Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:40:42 GMT

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در خدمت انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۰۴۹۸

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در خدمت انتخابات ۱۴۰۰

مثلا امروز از قول ملک‌محمد قربان‌پور، دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری این خبر را داشتیم که یک فروند بالگرد برای ارسال صندوق‌های اخذ رای به مناطق سخت‌گذر اردل عازم شهرستان اردل شد.این بالگرد برای ارسال صندوق‌های جمع‌آوری آرای انتخابات در مناطق سخت‌گذر شهرستان اردل به‌سمت روستای زردلیمه اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای برگزاری انتخابات در چهارمحال و بختیاری ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی، پشتیبانی، بازرسی، نظارتی و انتظامی و پنج هزار خودرو و سه فروند بالگرد فعالیت و همکاری دارد.

اختصاص ۵۴ شعبه اخذ رای برای معلولان در لرستان 

کرم یاری، مدیرکل بهزیستی لرستان هم امروز این خبر را داد که  ۵۴ شعبه اخذ رای که قابلیت دسترسی معلولان را دارند برای حضور افراد توانجو و جانبازان در انتخابات امروز ۲۸ خرداد دایر شده است.

او افزود: معلولان جزو جامعه هستند و همانند سایر اقشار دارای حق یکسانی برای تعیین سرنوشت خود و کشور هستند؛ بنابراین زمینه سازی حضور آنان در شعب اخذ رای ضروری است. در این راستا ۵۴ شعبه اخذ رای واقع در مکان هایی که مناسب سازی شده برای این قشر اطلاع رسانی شده است تا این افراد با حضور خود پای صندوق های رای به تکلیف خود عمل کرده و حق قانونی خود را نیز کسب کنند.
 

یاری ادامه داد: ۶ شعبه اخذ رای در خرم آباد، ازنا چهار، پلدختر سه، کوهدشت پنج، چگنی ۲، بروجرد هشت، الیگودرز سه، سلسله چهار، دورود ۹ و دلفان و رومشگان هرکدام پنج شعبه برای مشارکت انتخاباتی افراد دارای معلولیت دایر است.

اطلاعات ۵۰ هزار معلول در سامانه استان لرستان ثبت شده است که حدود نیمی از این افراد دارای ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی هستند و اکنون  بیش از ۲۰ هزار بیمار با ضایعه جسمی و حرکتی خدمات مستمر 

اختصاص شعب سیار برای اخذ رأی بیماران و جانبازان چهارباغ البرز

قدرت الله شمیرانی، سرپرست فرمانداری چهارباغ استان البرز هم اعلام کرد که شعب سیار برای اخذ رای برای ایثارگران و جانبازان، بیماران و معلولان بخصوص بیماران کووید۱۹ توسط فرمانداری این شهرستان اختصاص یافته است.

سرپرست فرمانداری چهارباغ افزود: دستورالعمل های بهداشتی لازم برای شعبه های اخذ رای در نظر گرفته شده و اخذ رأی از بیماران کرونایی که در قرنطینه هستند، به وسیله شعبه سیار  انجام می شود.

شمیرانی در  خصوص نحوه شرکت افراد بتلا به کووید۱۹ گفت: شعب سیار با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفتیم تا در بیمارستان و یا هر جایی که افراد در منازل حضور دارند، مراجعه و آرای مردم را اخذ کنند.

رای بیماران کرونایی گلستان در ۱۴ صندوق سیار 

سیدمحسن کاظمی ، دبیر ستاد انتخابات استانداری گلستان نیز  با اشاره به پیش بینی ۱۵۰ صندوق سیار برای جمع آوری آرای ساکنان استان گفت که از این تعداد ۱۴ صندوق مخصوص بیماران کرونایی است.

کاظمی اظهار داشت: از صندوق های سیار برای جمع آوری آرای ساکنان نقاط سخت گذر، سالمندان، کم توانان و افرادی که در قرنطینه قرار دارند استفاده خواهد شد.

رای گیری از بیماران کووید ۱۹ البرز درب منازل 

دکتر مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: صندوق‌های سیار آرای بیماران کووید ۱۹ در این استان را درب منازل اخذ می کنند.

بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیماران کووید ۱۹ استان البرز می‌توانند از طریق تلفن نشانی خود به فرمانداری‌ها اطلاع دهند تا صندوق‌های سیار رای برای اخذ آرای آنان به درب منازل انتقال داده شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران » برای روز انتخابات راه اندازی شده است که مردم می توانند اطلاعات نامزد های انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا  همراه با عکس و دیگر مشخصات درج شده در آن را دریافت کنند.

اعلام شماره تلفن در یزد برای افرادی که قادر به حضور در شعبه‌ها نیستند

استاندار یزد  هم امروز اعلام کرد: افرادی که نمی توانند در پای صندوق های رای حاضر شوند با شماره تلفن های ۳۶۲۵۲۳۱۱، ۳۶۲۵۴۰۲۵، ۳۶۲۵۲۳۱۲ تماس بگیرند.

یک هزار دستگاه تاکسی در اختیار ستاد انتخابات قزوین قرار گرفت

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین ، این شهرداری یک هزار دستگاه تاکسی در اختیار ستاد برگزاری انتخابات قزوین قرارداده است.

اسماعیل عرشیان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تاکسی‌ها از ساعات اولیه امروز در فرمانداری و شعب اخذ رای در قزوین حاضر و  تا پایان زمان قانونی رأی‌گیری خدمات‌دهی خواهند کرد. همچنین تعدادی خودرو به صورت آماده باش در صورت خرابی و بروز مشکل به عنوان ذخیره در نظر گرفته شده است.

عرشیان تصریح کرد: خانواده بزرگ تاکسیرانی قزوین علاوه بر جا به جایی عوامل برگزار کننده همچون دیگر اقشار جامعه حضوری پرشور و فعال در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت و با نصب پوسترهایی با مضمون: "من رأی می‌دهم. مشارکت در انتخابات مساوی است با شکست دشمنان" بر روی تاکسی‌ها بر حضور پرشور شهروندان در انتخابات تاکید دارند.

آتش‌نشانی زنجان تا پایان زمان رای گیری در آمادگی صد درصدی است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان، هم اعلا کرد: آتشنشانی زنجان به منظور تامین ایمنی بیشتر شهر جهت حضور بی‌دغدغه مردم در پای صندوقهای اخذ رای در آمادگی کامل قرار دارد.

مجید امیرفضلی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۶۰ نیروی آتشنشان با ۲۴ خودروی سبک و سنگین آتش‌نشانی از روز گذشته /پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه/ محل های رای گیری را زیر پوشش قرار داده اند تا در صورت لزوم انجام وظیفه کنند.

وی با بیان اینکه آتش نشانی محل های رای گیری را به دقت رصد کرده و زیر نظر دارد، اظهار داشت: این سازمان نیز تلاش دارد تا انتخابات در شهر زنجان نیز با ایمنی و امنیت کامل و با حضور پرشور و گسترده مردم برگزار شود.

امیرفضلی از عموم مردم خواست در صورت وقوع هرگونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی خود هرچه سریعتر مراتب را به سامانه ۱۲۵ یا نیروهای آتش‌نشانی مستقر در محل اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام بگیرد.

تامین برق پایدار در حوزه‌ها و مراکز رای گیری انتخابات تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: از صبح امروز به خاطر وجود روند فرایند الکترونیکی انتخابات، این شرکت برای تامین برق پایدار حوزه ها و مراکز رای گیری انتخابات به صورت آماده باش است و این وضعیت تا پایان شمارش آراء ادامه خواهد داشت.

حاجی رضا تیموری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۸۷ اکیپ عملیاتی این شرکت به حالت آماده باش در آمدند و همه تمهیدات لازم برای پیشگیری از خاموشی و یا هر گونه وقفه در تامین مطمئن و پایدار در مراکز اخذ رای به کار گرفته شده است.
 

برگزاری جشن تکلیف رأی اولی ها در البرز

دانش آموزان رأی اولی استان البرز همزمان با انداختن رأی مقام معظم رهبری به صندوق، جشن تکلیف سیاسی خود را در انتخابات ۲۸ خرداد آغاز کردند.در این جشن دانش آموزان رأی اولی البرز کیک تکلیف بلوغ سیاسی را برش دادند و شمع بهار تولد انتخاباتی خود را فوت کردند.

امروز ۶۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر رأی اولی این استان با شعار«من رأی می دهم » حضور پر رنگ خود را درنخستین انتخاب مشارکت سیاسی به نمایش می گذارند.

آماده باش نیروهای مرزبانی ایلام برای برگزاری انتخابات

فرمانده مرزبانی ایلام با اشاره به اینکه نیروهای مرزبانی استان برای برگزاری انتخابات در آماده باش هستند، گفت: امنیت بسیار بالایی با وجود سربازان شجاع و فداکار مرزبانی حاکم است و هیچ دغدغه امنیتی وجود ندارد.

سردار کیاست سپهری روز جمعه با حضور در شعبه ۳۷ واقع در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ایلام پس از انداختن آرای خود به صندوق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای ایجاد امنیت علاوه بر اهتمام شبانه روزی نیروهای مرزبانی، تلاش نیروهای سپاه پاسداران و انتظامی استان نیز ستودنی و شایسته قدردانی است.

وی بیان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات برای ارتقا امنیت مرزی تعاملات بسیاری خوبی با مرزبانی عراق صورت گرفته و امروز کلیه نیروهای مرزبانی در حال آماده باش هستند. 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هفت صبح امروز ۲۸ خراد آغاز شده است و قرار است تا ساعت ۲ بامداد ۲۹ خرداد ادامه یابد.

از مجموع  ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات در کل کشور، ۲٩ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و  ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.  سن قانونی رای دهندگان ١٨ سال متولدین ٢٨ خرداد ١٣٨٢ و قبل از آن و تعداد رای اولی‌ها یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر از این تعداد زن هستند.

بر اساس این گزارش، در چهار حوزه دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران، و ۶ حوزه حوزه اولین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در استان تهران، تفرش، آشتیان و فراهان در استان مرکزی، بهار و کبودر آهنگ در استان همدان، گچساران و باشت در استان کهگیلویه و بویر احمد، آستانه اشرفیه در استان گیلان، و میانه در استان آذربایجان شرقی همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری رای‌گیری انجام می‌شود.

بیش از ۶۶ هزار صندوق رای در انتخابات ریاست جمهوری و بیش از ۷۶ هزار صندوق اخذ رای در انتخابات شوراهای اسلامی تعبیه شده است که ۳۵ هزار صندوق از ۷۶ هزار صندوق به شورای اسلامی شهر و ۴۱ هزار صندوق هم به شورای اسلامی روستا اختصاص دارد.

برچسب‌ها ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم شورای اسلامی انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم شورای اسلامی انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری گفت و گو با خبرنگار ایرنا انتخابات ریاست جمهوری برگزاری انتخابات روز جمعه در گفت نیروهای مرزبانی شورای اسلامی شعبه اخذ رای میان دوره ای استان البرز اسلامی شهر هزار صندوق اخذ رای آماده باش آتش نشانی پای صندوق رای گیری رأی اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر

 تصور می‌شود نام «ماه صورتی» از قبایل بومی آمریکا سرچشمه گرفته باشد. نام‌های دیگری نیز برای این ماه در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از ماه در حال رشد، ماه ماهی، ماه تخم‌گذاری غاز‌ها و ماه قورباغه.

دومین ماه کامل فصل بهار در سال ۲۰۲۴ در نیمکره شمالی زمین طلوع کرد و در سراسر جهان تصاویری از آن ثبت و منتشر شد که در اینجا گلچینی از بهترین و تاثیرگذارترین تصاویر ماه صورتی کامل از ایالات متحده و همچنین فرانسه، بریتانیا و هند را می‌توانید مشاهده کنید.

نام «ماه صورتی» به این معنا نیست که قمر زمین در چنین روزی رنگ صورتی به خود می‌گیرد بلکه به این دلیل است که رنگ گل‌های بهاری که در این زمان از سال شکوفا می‌شوند، صورتی است. مانند تمام ماه‌های کامل، «ماه صورتی» نیز در تمام طول شب قابل مشاهده بود و در هنگام غروب خورشید از شرق طلوع می‌کرد و هنگام طلوع خورشید در غرب غروب می‌کرد.

ماه کامل برفراز بیلبوردی از نام «ماه» (Moon) در محوطه بیرونی ورزشگاه کافمن 

 تصور می‌شود نام «ماه صورتی» از قبایل بومی آمریکا سرچشمه گرفته باشد. نام‌های دیگری نیز برای این ماه در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از ماه در حال رشد، ماه ماهی، ماه تخم‌گذاری غاز‌ها و ماه قورباغه.

برای مدت کوتاه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای، «ماه صورتی» به رنگ نارنجی به نظر می‌رسید. این پدیده به این دلیل اتفاق می‌افتد که بیننده ماه را از میان ضخیم‌ترین لایه جو زمین می‌بیند.

ماه کامل آوریل پشت ساعت بالمورال (Balmoral) در ادینبورگ

نور قرمز و نارنجی با طول موج بلندتر می‌تواند به راحتی از جو عبور کند، در حالی که نور آبی با طول موج کوتاه توسط ذرات پراکنده می‌شود. همین اصل علمی که به پراکندگی رالی معروف است، مسئول رنگ نارنجی غروب خورشید نیز هست.


ماه صورتی کامل از پشت مجسمه آزادی در شهر نیویورک در حالی که یک هواپیما از رو به روی آن عبور می‌کند

«ماه صورتی» اولین ماه کامل از زمان خورشید گرفتگی کامل در سراسر آمریکای شمالی در هشتم آوریل بوده است.

ماه گرفتگی بعدی یک ماه گرفتگی جزئی در ۱۷ سپتامبر خواهد بود. این ماه گرفتگی به بهترین وجه در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آفریقا دیده می‌شود. در طول این رویداد، ماه کامل وارد سایه زمین می‌شود.

ماه آوریل در پشت برج ایفل پاریس 

ماه کامل بعدی، «ماه گل» است که در روز پنجشنبه، ۲۳ مه (سوم خرداد) سال ۲۰۲۴ به وقوع خواهد پیوست.

ماه کامل در بنگال غربی، هند


ماه کامل بین قلعه ادینبرو و بنای یادبود اسکات 


ماه کامل آوریل معروف به ماه صورتی بر فراز یک برج دیدبانی در مادرید، اسپانیا 


ماه صورتی بر فراز خلیج ساراسوتا فلوریدا 


ماه صورتی بر فراز سیاتل


ماه کامل پشت برج سوزن فضایی (SpaceNeedle) در سیاتل


منبع: ایسنا

tags # ماه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر
  • تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • سیاه‌چاله چیست و چگونه نور را می‌بلعد؟!
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی؛ طلسم ادامه دارد؟