Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جواد قدوسی‌فر روز جمعه در ستاد انتخابات استان قزوین، اظهار داشت: از بین ۹۶۴ داوطلب ثبت نام شده در شوراهای اسلامی شهرهای استان قزوین، با استعلام صورت گرفته از مراجع پنجگانه، ۱۳۱ داوطلب نمایندگی در مرحله اجرا و ۷۵ داوطلب نیز در مرحله بررسی هیات‌های نظارت سطح استان عدم احراز شدند و در مجموع ۲۰۵ داوطلب با عدم احراز صلاحیت مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۷۵ داوطلب به رد صلاحیت خود اعتراض کردند که در هیات عالی استان مورد رسیدگی مجدد قرار گرفت و تعداد رد صلاحیت شدگان باز هم کاهش یافت و در مجموع تمام کسانی که با عدم احراز صلاحیت یا رد صلاحیت مواجه شدند، کمتر از ۵ درصد بودند.

این مسوول با بیان اینکه چهار هزار و ۴۶۷ نفر داوطلب شوراهای روستایی استان قزوین ثبت نام کرده بودند، اضافه کرد: از این تعداد هم کمتر از ۵ درصد رد و مابقی تایید صلاحیت شدند.

این مسوول خاطرنشان کرد: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای روستایی ابتدا در بخش‌های مربوط مورد رسیدگی قرار گرفت و اگر اعتراضی به نحوه و یا نتیجه رسیدگی صورت گیرد در شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه ای که برای کاندیداها در این مرحله احراز می‌شود، قطعی خواهد بود.

قدوسی فر با بیان اینکه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر ابتدا در شهرستان‌ها صورت گرفت، تاکید کرد: با استفاده از تبصره ۵ ماده ۶۳ قانون انتخابات و اختیارات نظارت استصوابی، اجازه دادیم افرادی که به نتیجه اعلام شده در شهرستان‌ها اعتراض داشتند با استفاده از این ماده، به هیات مرکزی تهران اعتراض کنند.

به گفته وی، با توجه به این موضوع، ۲۰۵ داوطلب رد صلاحیت شده در استان قزوین به هیات مرکزی اعتراض کردند و در این مرحله هم حدود ۱۸ نفر تایید شدند.

قدوسی فز افزود: هم اکنون چهار هزار و ۳۶۷ داوطلب شوراهای اسلامی روستایی و ۸۲۵ داوطلب در شوراهای شهر استان قزوین در صحنه انتخابات حضور دارند.

وی با اشاره به مرحله نظارت، چینش صندوق‌ها و جذب و آموزش ناظران، گفت: ۲ هزار و ۱۰۰  ناظر و سرناظر را شناسایی و برای آنان تشکیل پرونده صورت گرفت و برای آنان آموزش حضوری نیز برگزار شد.

قدوسی فر اضافه کرد: در نهایت نیز از این تعداد، برای هر صندوق پرجمعیت ۲ ناظر و برای صندوق‌های کم جعیت و سیار نیز یک ناظر تعیین و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم تاکید شد.

وی با بیان اینکه ناظران انتخابات در سطح استان از ساعت ۷ صبح امروز به اتفاق اعضای اجرایی صندوق، نماینده بهداشتی و نیروی انتظامی در محل‌های تعیین شده حضور یافته و برای اخذ رای از مردم اقدام کرده‌اند، افزود: یک هزار و ۶۷۰ ناظر انتخابات در سطح استان حضور دارند که برای هر ۱۰ صندوق، یک ناظر در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۱۴۴ شعبه اخذ رای در استان با یک هزار و ۶۷۰ ناظر و ۱۴۷ سرناظر حضور دارند و در همین راستا نیز ۶۰ بازرس ویژه برای کل استان تعیین شده است.

قدوسی فر در خصوص تاخیر در رسیدن تعدادی از کارت‌های الکترونیکی، اظهار داشت: تمامی فرایند رای گیری در شهر قزوین الکترونیکی بوده و کارت‌های لازم برای هر رای دهنده با تاخیر از وزارت کشور رسید اما تا به الان فقط هفت شعبه انتخاباتی در استان هنوز فعال نشده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هفت صبح امروز در سراسر کشور آغاز شده است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ایرنا استان قزوین انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ایرنا استان قزوین انتخابات ریاست جمهوری شوراهای اسلامی استان قزوین رد صلاحیت قدوسی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: باتوجه به اینکه اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارتباط مستقیم با مردم هستند، احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهران زینلیان - سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت -در حاشیه همایش فرهنگی و آموزشی شوراهای اسلامی استان، ضمن قدردانی از دفتر امور شهری و شوراها در برگزاری این نشست، اظهار کرد: شوراهای اسلامی بعنوان تجلی اراده مردم در حکمرانی اسلامی نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارتباط مستقیم با مردم هستند، احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها بسیار اثرگذار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در استان اصفهان با وجود جمع نخبگانی خوبی که در شوراها مسئولیت دارند برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا با استفاده از نظرهای بیان شده بتوانیم مسائل را بهتر از گذشته رفع کنیم.

زینلیان گفت: پیگیر امور اعضاء شورای اسلامی شهر و روستا هستیم و اگر چالشی وجود دارد انتظار می‌رود به مدیریت استان و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری منتقل شود. وی عنوان کرد: بایستی همدلی و تعامل میان اعضای شورا و مدیران شهرستانی تقویت شود تا با همراهی و همکاری امور پیش رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بعنوان مثال بحث دفع پسماندهای پزشکی در سجزی چندین سال معضل بوده است اما با پیگیری شورای شهر سجزی و مدیریت استان این معضل در مسیر رفع قرار گرفته است از این رو درخواست می‌کنیم که شوراها در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند.

وی ادامه داد: طرح جامع دفع پسماند در کارگروه امور زیربنایی استان مصوب شده است و پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان، اجرایی خواهد شد.

زینلیان در خصوص فرایند انتخاب شوراهای برتر نیز، گفت: براساس شاخص‌هایی که از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ و برای شوراهای اسلامی شهرها و فرمانداران ارسال شد و براساس ۴۴ شاخص کمی که در دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تنظیم و تدوین شده بود در مرحله نخست شوراهای شهرها در سامانه‌ای مشخص خود ارزیابی انجام دادند.

وی ادامه داد: خود ارزیابی توسط فرمانداران و دفتر امور شهری استانداری بررسی شد و برخی از شوراها بعنوان شوراهای برتر و شاخص انتخاب شدند.

زینلیان افزود: براساس شاخص‌های کیفی نیز ابتدا در هر شهرستان توسط شورای شهرستان و فرماندار آن شهرستان، شورای برتر شهرها انتخاب و سپس برگزیدگان در ارزیابی دوم توسط شورای استان و دفتر امور شهری استانداری بررسی شدند که در نهایت ۲۲ شهر به مرحله نهایی رسیدند و سه شورای شهر دهاقان، گلپایگان و بویین و میاندشت حائز رتبه برتر شدند که در این همایش از این سه شورای اسلامی شهر تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 751555

دیگر خبرها

  • صدای نامزدهای انتخابات مجلس در «ایران‌صدا»
  • نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
  • تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد
  • ۸ صبح فردا زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی پایان می‌یابد
  • کمتر از ۳ روز تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • همه چیز مهیای رقابت بین نامزدهای ۲ حوزه انتخابیه مجلس در فارس است
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند