Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:27:23 GMT

قدرت هر کشور به حمایت‌های مردمی آن بستگی دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۲۸۴۷

قدرت هر کشور به حمایت‌های مردمی آن بستگی دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی  با بیان این‌که قدرت هر کشور به حمایت‌های مردمی آن بستگی دارد، گفت: هرچقدر انتخابات به شکل پرقدرت‌تر و پرشورتر برگزار شود و مشارکت نیز بالا باشد، بخش سیاسی کشور قدرتمندتر می‌شود.

دکتر جعفر محسنی روز جمعه بعد از شرکت در انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات امروز به دور از انتظارات قبلی بسیار باشکوه و پرشور بوده و حتی شاهد صف انتظار طولانی مردم برای اخذ رای هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که به خاطر تعدد بالای کاندیداهای شورای شهر و عدم یادداشت کدهای نامزدی مردم با اندکی معطلی مواجه هستند.

وی متذکر شد: انتظار نداشتیم که مشارکت مردمی در انتخابات امسال به این حد باشد اما باز هم مردم ایران نشان دادند که در مسیر خودشان هستند و هیچ قدرت خارجی توان تغییر مسیر مردم را ندارد.

وی تاکید کرد: انتخابات رویدادی است که مردم باید حضور خود را در آن نشان دهند و گذشته از این‌که به چه کسی رای می‌دهند، این انتخابات به عنوان مظهری برای قدرت کشور است.

محسنی افزود: افزایش قدرت سیاسی ناشی از حضور در انتخابات، در معادلات بین المللی تاثیر خواهد گذاشت و از این نظر اهمیت بالایی دارد. هرچقدر مردم مشارکت بیشتری داشته باشند، ارزش و اهمیت کشور در دنیا بیشتر می‌شود و حامل پیام‌هایی به کشورهای دوست و دشمن خارجی است.

وی با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های معاند در خصوص عدم مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: برای خنثی سازی فتنه دشمنان باید مردم، بصیرت و آگاهی داشته باشند تا بتوانند مرزها و حد و حدودها را از هم جدا کنند.

وی افزود: مشکلات، ناهماهنگی‌ها و درگیری‌ها در هر کجای دنیا وجود دارد و مردم باید تشخیص دهند که چه چیزی به نفعشان است و بر این اساس با یکدیگر مسالمه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: ایران، کشوری ولایی است و مقام معظم رهبری، مصلحت کشور را بیشتر و بهتر از هر کسی می‌خواهند و بهترین راهنمایی‌ها را برای ما ارائه کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نشست فعالان جهادی و مردمی عرصه آبادانی و پیشرفت به همت دفتر مردمی‌سازی معاونت علمی و با حضور مدیران ۵۰ گروه‌ جهادی و مردمی برگزار شد. حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در امر مردمی سازی و مدیر برنامه ملی آبادیران در ابتدای این نشست به نقش آفرینی گروه‌های جهادی و مردمی در جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت.

وی ظرفیت عظیم گروه‌های جهادی و مردمی را در جهش تولید دارای اهمیت مضاعف دانست و اشاره کرد: این گروه ها با توجه به تعددشان و پوشش دهی مناسب مناطق کمتر برخوردار به عنوان حلقه های میانی می توانند نقش آفرینی جدی برای مشارکت مردم در تولید با توجه به ظرفیت های بومی داشته باشند.

شکری، همچنین به توانمندی های شرکت های دانش بنیان به عنوان پشتیبانی کننده در جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار تاکید و بیان کرد: تعامل دو گروه بزرگ مردمی یعنی شرکت های دانش بنیان و گروه های جهادی امر مهم و ضروری برای جهش تولید است.

مدیر برنامه ملی آبادیران همچنین «معرفی شرکت‌های دانش بنیان به گروه‌های جهادی و مردمی»، «تعامل با گروه‌های جهادی و مردمی و کمک به احصای ظرفیت‌های بومی» و «بسترسازی به همرسانی شرکت های دانش بنیان و گروه های مردمی» را نقش برنامه ملی آبادیران در جهش تولید با مشارکت مردم دانست.

وی در ادامه بر سهم و جایگاه گروه های جهادی در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران متمرکز شد و گفت: در این نمایشگاه، دو طرف عرضه و تقاضا وجود دارد که طرف عرضه ظرفیت شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور و طرف تقاضا نیازمندی‌ها و ظرفیت مناطق کمتر برخوردار هدف گروه های جهادی و مردمی است.

از این رو، به گفته او، حضور گروه های جهادی و مردمی در نمایشگاه ملی آبادیران بستر مناسبی را برای اعلام و رفع نیاز مناطق کمتر برخوردار فراهم آورده است.

شکری در ادامه به شرایط ثبت‌نام و حضور گروه‌های جهادی در دومین نمایشگاه ملی آبادیران پرداخت و افزود: گروه‌های جهادی و مردمی به شرط احصاء و اعلام دقیق چالش‌ها و ظرفیت‌های دقیق مناطق کمتربرخوردار می‌توانند به صورت رایگان در نمایشگاه غرفه داشته باشند.

مدیر برنامه ملی آبادیران در پایان به نمونه هایی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور اشاره کرد که از آن جمله می توان به تصفیه و سالم سازی آب شرب روستاها و مناطق کمتر برخوردار با دستگاه تصفیه آب پرتابل، الگوهای تدوین اسناد پیشرفت منطقه ای مبتنی بر ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی، ایجاد اشتغال پایدار و کوچک مقیاس و ایجاد اقامتگاه‌های سریع در بحران‌های طبیعی، ساخت سریع و ارزان سکونت‌گاه و ساخت مدارس مناطق روستایی اشاره کرد.

همچنین رضا غلامزاده، جانشین معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی ضمن بیان اهمیت بهم‌رسانی گروه های جهادی و مردمی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: ایجاد بستر مناسب و تخصصی که از ظرفیت و توانمندی گروه‌های جهادی و شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور به صورت همزمان آگاهی و اطلاع دارد در محقق شدن اهداف برنامه ملی آبادیران نقش اساسی ایفا می کند.

وی در پایان آمادگی خود را برای ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان بسیج دانشجویی برای تسهیل و هموارسازی این مسیر اعلام کرد.

کد خبر 6094090 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس