Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم خراسان شمالی، استان فرهنگ ها و قومیت ها امروز از ساعات اولیه اخذ رأی، در پای صندوق های رأی حاضر شده اند تا بار دیگر حماسه بیافرینند و شور و شعور سیاسی خود را در پای صندوق های اخذ رأی متجلی کنند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ مردم خراسان شمالی از ورزشکار، معلم، فرهنگی و روحانی، از ترک، فارس، ترکمن و تات پای صندوق های رای حضور یافته اند تا ثابت کنند پایبند به ارزش های اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هرچند امروز در دل 560 نامزد شوراهاي اسلامي شهر و چهار هزار و 762 نامزد روستاها دلهره و همهمه است اما مرد میدان امروز، مردم هستند.

 

امروز مردم در کارزار دیگری وارد شده اند، کارزاری که دشمن همواره راه انداخته است تا حضور در عرصه سیاسی را کمرنگ جلوه دهد، اما امروز مدارس، مساجد و جای جای نقاط شهری و روستاها جلوه ای از یک رنگی و وحدت به خود گرفته است.

 

در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، 25 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در تکاپو هستند تا مردم در هزار و 203 شعبه اخذ رأی با رعایت پروتکل های بهداشتی، حضور یافته و سرنوشت خود را رقم بزنند.

 

در این استان 672 هزار و657 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و در مدارس و مساجد استان رای اولی ها بیش از سایران، خودنمایی می کنند دختران و پسران که به سن تکلیف سیاسی رسیده اند، آمده اند تا سهم خود را در مشارکت سیاسی به نمایش بگذارند.

 

در این استان 17 هزار و 746 دختر و پسر رای اولی هستند که برای نخستین بار رای خود را در صندوق ها می اندازند.

 

مردم این استان مردم میدان بوده و در عرصه های مختلف پای کار بوده اند، شور سیاسی در این خطه از ایران سبب شده تا رتبه میزان مشارکت مردم استان در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری در جایگاه چهارم استان های کشور قرار گیرد.

 

امروز مردم استان در پای صندوق های رای حضور یافته اند تا نماینده خود در پارلمان محلی شهر و روستاها را انتخاب کنند.

 

در بجنورد  9 کرسی، شیروان هفت کرسی، اسفراین هفت کرسی، جاجرم، گرمه، فاروج، آشخانه و راز هر کدام پنج کرسی در شهرها دارند و در مجموع تعداد کرسی های شهرها در 24 شهر استان 128 کرسی شورا است.

 

در نقاط روستایی هم دوهزار و 321 کرسی در 747 نقطه در انتظار انتخاب مردم است.

 

امروز ترکمن های شهرستان مرزی راز و جرگلان، کردها و کرمانج های شیروان و اسفراین و مردم سایر نقاط این دیار رنگین کمان قومیت ها آمده اند تا پیروزی خود را در کارزار سیاسی به جهان نشان دهند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: حضور حداکثری درانتخابات قومیت ها انتخابات پای صندوق خراسان شمالی اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روز چهارشنبه و پنجشنبه برای برخی از استان‌های کشور بیان کرد: برای روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل، تحت تأثیر سامانه جوی و هشدار‌های سطح نارنجی خواهند بود.

به گزارش مهر، معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای روز پنجشنبه نیز برای استان‌های خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان هشدار سطح نارنجی اعلام شد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی را برای استان‌های ذکر شده پیش‌بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی را توصیه کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • افزایش فشارها برای استعفای سوناک
  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • مردمی شدن روز شهرکرد موجب ماندگاری آن می‌شود
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد