Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این شعبه، رای گیری با آرامش و نظمی مثال زدنی آغاز و اغلب شهروندان در این ساعات اولیه صبح انفرادی یا خانوادگی برای رای دادن به شعب اخذ رای آمده اند.

همزمان با آغاز رای گیری در این مسجد قدیمی تهران، صف مراجعان برای دادن رای و شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در مسجد لولاگر تهران شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجد جامع لولاگر واقع در ابتدای بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع خیابان آذربایجان از صبح امروز شاهد تشکیل صف های طویلی از رای دهندگان است، همچنان با حضور گسترده مردم برای شرکت در این دوره از انتخابات مواجه است.

 ۲ محل رای گیری با هشت صندوق به شماره ۳۳۱۰۰۱۴۷۳ در مسجد جامع لولاگر مستقر و جانمایی شده است. 

حضور اصحاب رسانه در این مسجد نیز چشمگیر است و چند شبکه تلویزیونی داخلی و خارجی همراه جمعی از خبرنگاران و تصویربرداران در حال تهیه گزارش و عکس و مصاحبه از روند برگزاری انتخابات در این مسجد هستند.

اسامی نامزدهای انتخاباتی در این مسجد در ۱۸ صفحه بزرگ نصب شده که اسامی زیاد شرایط را برای مردم و کسانی که نامزدهای خود را از قبل انتخاب نکرده اند، مشکل می کند.

 مادران شهدای حاضر در صف رای گیری این مسجد، عکس فرزندان شهید خود را در دست دارند و با حضور حماسی و معنوی خود یاد این مسافران آسمان و بهشت را گرامی می دارند. 

مسجد لولاگر، وعده گاه شهید اندرزگو با انقلابیون

با تورق تاریخ به سابقه مسجد لولاگر از زمان تاسیس پی می برم. آنجا که چون آیینه ای روشن مشخص می شود که این مسجد قدیمی چه در روزهای انقلاب ۵۷ چه دوران دفاع مقدس و پس از آن، ماجراهای زیادی را به خود دیده است.

در این رهگذر وقتی وارد حیاط این مسجد قدیمی تهران می شوی، ناخودآگاه به یاد شهید «سید علی اندرز گو» از مبارزان مسلح مخالفان حکومت پهلوی می افتی. او که عضو هیات‌های موتلفه اسلامی بود و با گروه‌های مختلفی ارتباط داشت. اندرزگو در نوجوانی با نواب صفوی و تشکیلات فدائیان اسلام آشنا شد و تحت تاثیر این شخصیت مبارز به شاخه نظامی جمعیت هیات های موتلفه اسلامی پیوست.

شهید اندرزگو محل ملاقات ها و قرار های انقلابی اش را به محدوده خیابان نواب برد. آن زمان هنوز خیابان نواب مثل امروز بزرگراه نبود، بلکه خیابانی فشرده با خانه های تو در تو و رفت و آمد به سمت بازار و میدان بهارستان آسان بود. پایین میدان جمهوری پشت مسجد لولاگر بعد از نماز پاتوق انقلابیون با شهید اندرزگو بود. این مرحوم نقل می کند بسیاری از وقایع مهم و تصمیمات انقلاب و انتقال پیام های امام به مردم از طریق همین دیدارهای مخفیانه انقلابی در مسجد لولاگر صورت گرفت.

این مسجد که در ماجرای اغتشاشات سال ۸۸ توسط آشوبگران به آتش کشیده شد، از آن تاریخ به بعد به عنوان نماد مقاومت در برابر فتنه‌گران مطرح شده است.

در این حال و هوای که ده ها نفر از شهروندان این منطقه را می بینی که برای رقم زدن آینده مملکت خویش به رغم وجود بیماری کرونا در این دوره از انتخابات شرکت کرده اند.

در مسجد جامع لولاگر، اقشار مختلف اعم از پیر و جوان، زن و مرد و بخصوص رای اولی ها به طور گسترده در حال انتخاب افراد اصلح برای نشستن بر صندلی ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و خبرگان رهبری هستند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری همزمان با سایر شعب اخذ رای در مسجد لولاگر با استقبال خوب مردم متدین این منطقه آغاز شده و حضور آحاد مختلف مردم اعم از کارمند، کارگر، معلم، روحانی و بانوان از همان آغاز زمان رای گیری چشمگیر و پر شور است.

نخستین رای در مسجد لولاگر توسط خانمی حدودا ۷۵ ساله به صندوق اخذ رای انداخته شد، این خانم دلیل شرکت خود در انتخابات در نخستین دقایق رای‌گیری را شادی رهبر معظم انقلاب و ناکام گذاشتن دشمنان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- برگزار می‌شود.  

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.  

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ مسجد لولاگر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ مسجد لولاگر مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ مسجد لولاگر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شوراهای اسلامی شهر و روستا مجلس شورای اسلامی مسجد لولاگر سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خبرگان رهبری میان دوره رای گیری اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال

مراسم استقبال از پیکر معطر و گلگون کفن شهید "محمد رنجنوش" از شهدای دوران دفاع مقدس که پس از ۳۸ سال چشم انتظاری در حسنیه معراج الشهدای همدان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده از طریق انجام آزمایشات DNA "حاج محمد رنجنوش" عصر روز گذشته وارد همدان شد و در حسنیه معراج الشهدای همدان مورد استقبال اعضای خانواده، بستگان و مردم کوی فرهنگیان قرار گرفت.

نماینده کمیته جست‌وجوی در مفقودین همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مورد برنامه‌های تشییع و خاکسپاری شهید، اظهار داشت: عصر امروز دیدار خانواده، بستگان و اهالی کوی فرهنگیان با شهید در مسجد قمر بنی هاشم انجام شد و پس از آن مردم در مسجد مهدیه شهید را مورد تشییع قرار دادند.

بهرام دوست‌پرست، عنوان کرد: حضور در پایگاه شهید خاکپور، خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد و مسجد معراج شهدا برنامه های بعدی است که شهید گرانقدر امشب در آن حضور دارد و فردا نیز برنامه ای برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، موقعیت سید الشهدا با حضور دانش آموزان، حضور در یکی از ادارات و پس از آن حرکت به سمت ملایر و حضور در یادواره شهدای ملایر و چند هیئت در همدان را خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: جمعه صبح نیز برگزاری دعای ندبه در کوی فرهنگیان، حرکت به سمت روستاهای کبودراهنگ و حضور در نماز جمعه کبودراهنگ، عصر روز جمعه نیز از ساعت 14 الی 16 حضور در زادگاه شهید روستای قوره جینه و سپس وداع عمومی مردم همدان با پیکر مطهر شهید و حضور در هیئات برنامه ریزی شده است.

نماینده کمیته جست‌وجوی در مفقودین همدان افزود: پیکر مطهر شهید روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ساعت 10 صبح در میدان امام خمینی (ره) همدان و با حضور دستجان عزاداری بر روی دستان مردم مومن و شهیدپرور همدان تشییع می‌شود و پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در همدان بر پیکر شهید تشییع تا میدان پروانه ادامه خواهد داشت و پس از آن مراسم خاکسپاری در گلزار شهدای همدان انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، شهید رنجنوش در سال 1365 پاسدار رسمی اعلام شد و پس از شهادت از وی دو فرزند 3 و 4 ساله پسر به یادگار ماند اکنون والدین شهید در قید حیات نبوده و همسر و دو فرزند پسر شهید "حاج محمد رنجنوش" پس از 38 سال چشم انتظاری با شهید دیدار کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • فیلم/ حضور خادمین مسجد جمکران در معراج شهدای تهران
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...