Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ۳۵ نماینده فرانسوی ضمن اعتراض به احتمال انتخاب سرلشکر «احمد ناصر الریسی» مقام نظامی بلندپایه اماراتی به عنوان رئیس پلیس بین‌الملل (اینترپل)، از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور خواستند با این اقدام مخالفت کند.

بر اساس گزارش شامگاه پنجشنبه رادیوی فرانسوی «مونت کارلو»، نمایندگان معترض که از اعضای پارلمان و مجلس سنای فرانسه بودند، تأکید کردند که این مقام نظامی بلندپایه اماراتی در مسیر تعیین به عنوان رئیس نهادی بین‌المللی است که مقر آن در شهر لیون فرانسه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونت کارلو در ادامه اضافه کرد که نمایندگان تأکید کرد‌ه‌اند این مقام اماراتی «سابقه‌ای پُر [از تخلفات] دارد که این سابقه باید او را از چنین مسئولیتی دور کند».

نمایندگاه فرانسوی در نامه مذکور اظهار داشتند که احمد ناصر الریسی «نقشی محوری در بازداشت‌های خودسرانه و کارشکنی‌ در حق بسیاری از فعلان حقوق بشری» داشته و  «مستقیما مسئول دستگاه‌های پلیس کشورش است که تقریبا بدون مجازات کردن [خاطیان] کار می‌کند».

در همین ارتباط، یک سازمان غیردولتی فعال در زمینه حقوق بشر در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز در ابتدای هفته گذشته علیه احمد ناصر الریسی به اتهام شکنجه «احمد منصور» معارض اماراتی که از چهار سال پیش تاکنون در زندان انفرادی در امارات به سر می‌برد، شکایتی تنظیم و آن را به دادگاهی در فرانسه ارائه کرد.

طبق گفته مقامات اماراتی، احمد منصور که در سال ۲۰۱۷ دستگیر شده، به اتهام انتقاد از مقامات این کشور و «تخریب وجهه» امارات در فضای مجازی به مدت ده سال به زندان محکوم شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!

 فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با ساسولو؛ احتمال استراحت فرانسوی‌ها مقابل گربه سیاه
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!