Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از چهارشنبه گذشته آغاز شده که با مصوبه جدید ستاد ملی کرونا در افزایش سقف وام، عملا پرداخت وام ۲۵ میلیونی با سفته حذف می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با مصوبه ستاد ملی کرونا شرایط دریافت وام ودیعه مسکن طی سال 1400 تغییر کرده و مبلغ وام مستأجران تهرانی از 50 میلیون به 70 میلیون تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد ملی کرونا  مصوب کرد: «مهلت ثبت نام اشخاص واجد شرایط برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن تا پایان شهریور ماه 1400 تمدید شده و بانک ها و موسسات اعتباری موظفند حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری تسهیلات مذکور را پرداخت کنند.شرایط و مقررات مترتب بر این تسهیلات در سال 1399، در سال جاری نیز به قوت خود باقی است. تا سقف مبلغ 10 هزار میلیارد تومان از بسته تسهیلات کرونایی، در سال 1400 به پرداخت تسهیلات برای این موضوع اختصاص داده می‌شود.»

در ادامه معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به زمان آغاز ثبت‌نام وام ودیعه مسکن شرایط دریافت این وام را به شرح زیر اعلام کرد:

- متقاضیان دریافت این تسهیلات ودیعه مسکن باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

- متقاضیان باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. 

- تاریخ انعقاد اجاره‌­نامه واحد مسکونی باید مربوط به شش ماهه نخست سال 1400 باشد.

- چنانچه متقاضی تا حداکثر 2 هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌­‌شود.

به گزارش تسنیم، گرچه ستاد ملی کرونا اعلام کرده شرایط و مقررات مترتب بر این تسهیلات در سال 1399 در سال 1400 هم به قوت خود باقی است، اما شرایط پرداخت وام ودیعه نسبت به سال گذشته با تغییرات جزیی اما مهمی روبرو خواهد شد. در واقع با افزایش 10 میلیون تومانی وام ودیعه مسکن سایر شهرها، عملا پرداخت این وام با سفته امکان‌پذیر نیست. وام 15 میلیون تومانی ودیعه سایر شهرها بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا با سفته پرداخت می‌شد، اما مستأجران برای دریافت این وام که به 25 میلیون تومان افزایش یافته حتما باید ضامن به بانک عامل معرفی کنند.

به نظر می‌رسد این تغییر باعث می‌شود تا مستأجران کمتری موفق به دریافت وام ودیعه مسکن شوند، مسئله‌ای که ستاد ملی کرونا بایستی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

شرط جدید پرداخت وام ودیعه مسکن/ خرید و فروش طرح ملی مسکن غیرقانونی است

به گزارش تسنیم، وام ودیعه مسکن به دو صورت قابل پرداخت است؛ یکی این‌که در اختیار مالک قرار می‌گیرد و مستأجر سود و کارمزد آنرا طی یکسال (سود 13 درصدی) پرداخت می‌کند و دیگری آن‌که وام در اختیار مستأجر قرار گرفته و اقساط آنرا با سود 12 درصدی پرداخت خواهد کرد.

بر این اساس  بازپرداخت تسهیلات تا 30 میلیون تومانی 3 ساله و 30 میلیون تومان به بالا 5 ساله است. به این ترتیب قسط وام 25 میلیون تومان حدود 830 هزار تومان، 40 میلیون تومانی حدود 900 هزار تومان و 70 میلیون تومانی حدود یک میلیون و 550 هزار تومان است. سود وام 25 میلیونی حدود 5 میلیون تومان، وام 40 میلیون تومانی حدود 13.3 میلیون و وام 70 میلیونی حدود 23.5 میلیون تومان است.

سردرگمی متقاضیان ثبت‌نام وام ودیعه مسکن/ قسط 2.3 میلیون تومانی وام 70 میلیونی تهرانی‌ها+جزئیات

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا وام مسکن ویروس کرونا وام مسکن وام ودیعه مسکن ستاد ملی کرونا میلیون تومانی میلیون تومان پرداخت وام ثبت نام سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی شقا اظهار کرد: زمین واحدهای ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

فرماندار چناران گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

وی گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

فرماندار چناران اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفت وگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران