Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی بروز برخی مشکلات برای شهروندان کشورمان در فرودگاه‌های مسکو، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، اطلاعیه‌ای را در این زمینه منتشر کرد. در متن این اطلاعیه آمده است:

"سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو به اطلاع شهروندان ایرانی که قصد عزیمت به فدراسیون روسیه را دارند، می‌رساند طبق اطلاعات واصله، برخی از آژانس‌های مسافرتی در چند وقت گذشته مبادرت به فروش غیر قانونی بلیط و Fan ID برای تماشای مسابقات جام ملت‌های اروپا در سنت پترزبورگ به برخی از شهروندان ایرانی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرزبانی فرودگاه‌های روسیه با ادعای جعلی بودن Fan ID و اختصاص یک بلیط به چند نفر مانع ورود این عده از شهروندان به مسکو شده است. این امر با شیوع بیش‌تر ویروس کرونا در فدراسیون روسیه و اقدام غیر قانونی چند ایرانی در هفته گذشته جهت عبور از مرز روسیه به سمت اروپا، همزمان شده و در نتیجه مرزبانی فرودگاه‌های مسکو سخت گیری‌های خود جهت ورود مسافران ایرانی به روسیه را افزایش داده و در صدد بازگرداندن آنان به کشورمان شده اند.

این سفارت به محض اطلاع از این موضوع، در احقاق حقوق این افراد تلاش کرده و با پیگیری‌های مستمر، مانع از بازگرداندن تعداد زیادی از آنان به کشورمان شده است. لکن مشکل به طور کامل حل نشده و هنوز افرادی در فرودگاه شرمیتووا بلاتکلیف باقی مانده و با احتمال بازگشت (دیپورت) به کشور مواجه هستند.

سفارت جمهوری اسلام ایران در فدراسیون روسیه به شهروندان عزیز ایرانی که قصد سفر به روسیه را دارند، اکیدا توصیه می‌شود جهت اجتناب از معطلی و اخراج از روسیه، بعد از اخذ روادید و مجوز ورود به روسیه (صادر شده از سوی ستاد مبارزه با کرونای روسیه) و اطمینان از صحت اسناد و مدارک مذکور، مبادرت به سفر به روسیه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران و روسیه ویروس کرونا فدراسیون روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند


به گزارش تابناک به نقل از تاس، برلین اعلام کرد که قصد دارد در پی حمله سایبری روسیه به وب‌سایت‌های حزب سوسیال دموکرات آلمان «الکساندر لامبسدورف»، سفیر خود در مسکو را برای رایزنی فراخواند.

نماینده وزارت امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «آنالنا بربوک، وزیر خارجه کشور تصمیم گرفته است تا سفیر آلمان در مسکو را برای رایزنی به برلین احضار کند».

 وی ادامه داد: «سفیر به مدت یک هفته در برلین می ماند و سپس به مسکو بازمی گردد».

وزارت خارجه آلمان وکیل موقت متخصص در امور روسیه را با ادعای حمله سایبری احضار کرده بود اما سفارت روسیه هرگونه ارتباط با این حمله از سوی هر ساختار یا نهاد دولتی روس را رد کرد.

 

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی