Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@03:59:55 GMT

زاکانی: مشارکت مردم مایه پشتگرمی رئیس جمهوری است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۰۳۶۷

نامزد انصرافی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت گسترده مردم منشا استحکام درونی نظام و مایه پشتگرمی رئیس جمهوری است که می‌خواهد اقدامات اصلاح گرایانه داشته باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای علیرضا زاکانی پس از حضور در حسینیه جماران و انداختن آرای خود به صندوق، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا به نفع آقای رئیسی کنار رفتید؟ افزود: کنار رفتم تا آنچه که امام عظیم الشان دنبال می‌کردند در جامعه محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: بودن یا نبودن ما موضوعیتی ندارد و بودن یا نبودن راه امام موضوعیت دارد. زاکانی افزود: امام ۷ باور داشت که از جمله آن این است که امام به سنت‌های الهی پایبند بود، اسلام را حداکثری می‌دید، حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات می‌دانست و به هیچ وجه ضربه زدن به نظام اسلامی را جایز نمی‌دانست.

وی گفت:​امام عظیم الشان تبعیت از، ولی فقیه را واجب الاطاعه می‌دانستند نه این که آن را نظر کارشناسی در کنار دیگر نظرات کارشناسی بدانند.

زاکانی افزود: امام، مردم سالاری دینی را باور داشت و خود را خادم مردم می‌دانست همانطور که رهبری هم خودشان را نوکر مردم می‌دانند و از نظر من همه مسئولان، خاک پای مردم هستند.

وی گفت: اینکه برخی مسئولان زندگی اشرافی گرفته اند خلاف نظر امام است. زاکانی افزود: امام، انقلاب اسلامی را مقدمه ظهور می‌دانستند.

وی گفت: هرچه غیر از این موارد، بدلی است چه اینکه پیرو امام باشد چه نباشد و ما کنار رفتیم تا این ۷ باور حاکم باشد.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه توصیه‌ای به رئیس جمهور منتخب دارید؟ گفت: توصیه ام این است که از این مکان بی آلایش درس بگیرند که چگونه عظمت امام در این مکان رقم خورد و روزی آیت الله مشکینی تعریف حداقلی از امام کرد که امام فرمود "دعا کنیم که آدم شویم"، اما امروز اگر از برخی مسئولان تعریف نکنیم بدشان می‌آید.

وی افزود: این نشان می‌دهد که آنچه رهبری گفته در دل برخی مسئولان اثر نکرده است و امیدواریم مسئولان ما در مسیر رشد و تعالی قرارگیرند و رئیس جمهور منتخب با تبعیت از رهبری و تکیه بر مردم استقلال و آزادی به معنای اَتَم را محقق کند و در کنار آن به دنبال معنویت و پیشرفت کشور باشد.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کسب جایگاهی در دولت را به شما وعده داده اند که کناره گیری کردید؟ افزود:​این‌ها هیچ موضوعیتی ندارد و من هم اکنون در بهترین جای کشور یعنی مرکز پژوهش‌های مجلس در حال نوکری هستم و بد است که هرکسی به فکر این باشد که مرتب جای دیگری برود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارت را به شما پیشنهاد کرده اند؟ افزود: بنده وزارت و ریاست جمهوری را کمتر از آن می‌دانم که بخواهد شان یک بچه بسیجی را کم کند.

زاکانی افزود: من نامزد شده ام به خاطر اینکه رئیس جمهور می‌تواند تحولات بزرگی را رقم زند و پس از رهبری دومین فرد کشور و بالاترین مسئول اجرایی است و یکی از اشکالات کشور به خصوص در ۸ سال اخیر این است کسانی آمدند که به خط امام باور نداشتند.

وی افزود: من آمدم تا در صورت اقبال مردم در صحنه حضور داشته باشم و تا انتها نمی‌خواستم کنار بروم، اما گفته بودم که جریان انقلاب مهم‌تر از افراد است و گفتم اگر کسی اقبال بیشتری داشت به او کمک می‌کنم.

زاکانی گفت:​آن‌ها که نحوه آمدن و رفتنشان را با محاسبات مادی و به نوعی معامله می‌دانند در دنیا و آخرت زیان می‌بینند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر فرد موردنظرتان رئیس جمهور نشود چه واکنشی نشان خواهید داد؟ افزود: هر کسی رای بیاورد رئیس جمهور محترم کشور است و از همان لحظه به او کمک می‌کنم.

زاکانی همچنین در پاسخ به سوالی تاثیر مشارکت مردم در انتخابات را فوق العاده بالا خواند و گفت: مشارکت مردم منشا استحکام درونی نظام و انسجام ملی و مایه پشتگرمی رئیس جمهوری است که می‌خواهد اقدامات قاطع و اصلاح گرایانه داشته باشد و هرچه با رای بیشتری انتخاب شود در ریشه کن کردن فساد موفق‌تر خواهد بود. برچسب ها: انتخابات ، رای ، نامزد انصرافی ، زاکانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انتخابات رای نامزد انصرافی زاکانی پاسخ به سوالی مبنی پاسخ به سوالی مبنی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات

رئیس‌جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

ایت الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نایب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 749690

دیگر خبرها

  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • توضیحات زاکانی به خبرنگار قدس‌آنلاین درباره همکاری شهرداری با طرح نور / هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند