Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:07:54 GMT

بانوان دیار آفتاب راویان حماسه حضور ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۱۸۱۶

بانوان دیار آفتاب راویان حماسه حضور ۱۴۰۰

فضای سیاسی و انتخاباتی فرصتی را برای زنان فراهم کرده تا مرزبندی جنسیتی بی‌معنا شود و زنان به عنوان قشر تاثیرگذار با همراهی مردان بتواند در همه بخش‌های جامعه اثرگذار باشند.

زنان خطه دیار آفتاب با پرورش انسان‌های حکیم، دانشمند، ادیب و مومن، علاوه بر مدیریت نخستین نهاد اجتماعی یعنی خانه و خانواده، در کنار مردان وارد صحنه های مشارکت سیاسی و اجتماعی نیز می‌شوند، که انتخابات یک عرصه از این حضور سرنوشت ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۹ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می‌دهند بنابراین این قشر می‌تواند در رویداد مهم سیاسی استان خود نقش تعیین کننده داشته باشد.

بانوان دیار آفتاب به وقت حضور حماسی

«مریم نوربهشت» زنی ۵۵ ساله هنگام اخذ رای در شعبه مدرسه حاج کاظمی اراک به ایرنا گفت: امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ روز سرنوشت ساز برای چهار سال ملتی است که برای تغییر وضع موجود از ساعات اولیه زمان رای ریزی به شعب اخذ رای آمده‌اند.

وی اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری امسال با سال‌های گذشته تفاوت معناداری دارد چراکه دشمنان از مدت‌ها قبل به دنبال القای ناکارآمدی نظام بودند و همه ملت ایران با انتخاب فرد اصلح به دور از هرگونه جناح بازی به وظیفه خود عمل می‌کنند.

این بانوی اراکی ۵۷ ساله گفت: رسیدگی به وضعیت اشتغال جوانان، کنترل تورم، مبارزه با فساد و ساماندهی وضعیت معیشتی مردم باید اولویت رئیس جمهور آینده باشد.

دیگر بانوی اراکی نیز گفت: مردم باید همانند شهید سلیمانی عمل کنند که برای حفظ امنیت کشور جان خود را از دست داد و ما وظیفه داریم برای حفظ خون این شهید عزیز و سایر شهدا با حضور پای صندوق رای ادامه دهنده راه آنان باشیم.

مریم رستمی افزود: مردم با انتخاب فرد شایسته بکوشند فردی انتخاب شود که در کنار رهبر و نظام اسلامی، کشور به مسیر رشد و توسعه سوق دهد.

اعظم رهبرنیا با ۵۵ سال سن که در شعبه مسجد الزهرا(س) اراک حضور یافته به ایرنا می‌گوید: امروز ۲۸ خرداد فرصتی دیگر به همه ملت ایران داده شده تا از حق خود برای انتخاب بالاترین مقام مدیریت کشور استفاده کنند.

وی افزود: شرایط  امروز کشور با گله‌مندی هایی همراه است اما قهر با صندوق رای همچنان که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، توجیه ندارد و میدان را برای یاوه گویی‌های نااهلان و دشمنان فراهم می‌سازد.

«سمیه درگاهی» بانو ۴۰ ساله که در صف انتظار برای رای دادن قرار گرفته، می‌گوید: شبکه‌های معاند برای اهداف مغرضانه خود در روزهای اخیر کوشیدند از خلق حماسه حضور مردم جلوگیری کنند اما اکنون رسانه‌ها مشارکت مردم را گزارش می‌کنند.

وی افزود: انتخاب درست و برگزیدن فردی اصلح برای در اختیار قرار گرفتن سکان ریاست جمهوری وظیفه‌ای خطیر است.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان مرکزی وجود دارد که ۲۳ هزار نفر آنان را رای اولی ها تشکیل می‌دهند.

یک‌هزار و ۱۹۰ بازرس، ۷۸ سربازرس و ۱۴ بازرس ویژه وظیفه نظارت و بازرسی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان را برعهده دارند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی  در ۲۸خردادماه برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ اراک استان مرکزی مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ اراک استان مرکزی انتخابات ۱۴۰۰ اراک استان مرکزی مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری دوره انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903034

دیگر خبرها

  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • بانوان یزدی حائز مقام سومی مسابقات پتانک کارگران کشور شدند
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان