Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:31:28 GMT

حضور گرم بانوان دیار سبلان در پای صندوق‌های رای

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۸۷۷۶

حضور گرم بانوان دیار سبلان در پای صندوق‌های رای

به گزارش خبرنگار ایرنا، در شهرک کارشناسان اردبیل و در مسجد امام علی (ع) که شعبه ویژه بانوان است، تعدادی از جوانان و نوجوانان در حیاط مسجد به صف ایستاده‌اند، مسئولان برگزاری انتخابات در این شعبه تلاش کرده‌اند تا پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود، بانوان جوان با فاصله اجتماعی به صف ایستاده‌اند، همه آنها ماسک بر صورت داشته و اسپری‌های ضدعفونی را نیز هر از گاهی از کیف‌های خود در آورده و بر دست می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا رای اولی است، چادری بر سر دارد و مشتاق حضور در انتخابات است، می‌گوید: سخنان و وصیت سردار شهید سلیمانی از ذهن و یادم نمی‌رود که سرزمین ایران را حرم خواند و امروز من برای دفاع از این حرم با سلاح رای خود آمده‌ام ، دوست دارم اولین رای ما زیباترین رای باشد و به این منظور سعی می‌کنم اصلح‌ترین شخص را انتخاب کنم.

سمانه دختر دیگری است که دختران رای اولی دیگر اردبیلی را به حضور در صحنه انتخابات  فرا می‌خواند و می‌گوید: دشمنان تلاش دارند تا چنین القا کنند که رای ما تاثیر ندارد و تبلیغات سنگینی نیز را در این زمینه به راه انداخته‌اند.

وی افزود: ما جوانان بویژه رای اولی‌ها به دشمنان خود می‌گوییم که تک تک رای‌های ما در سرنوشت کشور تاثیرگذار است و ما با حضور در انتخابات باید دین خود را ادا کنیم.

یک بانوی فرهنگی بازنشسته اردبیلی نیز شرکت در انتخابات را وظیفه‌ای شرعی و ادای دین به شهدا ، امام راحل و عمل به فرمایشات ومقام معظم رهبری دانست.

رقیه احدی افزود: انتخاب ما باید خوب باشد ، چون نظام ما نظام کارآمد است و اگر گاهی ناکارآمدی‌هایی در مقاطعی ایجاد شده ناشی از عدم انتخاب افراد اصلح است.

وی اظهارکرد: به همه بانوان توصیه می‌کنم در همین ساعات اولیه پای صندوق‌های رای بیایند و با آرای خود به دشمنان نظام و ملت ایران جواب نه داده و با حضور سیاسی خود انتقام خون شهید سلیمانی را بگیرند.

یک دختر دانشجو هم احساس تکلیف را یک غرور ملی دانست و گفت: رای هر فردی که در ایران زندگی می‌کند و به انقلاب اسلامی باور و ایمان دارد تاثیرگذار است و حضور پرشور مردم در تعیین سرنوشت کشور تاثیرگذار است و نمی‌توان این حماسه و اثر را نادیده گرفت.

آیلار اکبری افزود: همه باید در این آزمون ملی و سراسری همه شرکت کنیم زیرا به فرموده مقام معظم رهبری اولین نتیجه و اثر این حضور به خود مردم برمی‌گردد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز به خبرنگار ایرنا گفت: نقش بانوان در حضور حداکثری در انتخابات بااهمیت است.

فریبا محمدلو اظهارکرد: بانوان در طول دوران انقلاب و در همه عرصه‌ها حضور تاثیرگذاری داشته‌اند و هم‌اکنون نیز با مشارکت بالای خود و خانواده‌هایشان در انتخابات گذشته دیگری را ایفا خواهند کرد.

وی حضور همه اقشار در انتخابات و انتخاب رئیس جمهوری با پشتوانه محکم مردمی را پاسخی محکم به دشمنان نطام و انقلاب دانست.

یک خانم خانه‌دار اردبیلی هم گفت: به عشق رهبر و به احترام خون شهید سردار سلیمانی پای صندوق‌های رای آمدم ، در این شرایط حساس برغم وجود برخی گلایه‌ها وظیفه داریم در انتخاب افراد اصلح در برابر جبهه دشمنان نظام اسلامی ایران صف‌آرایی کنیم.

وجیهه صفوی افزود: حفظ انقلاب و حفاظت از خون شهدا و حفاظت از خط امام و مقام معظم رهبری وظیفه همه بانوان است.

هزار  و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در ۱۲ شهرستان و ۳۱ بخش و روستا در استان اردبیل مشغول اخذ رای شهروندان استان اردبیل هستند،  ۵۹۶ شعبه از این تعداد در شهرها ، ۹ مورد سیار در شهرها، ۷۳۵ شعبه ثابت در روستاها و ۳۳۷ شعبه سیار در روستاها مستقر هستند.

بیش از یک میلیون و هزار و ۴۷۰ نفر در استان اردبیل واجد شرایط رای دادن  هستند.

در شهرهای استان اردبیل ۷۷۳ نفر برای تصدی ۲۶۷ کرسی و در روستاها هم پنج هزار و ۵۲۱ نفر برای پنج هزار و ۴۰۷ کرسی اصلی و علی‌البدل با هم رقابت می‌کنند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی استان اردبیل انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی استان اردبیل انتخابات ریاست جمهوری استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

در شرایطی که باشگاه آلومینیوم اراک از ابتدای فصل شرایط حضور بانوان در دیدارهای خانگی خود را فراهم کرده و این اتفاق بدون مشکل انجام شده بود، اکنون سازمان لیگ اعلام کرد که بانوان اجازه تماشای مسابقه حساس جام حذفی بین آلومینیوم و پرسپولیس را نخواهند داشت.

سازمان لیگ روز گذشته اعلام کرد که دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی با حضور تماشاگران برگزار می‌شود و ایرالکو در این مسابقه محروم از حضور هواداران خودی نیست، اما امروز خبر از محرومیت بانوان هوادار داد.

با این شرایط، برای نخستین بار در فصل جاری، بانوان اراکی نمی‌توانند در استادیوم حضور داشته باشند ولی حضور هواداران مرد در مسابقه آلومینیوم و پرسپولیس بلامانع است.

در نامه سازمان لیگ به هیئت فوتبال استان مرکزی و باشگاه آلومینیوم اراک آمده است:

«احتراماً به دلیل مشکلات ساختاری و نبود دستورالعمل مشخص در کنترل مبادی ورودی استادیوم امام خمینی (ره) اراک که منجر به عدم تامین و بکارگیری استاندارد در رویه مهمان‌پذیری بانوان گردیده است و همچنین نظر به عدم رفع کامل نواقص در زیرساخت ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان محترم، به استحضار می‌رساند ورزشگاه مذکور تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده، فاقد شرایط پذیرش بانوان محترم می‌باشد.

بدیهی است، باشگاه موظف است سازمان لیگ را از برنامه و روند استقرار شرایط حضور بانوان هرچه سریع‌تر مطلع ساخته تا پس از ممیزی شرایط بهبود یافته، نسبت به حضور بانوان محترم تصمیم‌گیری شود.»

 

دیگر خبرها

  • سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور بانوان
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • برگزاری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • آلومینیوم- پرسپولیس؛ بدون حضور تماشاگران زن!
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک