Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط، براساس دستورالعمل مشترک وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعیین و در حد وصولی دریافتیها (منابع) جدول تبصره (۱۴) بودجه صورت می‌پذیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل آیین نامه اجرایی تبصره (14) قانون بودجه سال 1400 کل کشور درخصوص منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها   تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها گفته بود، ثبت نام از متقاضیان جدید تکلیف قانون مجلس است و در صورت انجام فرایند ثبت نام و آزمون وسع،  سازمان هدفمندی یارانه ها آمادگی دارد از ماه آینده (تیر ماه) پرداخت یارانه را آغاز کند.

گفتنی است، با توجه به حذف تعداد قابل توجهی از افراد و همچنین عدم شمول تعدادی از خانوارهای جدید، سوالی که ایجاد شده این است که آیا چندمیلیون نفر مشمول یارانه نقدی خواهند شد یا خیر؟

به گزارش تسنیم، به موجب آیین نامه تبصره 14، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است به منظور ایجاد وحدت رویه در شناسایی خانوارهای مشمول دریافت یارانه، نسخه ای از تمامی داده‌ها و اطلاعات به روز شده هویتی، اقتصادی و بانکی موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را جهت اجرای تکالیف قانونی و تشکیل پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهد تا برای انجام آزمون وسع و پاسخگویی مراجعین استفاده شود.

بر این اساس کلیه دستگاه های اجرایی نظیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بیمه گر پایه و تأمین اجتماعی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بانکها، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمانها و صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و سایر صندوق های بازنشستگی موظف به همکاری لازم با سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در به روز رسانی و تکمیل پایگاه های مذکور هستند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین موظف است امکانات مورد استفاده متقاضیان دریافت یارانه نظیر سامانه ثبت اعتراضات، پاسخگویی، آزمون وسع و پیامکی را ضمن انجام آموزش های لازم در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهد.

ثبت نام کلیه افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه ها از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت نام ننموده اند و افرادی که منصرف شده اند و همچنین پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط، براساس دستورالعمل مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه ها تعیین و در حد وصولی دریافتی ها (منابع) جدول تبصره (14) صورت می پذیرد.

همچنین به موجب آیین نامه اجرایی یاد شده، سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است به منظور انجام مناسب وظایف و مأموریت های محوله به سازمان، نسبت به اعطای مجوزهای استخدامی مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به میزان 20 درصد از پست های مصوب اقدام نماید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هدفمندی یارانه ها کار و رفاه اجتماعی پرداخت یارانه وزارت تعاون یارانه نقدی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج هزار مادر و کودک لرستانی مشمول دریافت سبد تغذیه رایگان هستند

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: پنج هزار و ۱۷۸ مادر و کودک در این استان مشمول طرح دریافت سبد تغذیه رایگان هستند.

سید فرهاد ناصری نیا امروز ۲۷ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مکلف است با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان، سبد تغذیه رایگان را به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال نیازمند تخصیص دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا افراد نیازمند پس از شناسایی مشمول دریافت خدمات سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان به‌صورت ماهانه می‌شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: در این خصوص سه هزار و ۱۲۵ مادر دارای فرزند شیرخوار توسط دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده است که ماهانه چهار میلیون ریال کالابرگ خرید اقلام پروتئینی، لبنیات و حبوبات را دریافت می‌کنند.

ناصری نیا ادامه داد: همچنین به‌منظور رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال دهک‌های یک تا پنج نیز کالابرگ ۱۰ میلیون ریالی و کودکان دهک پنج‌تا هفت کالابرگ ۶ میلیون ریالی تعلق می‌گیرد که در این راستا نیز ۲ هزار و ۵۳ کودک در استان مشمول هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک سوم جامعه هدف در خوزستان از طرح «فجرانه» استفاده کرد
  • خیلی از مشکلات کشور با دیپلماسی توام با اقتدار می تواند حل شود
  • پنج هزار مادر و کودک لرستانی مشمول دریافت سبد تغذیه رایگان هستند
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • معاون سازمان غذا و دارو خبر داد؛ پرداخت مرحله دوم مطالبات یارانه شیرخشک به داروخانه‌ها
  • نظر دولت درباره حقوق ۱۴۰۳ کارگران؛ با کالابرگ به قدرت خرید توجه کردیم | دستمزد با چه روشی تعیین می‌شود؟
  • اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی خطاب به بازنشستگان و مستمری بگیران
  • دولت برای افزایش یارانه‌ نقدی یا ادامه کالا برگ تصمیمی نگرفته است
  • نظر دولت درباره حقوق ۱۴۰۳ کارگران اعلام شد/ دستمزد با چه روشی تعیین می‌شود؟
  • اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران خطاب به بازنشستگان و مستمری بگیران