Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:38:06 GMT

پیشگامی رای اولی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۹۹۷۳

پیشگامی رای اولی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش ایرنا با برگزاری همزمان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نه تنها شور سیاسی و خلق حماسه‌ای دیگر جامعه را فرا گرفته بلکه منجر به حضور همراه با هیجان و شوق قشر جوان نیز شده است.

امروز رای اولی‌های خراسان جنوبی نخستین حضور خود را برای ایفای نقش در عرصه سیاسی و اجتماعی کشورشان تجربه می‌کنند و با حضور در پای صندوق‌های رای تعهد و مسوولیت‌پذیری خود در قبال وطن خود را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان مشارکت در انتخابات و حماسه حضور برای فردی که تازه به بلوغ سیاسی رسیده، بسیار مهم است چرا که جوانانی با افکار نو در جشن سیاسی انتخابات حاضر می‌شوند تا حق مشارکت در تعیین سرنوشت آینده را در کنار سایر اقشار جامعه تجربه کنند.

براساس قانون انتخابات تمامی افراد ۱۸ سال به بالا می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی نیز حضور رای اولی‌ها در این انتخابات، صحنه‌های زیبایی از مشارکت سیاسی این قشر فعال و پرانرژی را به نمایش گذاشته است.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند و همه کسانی که ۱۸ سال آنان تمام می‌شود، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

یکی از رای اولی‌ها در بیرجند گفت: همراه با خانواده در انتخابات شرکت کردم و تلاشم این بود که با مطالعه اظهارات و برنامه نامزدها حضور آگاهانه داشته باشم.

فائزه رضایی افزود: در انتخابات‌ گذشته نظاره‌گر بودم اما این انتخابات جشن تکلیف سیاسی ما رای اولی‌ها است و از بابت این حضور احساس خوبی دارم.

وی گفت: از روزهای قبل رزومه همه نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها را بررسی کردم و با خانواده‌ هم مشورت کردیم، امیدوارم انتخاب ما موجب پیشرفت کشور و استان شود و قدمی در جهت حل مشکلات مردم باشد.

رضایی اظهار داشت: امسال اولین بار مهر شرکت در انتخابات بر شناسنامه‌ام حک شد و خوشحالم که توانستم با انداختن رای و نظرم در صندوق، در آینده کشورم نقش‌آفرین باشم.

دانشجویی که امروز به عنوان یک رای اولی در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت کرد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: خیلی خوشحالم که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنم و به همین دلیل اول وقت را برای رای دادن انتخاب کردم.

علیرضا عباسی افزود: از اینکه به عنوان یک جوان در آینده کشورم نقش‌آفرین هستم، خیلی خوشحالم، مقام معظم رهبری تاکید کردند که باید حتی یک نفر هم خود را در آینده کشور مسوول بداند چرا که یک رای هم در آینده کشورمان تاثیرگزار است.

وی بیان کرد: در پاسخ به لبیک مقام معظم رهبری در انتخابات شرکت کردم و باید با انتخاب اصلح آینده بهتری را برای کشورمان رقم بزنیم.

این دانشجو گفت: باید همه مردم در انتخابات حضور فراگیر داشته باشند، امیدواریم که با حضور در پای صندوق‌های رای عزت و اقتدار کشورمان را جهانیان ثابت کنیم و بگوییم که همیشه پای آرمان‌های انقلاب خود ایستاده‌ایم.

فرزند استاندار خراسان جنوبی هم که در ساعات اولیه رای‌گیری همراه پدرش با حضور در شعبه اخذ رای مجتمع آموزشی سردار دل‌ها رای خود را اولین بار به صندوق انداخت در جمع خبرنگاران گفت: شرکت در انتخبات وظیفه شرعی و ملی همه ماست لذا باید همه ما حضور پرشوری در انتخابات داشته باشیم.

علی ملانوری افزود: از رای اولی‌های دیگر و هم سن و سالانم دعوت می‌کنم که برای سربلندی و پیشرفت کشور عزیزمان در انتخابات شرکت کنند و در این عرصه حضور پررنگی داشته باشند.

مشارکت هفت هزار و ۴۴۳ دانش‌آموز خراسان جنوبی در انتخابات

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: هفت هزار و ۴۴۳ دانش‌آموز این استان در انتخابات ۲۸ خرداد واجد شرایط رای دادن هستند.

محمدعلی واقعی افزود: دانش‌آموزان در کنار دیگر اقشار جامعه با حضور همه‌جانبه در انتخابات، گامی مهم و موثر در افزایش شور انتخاباتی دارند و در انتخابات امروز حماسه‌آفرین خواهند بود.

رای اولی‌های خراسان جنوبی از اینکه امروز توانستند برای اولین بار همگام با سایر همسالان خود در نخستین جشن تکلیف سیاسی‌شان شرکت کنند، اظهار شادمانی و مسرت داشتند که باید این حس خوب را قدر دانست.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم امروز (جمعه) ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

فرایند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور امروز جمعه (۲۸ خرداد) در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی از ساعت ۷ صبح امروز همزمان با سراسر کشور کار رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان خراسان جنوبی آغاز کردند.

جمعیت قابل توجهی از رای دهندگان در خراسان جنوبی و شهر بیرجند از ساعت هفت صبح امروز و حتی قبل از آن برای رای دادن به شعب مراجعه کردند.

۱۱۵ شعبه رای در شهر بیرجند فعال است و گزارش‌های دریافتی حاکی است جمعیت رای دهندگان در اغلب شعب اخذ رای مرکز استان از جمله بوستان توحید، مجتمع آموزشی سردار دل‌ها، دبستان رودکی  و هیات محبان الزهرا (س) رو به افزایش است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ بیرجند ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی خراسان جنوبی انتخابات ریاست جمهوری دانش‌آموزان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ بیرجند ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ بیرجند ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی خراسان جنوبی انتخابات ریاست جمهوری دانش آموزان شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات شرکت ریاست جمهوری سیزدهمین دوره آینده کشور خراسان جنوبی رای اولی ها ششمین دوره شرکت کنند رای دادن ۲۸ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی همتی فر صبح جمعه در محل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و در حاشیه برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز با حضور ۱۶۱۸ نفر از حافظان ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و پژوهش و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این آزمون یکی از آزمون‌های تخصصی و دشوار قرآن کریم است که حافظان در آن معلومات و تسلط خود بر مفاهیم، معانی و تفاسیر قرآن را به معرض سنجش می‌گذارند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد متقاضیان شرکت در این دوره از آزمون نسبت به دوره قبل افزود: این استقبال نشان دهنده اشتیاق روزافزون مردم، به ویژه جوانان، به تعالیم نورانی قرآن کریم است.

همتی فر ادامه داد: استان خراسان رضوی با داشتن ۱۶۱۸ نفر شرکت کننده، در صدر فهرست استان‌های کشور از نظر تعداد متقاضیان قرار دارد. همچنین با توجه به اینکه بیشترین شرکت کنندگان استان به تعداد ۵۳۳ خانم و ۲۷۶ آقا از مشهد هستند بنابراین دو حوزه آزمون در مشهد در نظر گرفته شد که آقایان در سازمان تبلیغات و بانوان در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره از آزمون، ۱۱۳۰ نفر از بانوان و ۴۸۸ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی پذیرفته شدگان این مرحله، به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند و در صورت موفقیت، مدرک معادل لیسانس یا فوق لیسانس دریافت خواهند کرد.

کد خبر 6095563

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • بارش شدید تگرگ در درح سربیشه خراسان جنوبی
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت