Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ امروز روز حماسه و حضور است، حماسه‌ای از جنس حضور باشکوه مردم در انتخابات ۲۸ خرداد. امروز همه می‌آیند برای ایران سربلند، برای نقش‌آفرینی در آینده کشورشان و برای عزت و اقتدار میهن اسلامی. آمده‌اند تا سرنوشت کشورشان را خودشان رقم بزنند و با انداختن هر رأی به صندوق خاری بر چشمان دشمنان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انقلاب اسلامی پر از صفحات زرین حماسه‌سازی مردم این مرز و بوم است، مردمی که همواره با حضور پرشور در تمامی عرصه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات ضمن نشان دادن باور، وفاداری و ایثارشان به آرمان‌های والای نظام مقاومت و ایستادگی خود در برابر هجمه‌های مختلف دشمنان تثبیت کرده و ثابت کردند در هر شرایط سختی پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، ثابت کرده‌اند در همه برهه‌ها به‌رغم همه مشکلات پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

امروز روز سرنوشت‌ساز دیگری است؛ روزی است که قرار است سرزمین ما یک بار دیگر یکپارچگی و اتحادش را به رخ جهان بکشد و باز هم تصویری از انسجام هموطنان در کنار صندوق‌های رأی دل دشمنان را بسوزاند، دوباره دل‌ها به یکدیگر نزدیک و گام‌های دیگری برای سرزمین آبا و اجدادی‌مان برداشته شود.

امروز شهروندان ایران زمین با نژادها، گویش‌ها، مذاهب و ادیان مختلف برای خلق حماسه‌ای جاویدان یک صدا شده و خواهان این هستند برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار این مرز و بوم بیفزایند.

مردم خراسان‌جنوبی نیز با حضور خود در پای صندوق‌های اخذ رأی، بار دیگر در انتخابات شرکت کرده و جواب دندان‌شکنی به تهدیدها و تحریم‌های استکبار دادند. صف‌های طولانی در حوزه‌های انتخابیه استان نشان دهنده عزم ملت همیشه در صحنه برای دفاع و پشتیبانی از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی است.

حضور گسترده مرد و زن، پیر و جوان، طلاب و روحانیون، اصناف و بازاریان، دانشجویان و معلمان، هنرمندان، ورزشکاران، کارمندان و کارگران و به‌ویژه رأی اولی‌ها از همان ساعات آغازین رأی‌گیری در پای صندوق‌های اخذ رای، غیرقابل وصف و بیانگر تجلی حضور مردم در تحقق اهداف و اداره جامعه بود.

همه آمده بودند تا ولایتمداری ملت ایران را به تصویر کشند و بگویند تا آخرین قطره حضورشان، پای عهدی که با امام شهدا، شهدا و رهبری بسته‌اند، خواهند ماند.

راه «سلیمانی» ادامه دارد...

از دور خرامان خرامان می‌‌آیند تا خود را به شعبه اخذ رأی برسانند. سال‌هاست در این مسیر قدم برداشته‌‌اند و لحظه‌ای از آرمان‌هایشان جدا نشده‌اند. ۸۰ بهار از عمرشان را در این مرز و بوم سپری کرده‌اند و از زمانی که به یاد دارند هر جا پای فرمان رهبرشان به میان آمده همچون سربازی گوش به فرمان ولایت بوده و هستند و خواهند بود.

به سراغ «کربلایی حسین» و همسرش  که عصا زنان پیش می‌آیند می‌روم، می‌گویم چرا آمده‌اید؟ سخت‌ نیست؟ در جواب می‌گوید: «حاج‌قاسم»ها جان خود را فدای حفظ نظام کرد، در مقابل جانفشانی او حرفی برای گفتن نداریم جز اینکه با رأی خود به دشمنان بفهمانیم راه «سلیمانی» هنوز ادامه دارد.

اگر به دقت به شناسنامه‌اش نگاه بیندازی دیگر جای سوزن انداختن ندارد، در همین حال حاج حسین رشته افکارمان را پاره می‌کند و بیان می‌کند: شناسنامه‌ام پر از مهرهایی است که در دوره‌های مختلف رأی داده‌ام زیرا معتقدم باید برای حفظ مملکت‌مان و جلوگیری از دست درازی دشمنان به آن در انتخابات شرکت کنیم تا زبانشان بریده شود.

عاشق کشورم هستم

همسر کربلایی حسین که همیشه در صحنه‌های انقلاب حضور داشته و علت حضورش را عشق به میهن و ملتش می‌داند و عنوام می‌کند: مملکت‌مان را دوست داریم و شرکت در انتخابات بهانه‌ای است برای نشان دادن این تعلق خاطر، ما در این راه جوانان زیادی را فدا کرده‌ایم و با حضور در این صحنه می‌توانیم گوشه‌ای از فداکاری‌های آنان را جبران کنیم.

یکی از شهروندان محاسن‌سپید بیرجندی که به همراه نوه‌های خود پای صندوق رأی حاضر شده، می‌گوید: امروز به همراه اعضای خانواده به پای صندوق رأی آمده‌ام که به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بگویم ما تا پای جان از آرمان‌های امام و رهبری دفاع خواهیم کرد، امروز چشم دشمنان ما به جوانان است و انتظار دارند ببیند که جوانان این سرزمین چقدر پای نظام ایستاده‌اند لذا ما نیز برای ناامید کردن دشمن از همین کودکی مشارکت در صحنه‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به فرزندانمان آموزش می‌دهیم.

جوانان پای کار ایران

«محمد» یکی از شهروندان بیرجندی است که به تازگی با دوران دانش‌آموزی خداحافظی کرده و امسال برای اولین بار توانسته در تعیین سرنوشت کشورش سهیم باشد؛ از وی در خصوص اینکه چرا می‌خواهد در این دوره از انتخابات نقش‌آفرین شود می‌پرسیم و می‌گوید: از کودکی به ما گفته‌اند که روزی آینده‌ساز این کشور می‌شویم و هم اکنون که در آستانه این تکلیف بزرگ سیاسی قرار داریم، آن روز فرا رسیده است.

وی سخنی هم با سکاندار قوه مجریه داشت و عنوان می‌کند: جوانی دنیایی پر از آرزوهای رنگارنگ با انرژی و هیجانی متفاوت است، آن شخص که قرار است به زودی به عنوان سکاندار اجرایی به همراه کابینه خود، امور مملکت را به دست بگیرد باید با این دنیای ویژه و استعدادهای ناشکفته آَشنا باشد و مسیر پیشرفت را برای رسیدن به آن برای جوانان هموار کند.

وی تصریح می‌کند: هر برگی که از سوی من و دیگر صاحبان نخستین رأی در صندوق‌ها رها می‌شود بر ماندگاری، جاودانگی و امنیت ایران اسلامی می‌افزاید و شرکت در چنین رویداد مهم سیاسی نشانه غیرت و بی‌تفاوت نبودن به آینده این وطن پهناور است.

«محسنی» یک شهروند دیگر بیرجندی است که انتخابات را یک فرصت مناسب برای خود می‌داند و بیان می‌کند: به اتفاق فرزندم که برای اولین بار در انتخابات شرکت کرده است، یک احساس غرور و شعف خوبی به من دست داده است.

وی عنوان می‌کند: انتخابات یک امتحان است و بهترین فرصت برای من بود تا بتوانم کاندیداهای مورد نظرم را به میادین جهاد و سازندگی بفرستم تا در سرنوشت کشورم مؤثر باشند.

نمی‌توان نسبت به وطن بی تفاوت بود

«مشکلات وجود دارد اما ما وطنمان و رهبرمان را دوست داریم، نمی‌توانم  درباره کشور و وطنم بی‌تفاوت باشم» این سخنان یکی دیگر از شهروندان بیرجندی است که با مشق زیاد خود را به پای صندوق رأی رسانده تا در آینده کشورش سهیم باشد.

بر روی ویلچر نشسته و با مشقت فراوان خود را به پای صندوق رسانده. گر چه توان حرکت ندارد اما نسبت به وطنش بی‌تفاوت نبوده و برای آبادانی این مرز و بوم صحنه زیبایی را خلق کرد که برای همیشه در اذهان این مردم و دشمنان این آب و خاک باقی خواهد ماند.

جلوه‌های غیرقابل وصف

می‌گوید: رأی دادن وظیفه شرعی هر شهروند ایرانی است و باید وظیفه‌مان را انجام دهیم و پای صندوق‌های رأی حاضر شویم چراکه یکی از وظایفی که داریم شرکت در انتخابات است و از این طریق در سرنوشت خود نقش خواهیم داشت و این وظیفه را نباید فراموش کنیم.

«کشورم و سرنوشتم برای من اهمیت زیادی دارند و از آنجایی که رأی دادن حق من است از حقم نمی‌گذرم، پیشرفت و آبادانی کشور از طریق رأی دادن ما به افراد اصلح و دلسوز انجام می‌شود پس ما باید فضا را برای خدمت این افراد مهیا کنیم» این‌‍ها بخشی از گفته‌های این شهروند بیرجندی است که دوست داشت به مردم سرزمینش منتقل کند.

گله‌مندیم اما به عشق رهبر آمده‌ایم

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی که به همراه خانواده در این ماراتن سرنوشت‌ساز حضور داشت به خبرنگار فارس، می‌گوید: فقط به عشق رهبرم در این صحنه حاضر شده‌ام، آمده‌ام بگویم مردم ایران گله‌مندند، مشکلات اقتصادی و بیکاری امان مردم را بریده است اما باز لحظه‌ای از آرمان‌های امام و شهدا جدا نمی‌شوند و به کوری چشم دشمنان حضوری پرشورتر از قبل را به نمایش خواهند گذاشت.

وعده‌هایتان یادتان نرود

یک شهروند دیگر بیرجندی که در صف سرنوشت‌ساز این مملکت حضور دارد، می‌گوید: واقعیت این است که نمی‌خواستم در انتخابات شرکت کنم، اما وقتی می‌بینم در کشورم با امنیت زندگی می‌کنم و مهم‌تر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان هیچ کشور خارجی نمی‌تواند دخالت کند و ما مستقل و آزاد انتخابات برگزار می‌کنیم تصمیم به حضور گرفتم.

وی ادامه صحبت‌هایش را به مشکلات اقتصادی و وعده‌های مسئولان گره می‌زند و می‌افزاید: هر فردی برای ریاست جمهوری انتخاب شد یادش نرود که چه حرف‌ها و وعده‌هایی داده است، قبل از انتخابات خیلی وعده می‌دهند اما وقتی که انتخاب شدند یادشان می‌رود...

وی با تأکید بر اینکه بیکاری بزرگ‌ترین معضل جوانان است و امیدوارم رئیس جمهور منتخب بتواند این معضل را ریشه کن کند، اضافه می‌کند: شرکت در انتخابات یعنی به خودت اهمیت می‌دهی و نمی‌گذاری کسی جای تو تصمیم بگیرد.

۱۰۲۴ شعبه پذیرای رأی دهندگان

«ناصر خوش خبر» ظهر امروز (۲۸ خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری سازمان ارتباطات و فناوری استان مشکل اینترنت استان برای ادامه فرآیند رای گیری در تعدادی از شعب برطرف شد.

«ناصر خوش‌خبر» رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی نیز در خصوص آخرین وضعیت انتخاباتی استان، گفت: ۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی از ساعت ۷ صبح امروز همزمان با سراسر کشور کار رأی‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان خراسان‌جنوبی آغاز کردند.

وی بیان داشت: از مجموع هزار و ۲۴ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده در استان ۴۷۷ شعبه سیار و ۵۴۷ شعبه ثابت است به این ترتیب ۵۳ درصد شعب، ثابت است و بقیه به شکل سیار فعال هستند.

وجود ۱۶ هزار رأی اولی در استان

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رأی اولی به شمار می‌روند، افزود: تاکنون حضور مردم به خصوص رأی اولی‌ها چشمگیر بوده است.

خوش‌خبر با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی به خوبی توسط شعب و مردم استان رعایت شده، تصریح کرد: زمان رای گیری از ۷ صبح تا ۱۷ بعد ازظهر است و با توجه به حضور مردم و طبق فرآیندهای قانونی بحث تمدید زمان شرکت در انتخابات پیگیری خواهد شد.

امروز روز دیدار است؛ روز دیدار یارهای انقلاب با روز سرنوشت‌ساز دیگری که در پای صندوق‌های رأی رقم می‌خورد. امروز؛ روزی است که مردم از همه اقشار سر صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند تا به کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و کاندیداهای ششمین دوره شوراهای شهر و روستا که از نظرشان اصلح هستند رأی بدهند و شکوه دیگری را در تاریخ این سرزمین به ثبت برسانند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی انقلاب اسلامی حماسه خبرگزاری فارس حضور مردم دشمن توطئه استانداری خراسان جنوبی مشکلات مسئولان رئیس جمهور صندوق رای انتخابات شرکت شرکت در انتخابات صندوق های رأی پای صندوق مرز و بوم ریاست جمهوری خراسان جنوبی سرنوشت ساز بی تفاوت رأی اولی رأی حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی، با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز ۲۱ اردیبهشت، اظهار کرد: این انتخابات در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند. این انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بازه زمانی تبلیغات داوطلبان از روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت تمام می‌شود. به ستادهای انتخابات استان‌ها تاکید کرده‌ایم که میادین شهری برای تبلیغات آماده شوند. فضای مجازی هم برای تبلیغات فراهم شده است. دستورالعملی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که مبنای کار تبلیغات است. به ستادهای انتخاباتی داوطلبان تاکید کرده‌ایم که حتما براساس همین دستورالعمل برای تبلیغات اقدام کرده و به هواداران خود توصیه کنند که مبنای قانون، تبلیغات کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دو مانور انتخاباتی، گفت: مانور شبیه‌سازی شعب اخذ رأی و راه اندازی شعب و تست دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های رای برگزار شده و اشکالات و نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است.

این مانورها با حضور اعضای هیات‌های نظارت و ناظرین شورای نگهبان برگزار شده است. روز یکشنبه هم در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی را زیر بار می‌بریم و شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک را اجرا می‌کنیم. از سویی آموزش عوامل اجرایی انتخابات هم انجام شده و ما آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را داریم.

اسلامی خاطرنشان کرد: با معاونین سیاسی و انتخابات و معاونین امنیتی ۱۵ استان که انتخابات مرحله دوم در آن استان‌ها برگزار می‌شود، جلسه داشته‌ایم و موارد لازم برای برگزاری انتخابات را بررسی و هماهنگ کرده ایم. به آن‌ها تاکید کردیم که حتما با داوطلبان نشست داشته باشند و مورادی که لازم است را به اطلاع داوطلبان رسانده و آن‌ها را توجیه کنند.

وی در ادامه گفت: ۱۱هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای داریم که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است. تاکید داریم که در ۸ حوزه انتخابیه که انتخابات الکترونیکی است، آموزش‌های لازم به مردم داده شود. مردم هم می‌توانند سوابق داوطلبان را از طریق سامانه «انتخاب ایران» که در اینترنت موجود است، بررسی کنند.

اسلامی درباره واجدین شرایط رای اظهار کرد: کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند، می‌توانند در هر حوزه‌ای رای دهند. کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رای داده باشند، فقط در همان حوزه می‌توانند در مرحله دوم رای بدهند. متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی رای دادن در انتخابات الکترونیکی، گفت: فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می‌شود. در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رای دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می‌شود.

رای دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می‌دهد و وقتی صندوق اجازه رای دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد و و فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رای خود را می‌دهد. در این انتخابات دیگر تعرفه رای کاغذی وجود ندارد و تعرفه‌ای هم داخل صندوق انداخته نمی‌شود. بعد از اینکه فرد رای خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

اسلامی در پایان با بیان اینکه در حوزه‌های الکترونیک تلاش می‌شود با تایید هیات نظارت، نتایج در اسرع وقت اعلام گردد، گفت: البته فرایندهای اعتراض و شکایت در هیات‌های اجرایی و نظارت هم پیش بینی شده و طبق قانون انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • جانمایی ۵۹ صندوق الکترونیکی برای انتخابات در سوادکوه
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • ویدیو/ چگونه در صندوق‌ های الکترونیکی رأی دهیم؟
  • حضور متولدین ۲۱ اردیبهشت ۸۵ در پای صندوق‌های رای قائم‌شهر
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • ۷ مرحله رأی دادن در انتخابات الکترونیکی اعلام شد +جزئیات
  • مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی چگونه است؟