Web Analytics Made Easy - Statcounter

خادمی گفت: یکی از جلوه های قدرت و عظمت مردم انتخابات است که حاکمیت مردم از طریق رای اعمال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سید موسی خادمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوریت نظام ما ریشه در یک تجربه انسانی دارد و بهترین روش حاکمیت، دموکراسی یا همان مردم سالاری است، از طرفی ما یک جامعه اسلامی هستیم که مبانی اسلامی بر ما حاکم است و مردم سالاری با اصول اسلامی تناقضی ندارد و از مبانی اسلام می توان به نقش تعیین کننده مردم و اهمیت رای مردم در تعیین حاکمان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چنین جامعه‌ای مردم حکمرانان را تعیین کرده اما محتوا و اصول حاکم بر این نظام، اصول اسلامی است، بنابراین جمهوریت و مردم‌سالاری به عنوان یک اصل در حاکمیت اسلامی است و نباید آن را دچار خدشه و مشکل کرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: مجرای اعمال حاکمیت، رای و نظر مردم از طریق انتخابات خواهد بود از جمله انتخابات خبرگان رهبری که مهمترین عنصر حکمرانی را در نظام اسلامی تعیین و در درجه دوم انتخابات ریاست جمهوری که بخش عمده ای از امور کشور در این حوزه اتفاق می افتد و بعد از آن نمایندگان مجلس و قانون گذاری و  در بعد محلی انتخابات شوراها که حاکی از اهمیت انتخابات و رای مردم است.

خادمی عنوان کرد: همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به نوعی باعث شده یک انتخابات کاملا ملی را با یک انتخابات سطح محلی همزمان برگزار کنیم به طوری که ریاست جمهوری یک جایگاه بسیار مهم و تعیین کننده است و این موضوع به قدرت رای و پشتوانه مردم هم در بعد بین‌المللی و هم در بعد داخلی بستگی دارد.

وی بیان کرد: انتخابات شوراها محلی ترین نوع انتخاباتی است که به اصل مردم سالاری در قانون اساسی برمی گردد و مسائل مربوط به اداره شهرها و اداره روستاها و حاکمیت مردم در آن مربوط می شود و اینکه چه افرادی در این منصب  قرار گیرند و میزان مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی به چه میزان است در نقش نهایی آن ها موثر است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تمهید شرایط لازم و آمادگی قبل از انتخابات  از جمله تشکیل هیئت‌های اجرایی و نظارت پیش بینی امکانات و تجهیزات مورد نیاز شعب و… از جمله  مهمترین بخش انتخابات است که در استان لرستان این مهم به خوبی انجام شده و مردم می‌توانند فردا با خیال راحت رای خود را به صندوق بیندازند و در سرنوشت خود مشارکت کنند.

خادمی بیان کرد: روز انتخابات در استان لرستان ۵۰ هزار نفر مشغول برگزاری انتخابات هستند که در کشور این رقم به دو میلیون نفر می‌رسد و پشتیبانی و تامین ملزومات کار سنگینی است که با تأمین مایحتاج لازم مسیر برای رای دهی مردم فراهم شده است، همچنین در بحث شمارش و اعلام نتایج پس از برگزاری انتخابات برنامه و تدارک لازم به خوبی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با بیماری کرونا و کاهش تراکم در حوزه های رای گیری افزایش تعداد شعب اخذ رای به تعداد ۱۰۰ شعبه در استان است که این میزان از هزار و ۷۷۰ شعبه  به هزار و ۸۷۰ شعبه در انتخابات اخیر رسیده است.

استاندار لرستان اظهار داشت: به کاندیداهای محترم و هواداران آنها توصیه می شود پس از پایان مهلت تبلیغات و در روز انتخابات از رفتارهای غیر قانونی خودداری کنند و در صورت مشاهده برخورد لازم به عمل خواهد آمد.

خادمی گفت: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مرکز استان و شهرستان های بروجرد، کوهدشت و پلدختر به صورت الکترونیک برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مردم سالاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد

تابناک _ فهرست نهایی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

کاندیداهای مورد حمایت «جبهه انقلاب» مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

 

پیش از این نیز فهرست کاندیداهای این تشکل سیاسی اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • مردم از انتخاب اصلح غفلت نکنند
  • مردم حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشند
  • حمایت غرب از نسل‌کشی جدید اسرائیل/ حضور در انتخابات سهیم شدن در تعیین سرنوشت است
  • رضایت حاکمیت به پوشش زنان ۲۰ سال پیش | همان بدحجابانی که کافر بودند!
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌