Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود تمام فشارهای صورت گرفته، بنیامین نتانیاهو اعلام کرد دست کم طی یک ماه آینده حاضر به تخلیه مقر اقامت نخست وزیری نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه 12 تلویزیون اسرائیل با اعلام این خبر افزود گرچه خانواده نتانیاهو کار جمع آوری و بسته بندی اسباب و اثاثیه خود را آغاز کرده است، اما این کار دست کم چند هفته به طول خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار این شبکه عبری در گزارشی امروز جمعه گفت : با وجود گذشت یک هفته از تشکیل کابینه جدید و نخست وزیری نفتالی بنت ، نخست وزیر سابق که اکنون رهبر مخالفان است همچنان مقر نخست وزیری را در اشغال خود داشته و حاضر به تخلیه آن نیست.

منابع آگاه خبر دادند خانواده نتانیاهو کار جمع آوری و بسته بندی اسباب و اثاثیه را  آغاز کرده است، اما با روندی که آنها در پیش گرفته اند پیش بینی نمی شود این کار طی کمتر از چند هفته به پایان برسد.

جالب اینجاست نتانیاهو یک آپارتمان در خیابان غزه در محله رحاویای بیت المقدس اشغالی برای سکونت خود برگزیده است، اما تا زمان آماده شدن و تامین امنیتی آن قرار است وی به منزل خود در نقطه دیگری از شهر منتقل شود.

در همین راستا پایگاه عبری زبان (bhol) فاش کرد به دستور شخص  نتانیاهو، در شب تحویل دفتر نخست وزیری به بنت ، تمامی برگه ها و اسناد موجود در  دفتر پاره و اتلاف شده اند.

به نوشته این پایگاه عبری زبان، به دستور شخص نتانیاهو کارمندان دفتر نخست وزیری مجبور شدند تمام اسناد بایگانی شده در کمدها و قفسه های دفتر نخست وزیری را خرد کرده و از بین ببرند.

این پایگاه با انتشار تصویری از اسنادی که در دستگاه های خردکن ریخته شده بود، اعلام کرد مسئولین مربوطه در نهادهای نظارتی تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کرده‌اند.

روزنامه هاآرتص هم پیش از این خبر داده بود بنیامین نتانیاهو در روز تحلیف بنت دستور داد مقادیر زیادی از اسناد و مدارک موجود در دفترش را به داخل حوضچه ماهی موجود در دفترش بریزند.

این روزنامه هم تاکید کرد فردی که مستقیما دستور انجام این کار را به کارمندان داده شخص نتانیاهو بوده است در حالی که طبق قانون اسناد و مدارک موجود در دفتر نخست وزیری متعلق به وی نبوده و در مالکیت اسرائیل است.

در همین راستا آنا بارسکی خبرنگار سیاسی روزنامه معاریو هم در صفحه خود در توئیتر خبر داد مسئولین دفتر نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل اعلام کردند هفته آینده (یکشنبه) تحقیقات خود را درباره دلایل راه اندازی دستگاه های خردکن این اداره در طول ساعات شب آغاز خواهند کرد.

در مقابل گرچه طرفداران نتانیاهو قادر به انکار وقوع این امر نیستند اما ادعا می کنند تمام اسناد از بین رفته ، جزو اسناد و مدارک شخصی نتانیاهو بوده‌ است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفتر نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند

براساس نظرسنجی یک مرکز تحقیقات آمریکایی، بیشتر آمریکایی‌ها به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتماد ندارند.

به گزارش ایسنا مرکز تحقیقات آمریکایی «پیو» یک نظرسنجی با مشارکت ۳۶۰۰ آمریکایی در دوره بین یک آوریل تا هفت آوریل انجام داد که نشان داد ۵۳ درصد آمریکایی‌ها اعتماد زیادی به توانایی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اتخاذ اقدام درست درباره امور جهانی ندارند یا اعتمادشان را به وی در این خصوص از دست داده‌اند. از این بین ۲۵ درصد به هیچ وجه به نتانیاهو اعتماد ندارند.

طبق گزارش معا، به گفته این مرکز، تعداد آمریکایی‌هایی که به نتانیاهو اعتماد ندارند از سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۱ درصد افزایش یافته است و این شامل افزایش هشت درصد افرادی است که اصلا به نتانیاهو اعتماد ندارند. در حالی که حدود یک چهارم آمریکایی‌ها (۲۶درصد) در سال ۲۰۲۳ گفتند که هرگز چیزی درباره او نشنیده‌اند، این رقم در سال جاری ۱۵درصد بود.

از زمان جنگ غزه، رژیم صهیونیستی مرتکب کشتارهای زیادی در حق ملت فلسطین شده است طوری که این رژیم برای نخستین بار در مقابل دیوان بین‌المللی دادگستری به جرم نسل کشی در غزه قرار گرفت.

کشتارهای غزه و موضوع اسرای صهیونیستی که توسط جنبش حماس در غزه اسیر شده‌اند، موجب انتقادات داخلی و خارجی زیادی از نتانیاهو شده است. نتانیاهو با وجود اینکه به هیچ کدام از اهدافش در جنگ غزه نرسیده است همچنان به این جنگ ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دوسالانه هنر ونیز
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد