Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:51:35 GMT

شایعه دستی شدن انتخابات شوراها در اصفهان نادرست است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۲۷۸۰

شایعه دستی شدن انتخابات شوراها در اصفهان نادرست است

علی‌اصغر احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری در اصفهان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود افزود: این نوع رای‌گیری به زیرساخت‌هایی مانند تلفن، اینترنت و مسائل نرم‌افزاری نیاز دارد.

وی با توجه به اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای اولین بار است که در شهرستان اصفهان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود بروز برخی مشکلات در روند برگزاری آن را طبیعی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات انتخابات شهرستان اصفهان اظهارداشت: در هرحال برگزاری رای‌گیری الکترونیکی باید از جایی آغاز می‌شد تا به حل مشکلات موجود در این مسیر آگاهی یابیم.

وی تصریح کرد: به دلیل متغیر بودن سرعت اینترنت و امکانات زیرساختی در نقاط مختلف، برخی شعب با اختلال موقت و کوتاه مدت مواجه بودند اما روند برگزاری در حال انجام است.

احمدی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ تعرفه‌ الکترونیکی در جریان برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری باطل نشده است و رای مردم محفوظ است.

 صبح امروز فرآیند رای‌گیری در ۶ شعبه شهرستان اصفهان به دلیل مشکلات نرم‌افزاری با تاخیر آغاز شده بود.

در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری، یک‌هزار و ۱۱۴ شعبه اخذ رای در شهرستان اصفهان فعالیت دارند.

شمار واجدان شرایط رای دادن در شهرستان اصفهان یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر است.

در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری، یک‌هزار و ۱۱۴ شعبه اخذ رای در شهرستان اصفهان فعالیت دارند.

۳۵ هزار نفر در امر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری در شهرستان اصفهان همکاری دارند.

شهرستان اصفهان دارای ۶ بخش، ۱۹ دهستان و ۱۴ شهر است.

جمعیت شهرستان اصفهان براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بوده‌است‌.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی اصفهان مشارکت های مردمی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی اصفهان انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی اصفهان مشارکت های مردمی شوراهای اسلامی شهر شهرستان اصفهان روستا و عشایری دوره انتخابات ششمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصول اساسی نظام «مردم محوری» است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری بعد از ظهر پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی گیلان ضمن تبریک این روز به شوراهای شهر و روستای استان اظهار کرد: آنچه انقلاب را متمایز می‌کند این است که اهداف و آرمان‌ها و پیام‌های انقلاب همواره مهم بوده و پابرجاست.

جعفری با تاکید بر اینکه مردمی بودن و مردم محوری از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است، تصریح کرد: افتخار جمهوری اسلامی از اول تا به امروز این است که متکی به آرای مردم است.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن با توسعه روستاها اتفاق می‌افتد، افزود: اگر توسعه در روستاها اتفاق نیفتد منجر به مهاجرت و افزایش حاشیه نشینی می‌شود اما آنچه که امروز در جمهوری اسلامی ایران مشهود است این بوده که حکمرانی باید بر پایه مردمی باشد لذا مردم محوری اصول اساسی نظام است.

جعفری با بیان اینکه بهترین مدل برای حکمرانی روستایی و شهری ترکیبی و توسعه مردم پایه است، ادامه داد: تشکیل شوراها نقطه عطفی در توسعه نظام بوده و اعضای شوراها توانسته‌اند تمام وقت و بدون چشمداشت در منطقه خود فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان بیان کرد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری انتخابات شوراها گام اساسی در راستای حل مشکل کشور بوده که تحقق این مهم در تعامل و همکاری انجام می‌شود.

کد خبر 6095186

دیگر خبرها

  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • همایش روسای شورای‌های اسلامی استان اصفهان آغاز شد
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند