جامع سنندج حاضر شدند و رای خود را به صندوق انداختند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بعد از رای دادن خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: مردم ما همیشه در همه صحنه‌ها حماسه آفرین بودند و در رویدادهای سرنوشت ساز مشارکت داشتند و پیش بینی هم می شود در این انتخابات هم شاهد حضور گسترده ای باشیم.

سردار سیدصادق حسینی با اشاره به اینکه  قطعا قهر کردن با صندوق اخذ رای هیچ مشکلی را برطرف نخواهد کرد، افزود: دشمنان برای عدم مشارکت مردم در انتخابات امروز هزینه‌های زیادی کردند و مردم ما با حضورشان باعث می شوند همه هزینه های آنها از بین برود و هیچ بازخوردی نداشته باشد.

وی بر مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: بی شک حضور مردم در انتخابات تاثیرگذار بوده بنابراین همه ما وظیفه داریم نقش خود را در این اثرگذاری ایفا کنیم تا شاهد توسعه و آبادانی ممکلت خود باشیم.

برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در استان کردستان یک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای تعیین شده که ۵۸۴ شعبه آن شهری و ۸۳۵ مورد نیز روستایی است؛حدود ۳۰ هزار نفر کار برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در کردستان انجام خواهند داد.

از ۳۲ شهر استان، شورای اسلامی ۲۵ شهر پنج نفره، ۶ شهر ۷ نفره، یک شهر ۹ نفره و تعداد کرسی‌های اصلی ۱۷۶ کرسی و مجموع کرسی‌های اصلی و علی‌البدل ۲۸۷ مورد است.

 تعداد کرسی‌های اصلی شوراهای اسلامی روستایی سه هزار و ۹۹۸ کرسی و مجموع اصلی و علی‌البدل ۶ هزار و ۶۵۴ کرسی است، ضمن اینکه انتخابات در یک هزار و ۳۱۴ روستا برگزار خواهد شد اما فعلا ۵۱ روستا به حد نصاب نرسیده و امیدواریم این روستاها نیز به حد نصاب برسد. 

بیش از ۲۰۰ نفر خبرنگار و عکاس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان را پوشش خبری می‌دهند که از این تعداد حدود ۴۰ نفر عکاس و خبرنگار در مرکز استان به پوشش اخبار انتخابات می‌پردازند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کردستان مشارکت انتخاباتی سنندج پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کردستان مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ کردستان مشارکت انتخاباتی سنندج انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق های رای مردم در انتخابات شعبه های اخذ رای دوره انتخابات شهر و روستا ساعت اولیه یک هزار رای گیری حاضر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: اهمیت دور دوم انتخابات کمتر از دور اول نیست و طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان و طارم و همینطور خدابنده پیش‌بینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی رئیس ستاد انتخابات استان زنجان امروز در جلسه ستاد انتخابات استان اظهار داشت: همه اقدامات ستاد انتخابات استان، بر‌اساس تقویم و برنامه زمان‌بندی اعلامی ستاد انتخابات کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه فراهم شده است گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است مطرح کرد: با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی به زمانبندی تبلیغات نامزدهای این مرحله نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه13 اردیبهشت تا 8 صبح روز پنجشنبه مورخ 20 اردیبهشت ادامه دارد.

این مسئول گفت: همچون دور نخست، برنامه‌های تبلیغاتی در صداوسیما و امکانات ویژه دستگاه‌‌های دولتی برای استفاده نامزدها تعیین و به آنان ابلاغ شده است؛ 491 شعبه ثابت و سیار در حوزه‌های انتخابیه (زنجان – طارم ) و (خدابنده) مستقر هستند.

به گفته رفیعی؛ در حوزه انتخابیه ( زنجان – طارم ) 199 شعبه ثابت و 132 صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده 90 شعبه ثابت و 70 صندوق سیار اخذ رای پیش بینی شده است.

گفتنی است، انتخابات در حوزه های انتخابیه زنجان – طارم  برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین تنها منتخب به دور دوم کشیده شده است و قرار است دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس
  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود