Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:02:12 GMT

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۰۴۶۶

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش ایرنا ، اگرچه مردم شهر یاسوج در ادوار گذشته همواره مشارکت بالایی در انتخابات داشتند با این حال با توجه به شیوع ویروس کرونا و برخی تبلیغات منفی نسبت به انتخابات ۱۴۰۰ باز هم صف های طویل در شعب اخذ رای غافلگیر کننده و دور از انتظار بوده است.

رای گیری مطابق برنامه ریزی راس ساعت ۷ صبح آغاز شد  و تلاش مردم برای حضور در شعب در ساعات اولیه و پیش از گرم شدن هوا باعث کم شدن تاکسی های اینترنتی و تلفنی بالارفتن کرایه تاکسی های اینترنتی گاه تا دو برابر وضعیت عادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرامش بر شعب اخذ رای حاکم است و بر خلاف ادوار گذشته که بی نظمی طاقت فرسایی در شعب وجود داشت در این انتخابات به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا صفها نظم چشمگیرتری دارد اما در بیرون از شعب اخذ رای هواداران نامزدهای شورا آخرین تلاش خود را برای راضی کردن رای دهندگان به نوشتن نام و کد نامزد خود در میان هفت گزینه به کار می برند. برای محکم کاری نام و کد نامزد مورد نظر خود را در برگه های بند انگشتی به رای دهندگان می دهند.

انتخابات شورای شهر برای مردم شهر یاسوج از حساسیت بالایی برخوردار است آنچنانکه گاهی برخی اقدام به تهاتر رای می کنند یعنی با افرادی که انتخابات ریاست جمهوری برایشان حساس است توافق می کنند و پس از حضور در شعبه و سالن اخذ رای  نام های مورد نظر همدیگر را در برگه رای خود وارد می کنند.

برخی از نامزدهای شورای شهر نیز برای اطمینان از رای افرادی که به آنها قول داده اند و جلوگیری از تغییر نظرهای احتمالی  از هوادارانشان می خواهند برای رای دادن به شعبه خاصی مراجعه کنند به همین دلیل برخی شعب شلوغتر است و این حس را ایجاد می کند که شعبه مربوط به خانواده و یا طایفه خاصی است.

اگرچه  زمان قانونی تبلیغات انتخاب هفت صبح روز گذشته به پایان رسید اما در فضای مجازی شهر یاسوج همچنان تبلیغات جریان دارد که البته با توجه به تعدد گروه های مجازی نامزدهای شورا ،رسیدگی  و مدیریت تمامی این گروه کار دشواری به نظر می رسد.

فرآیند برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج، گچساران و باشت به صورت تمام الکترونیک است که برای اجرای آن ۲۱۳ صندوق الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

از  ۹۹۸ شعبه در نظر گرفته شده برای انتخابات پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد ۳۹۵ مورد در شهر و مابقی در روستاها کار جمع آوری آرای را برعهده خواهند داشت.

بیش از ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۱۴۰۰  امسال هستند. در انتخابات مجلس سال ۹۸ استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند.

امروز بیست و هشتم خرداد همزمان در استان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت در حال برگزاری است.

این خبر بروزرسانی می شود....

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر یاسوج پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر یاسوج انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر یاسوج انتخابات ۱۴۰۰ شهر یاسوج اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور اظهار داشت: عوامل برگزاری انتخابات در کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیات اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وعده صادق اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است و اخیرا برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

هفتم خرداد شروع به کار مجلس دوازدهم اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند