Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@16:04:54 GMT

انجام بیش از ۲۷ هزار تست کرونا در مبادی مرزی ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۱۲۲۹

انجام بیش از ۲۷ هزار تست کرونا در مبادی مرزی ایران

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، مهدی ولیپور گفت: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور که با همکاری جمعیت هلال احمر همراه و وزارت بهداشت در حال انجام است، از ۲۷ هزار و ۵۳۰ نفر در مبادی مرزی کشور تست pcr گرفته و ۳۷۶ هزار و ۲۴۱ نفر هم پایش شدند.

وی ادامه داد: این طرح از ۲۰ اسفند سال گذشته شروع شده و تا امروز ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا کنون ۳۷۶ هزار و ۲۴۱ نفر از مسافران کنترل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه این اقدامات از سوی ۴۷۱ نیروی عملیاتی انجام شده است، اظهار کرد: این طرح در ۱۶ استان انجام شده و در ۱۶ مرز زمینی، دو مرز دریایی و ۱۰ مرز هوایی انجام شده است. در روز ۲۷ خرداد ۱۸ مرز در سطح کشور فعال بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رئیس سازمان امداد تست کرونا انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال‌احمر است

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در همایش کادر بهداشتی درمانی حج ۱۴۰۳ به میزبانی مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: هلال احمر مسئولیت حفظ سلامت زائران حج را بر عهده دارد. معاینات زائران حج امسال به خوبی انجام شد و امسال سخت گیری بیشتری برای بررسی استطاعت جسمانی زائران انجام شد.

وی با بیان اینکه در مرکز پزشکی حج در تلاش هستیم تا هر چه سریع‌تر وضعیت سلامت زائران پایش شود تا حجاج بتوانند اعمال خود را به خوبی انجام دهند، افزود: هلال احمر در حوزه سلامت زائران از تمامی ظرفیت‌ها و بهترین متخصصین استفاده می‌کند.

کولیوند در قسمت دیگری از صحبت‌های خود، اثر بخشی دیپلماسی سلامت را بیش از سایر دیپلماسی‌ها دانست.

رئیس هلال احمر در ادامه از پزشکانی که مقرر است برای انجام عملیات حج به سرزمین وحی اعزام شوند خواست تا حد توان در راستای حفظ سلامت زائران حج تلاش کنند.

وی افزود: وظیفه اول پزشکان حاضر در عملیات حج حفظ سلامت زائران است. تیم پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت باید در عملیات حج سلامت را محور اصلی کار خود قرار دهند.

کولیوند ادامه داد: وضعیت رسیدگی به زائران پر خطر حج ۱۴۰۳ باید مد نظر قرار بگیرد و خدمات ویژه ای به آنها مخصوصاً در ایام تشریق ارائه شود.

کولیوند در پایان صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت سخت جنگ زدگان غزه، تصریح کرد: ۲۸ هزار نوزاد در این ۷ ماه در غزه به دنیا آمده‌اند و نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند. علاوه بر این ۶۷ هزار ۸۷۰ مادر باردار و ۱۰ هزار مصدوم در غزه حضوردارند که هیچ نوع امکانات دارویی برای آنها وجود ندارد زیرا از ورود محموله‌های بشر دوستانه به غزه جلوگیری می‌شود.

رئیس هلال احمر تاکید کرد: امروز ضرورت دارد تا کمک‌های بهداشتی و درمانی با سرعت بیشتری به غزه برسد تا از تشدید فاجعه انسانی در این منطقه جلوگیری شود.

کد خبر 6099362 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • توزیع ۱۰۰۰ قلم دارو در داروخانۀ هلال‌احمر لرستان
  • حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال‌احمر است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان