Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، این مرکز برای همه گروه های سنی دختران و بانوان از 13 تا 60 سال و به همت جمعی از خیرین در تبریز راه اندازی شده اما بانوان سایر شهرهای استان هم می توانند از آن بهره مند شوند.

هرچند بانوان آسیب دیده از معضلات اجتماعی مانند همسر آزاری یا همسران معتاد و دیگر حوزه های آسیب اجتماعی امکان اقامت در این مرکز 130 متری را ندارند اما کارشناسان این مرکز برای همراهی و حمایت از این بانوان با طی مراحل لازم ، در منزل این افراد حضور یافته و مداخلات لازم را انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در همین زمینه گفت: نخستین مرکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی غیر اقامتی استان با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های مرتبط با زنان آسیب دیده اجتماعی در شهر تبریز راه اندازی شد.

 فرگل صحاف  ادامه داد: در راستای اجرای  سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه توسعه در حوزه اجتماعی مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن، سازمان بهزیستی اقدام به راه اندازی این مراکز کرده که آذربایجان شرقی از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

وی افزود : حمایت، بازپروری و توانمند سازی گروه هدف،  ایجاد زمینه بازپیونداجتماعی برای آنان، ارائه خدمات خانواده محور به زنان آسیب دیدی اجتماعی، ارائه خدمات تخصصی اجتماع محور در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد امکان دسترسی آسان به خدمات حمایتی و تخصصی برای زنان آسیب دیده اجتماعی، ارائه آموزش‌های تخصصی لازم به زنان مذکور و استفاده از ظرفیت های بخش غیر دولتی به منظور هم افزایی را از اهداف اختصاصی این مراکز است.

صحاف تاکید کرد:  روش‌های پذیرش زنان آسیب دیده‌ی اجتماعی در این مراکز  از طرق مختلف از جمله ،خود معرفی، معرفی از طریق دستگاه قضایی، اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی است.

وی افزود: فرد آسیب دیده اجتماعی که در مرکز پذیرش می‌شود،  ابتدا توسط مددکار اجتماعی مورد ارزیابی فردی و خانوادگی و اجتماعی قرار گرفته و سپس بازدید از منزل انجام می‌شود و متعاقبا روانشناس، پیشینه مشکل را ارزیابی می‌کند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: پس از معاینه وضعیت روانی و انجام تست روانشناسی، طرح درمان صورت گرفته و صورت جلسه تیم تخصصی تشکیل و متناسب با نوع مشکل، مداخلات تخصصی صورت می‌گیرد.

کد خبر 608364

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آسیب دیده اجتماعی زنان آسیب دیده راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شطرنج بانوان با قهرمانی تیم نخبگان گیلان خاتمه یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان شطرنج ایران یادواره شهید آرمان علی وردی با 750 میلیون جایزه نقدی از پنج‌شنبه 30 فروردین‌ ماه به مدت 6 روز در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

اعلام اسامی نفرات ثبت‌نام کننده در انتخابات فدراسیون شطرنج

 

لیگ برتر شطرنج بانوان ایران با حضور 8 تیم باشگاه نخبگان، باشگاه شطرنج افلاک، باشگاه پیشگام نوین رایمند شهرضا، باشگاه پیشگام نوین تهران، باشگاه اندیشه نوین ساری، باشگاه فیل خوب اراک، باشگاه ابتکار لنگرود و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد و در نهایت با قهرمانی باشگاه نخبگان گیلان، نایب قهرمانی فیل خوب اراک و سومی پیشگام نوین تهران به پایان رسید.

مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور مسئولان فدراسیون شطرنج و اعضای تیم‌ها برگزار و جام و مدال و حکم و جوایز این رقابت‌ها به عنوان‌داران اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی