Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون شهردار تهران گفت:‌ پس از شهدای جامعه سلامت، حوزه حمل و نقل عمومی بیشترین فوتی کرونا را داشته است، 3 خواسته مهم در حوزه حمل و نقل از رییس جمهور دارم.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید مناف هاشمی دیروز در مراسم افتتاح و بهره برداری از ایستگاه مترو شهرک آزمایش که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدای مدافعان سلامت، افزود: پس از شهدای جامعه سلامت، حوزه حمل و نقل عمومی (رانندگان تاکسی، اتوبوس و راهبران قطار) بیشترین تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به بهره برداری از ایستگاه شهرک آزمایش در خط 6 مترو تهران ادامه داد: این ایستگاه در مجاورت دو بزرگراه تهران (شیخ فضل الله نوری و جلال آل احمد) قرار دارد. پس از افتتاح ایستگاه مرزداران در اردیبهشت 1400، امروز نوبت به بهره برداری از ایستگاه شهرک آزمایش رسیده است.
مناف هاشمی گفت: این ایستگاه در محدوده میانی خط 6 مترو به طول 7.5 کیلومتر قرار دارد و حدفاصل ایستگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس و شهید ستاری را تکمیل می‌کند و عملکرد یکپارچه و پیوسته‌ای را پیدا می‌کند.
معاون شهردار تهران با اعلام اینکه تعداد ایستگاه‌های مترو امروز به 140 ایستگاه رسیده است، افزود: 30 ایستگاه و 12 ورودی با حمایت دولت و شورای اسلامی شهر تهران در دوره مدیریت شهری پنجم افتتاح شده است.
وی گفت: ایستگاه شهرک آزمایش با عمق 36 متری، عملیات اجرایی بسیار سختی را داشته است. این ایستگاه برای معلولان و کم توانان مناسب سازی شده است. همچنین این ایستگاه به طول 140 متر، دارای سه دستگاه هواساز، 10 دستگاه پله برقی و 6 دستگاه آسانسور است. مناف هاشمی ادامه داد: هزینه ساخت این ایستگاه 294 میلیارد تومان بوده است.216 دستگاه اتوبوس، 178 دستگاه مینی بوس و 13 هزار و 173 دستگاه تاکسی در این دولت نوسازی شده است.
مناف هاشمی افزود: معاونان حمل و نقل کلانشهر‌ها سه درخواست از ریاست جمهوری دارند. نخست، صدور واکسیناسیون برای رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی در سراسر کشور است که فقط بیش از 300 نفر در تهران فوتی راننده تاکسی داشته‌ایم. دستور دیگر تسریع در اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا به منظور خرید 5000 دستگاه اتوبوس برای کلانشهر‌ها است. این اقدام به مرحله نهایی رسیده و در آینده می‌تواند نوید تولید داخلی اتوبوس‌ها را به شهرداری‌ها بدهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: درخواست دیگرم درباره هزار و 50 دستگاه واگن مترو است. قرارداد 630 دستگاه واگن منعقد شده و درخواست می‌شود که برای 420 دستگاه باقی مانده که قرار است از محل واگن ملی تأمین شود، به مرحله اجرا برسد.
در پایان گزارش عملکرد مدیریت شهری از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رییس جمهور دستور رسیدگی ویژه به خواسته 3 گانه مدیریت شهری را به مدیران داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهدا سلامت کرونا حوزه حمل و نقل شهرک آزمایش مناف هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا