Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@00:27:02 GMT

ملت ایران برنده واقعی این انتخابات هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۳۵۶۷

ملت ایران برنده واقعی این انتخابات هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، بیان کرد: یکی از اقدام‌های بزرگ دستگاه قضا مبارزه با ریشه فساد در نظام اسلامی است.

وی تأکید کرد: امیدوارم با طرح و برنامه‌هایی که دستگاه قضا اجرا می‌کند این امر محقق شود.

امام جمعه رشت به بد اخلاقی انتخاباتی بعضی از کاندیداها اشاره کرد و گفت: نامزدهای انتخابات به ویژه شوراهای شهر و روستا باید سعه صدر داشته باشند و متانت خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «برنده انتخابات ملت است»، بیان کرد: همه باید از گفتارهای تفرقه انگیز اجتناب کنند ضمن اینکه رئیس جمهور منتخب باید خود را رئیس جمهور تمام ملت بداند.

آیت الله فلاحتی به شاخصه‌های رئیس جمهور منتخب اشاره و اضافه کرد: رئیس جمهور منتخب باید موافقان و مخالفان خود را یکی ببیند و مدیران ناکارآمد و ناصالح را عزل و از مدیران جهادی و دست پاک استفاده کند.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد به ویژه فساد اداری باید در رأس برنامه‌های رئیس جمهور منتخب باشد، تصریح کرد: دولت باید سینه سپر کرده و مبارزه با مفاسد اداری را با جدیت دنبال کند.

امام جمعه رشت بر ایجاد اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت: افزایش شبانه روزی قیمت‌ها دردآور است و مهار قیمت‌ها باید از اولویت‌های رئیس جمهور منتخب باشد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مردم از نبود کنترل قیمت‌ها نگران هستند، اظهار کرد: گرانی قیمت میوه مردم را آزار می‌دهد.

وی، احداث مسکن ارزان برای جوانان را از جمله اولویت‌های رئیس جمهور منتخب برشمرد و افزود: وزیران رئیس جمهور منتخب باید جهادی باشند و مبارزه با رانت خواران و باندها و همچنین ساماندهی بانک‌ها از از وظایف اولیه یک رئیس جمهور است.

آیت الله فلاحتی با قدردانی از حضور مردم به ویژه گیلانی‌ها از ساعت‌های اولیه برگزاری انتخابات در پای صندوق‌های رأی، بیان کرد: مردم از لحظه‌های اولیه فرآیند انتخابات آرام، متین و با نشاط پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند ضمن اینکه به مسئولان برگزاری انتخابات خدا قوت عرض می‌کنم.

وی به مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: سیاه نمایی‌هایی که در مناظره‌ها بیان شد به همه دولت‌های بعد از انقلاب تعمیم دادند و این بد اخلاقی بود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بعضی از برنامه‌های ارائه شده توسط نامزدهای ریاست جمهوری بیشتر به کاریکاتور شباهت داشت، اضافه کرد: بعضی‌ها عفاف و حجاب و احکام دین را زیر سوال بردند در صورتی که انقلاب ما اسلامی است.

آیت الله فلاحتی، القای امور جزئی به جای مسائل مهم را از دیگر ضعف‌های مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری عنوان کرد و یادآور شد: اشتغال، کم شدن جایگاه ارزش پول ملی، فساد اداری و مسکن از مشکلات اصلی کشور است.

وی، خواستار حضور همه واجدان رأی دادن پای صندوق‌های رأی قبل از فرا رسیدن شب شد و اظهار کرد: کسی که زودتر پای صندوق رأی حاضر شود به همان میزان دشمن را خشمگین کرده است.

کد خبر 5238204

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری انتخابات 1400 آیت الله رسول فلاحتی خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا کرمانشاه عکس استانها سیدابراهیم رئیسی گرگان بوشهر انتخابات رای گیری ایلام انتخابات ریاست جمهوری آمار کرونا اردبیل رئیس جمهور منتخب آیت الله فلاحتی پای صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۰ آورده است:

عفت و فائزه و سارا و قدسی، برای بازدید از روستای تاریخی ابیانه رفتند. محسن از کوه‌پیمایی آمد؛ با هم صبحانه خوردیم و دربارۀ برنامه‌های کاری بچه‌ها و نیز اوضاع جاری کشور و انتخابات [ریاست‌جمهوری]مذاکره کردیم. آقای [سیدمحمد]خاتمی، بالاخره امروز ثبت‌نام کرد و در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها، اعتراف به تردید و دغدغه به خاطر نگرانی از عدم توان انجام وظایف کرد. رسانه‌های غربی، پوشش زیادی به اقدام و حرف‌های ایشان دادند. بعضی فکر می‌کنند این شیوه تبلیغاتی ناز و کرشمه، تأثیر منفی در افکار مردم گذاشته و بعضی فکر می‌کنند برای جذب آرای بیشتر مفید بوده است.

آمریکایی‌ها هم بعد از کنفرانس انتفاضه در تهران، حملات تندی به عنوان حامی تروریسم به ایران و رهبری دارند و ایشان را به خاطر حمایت از مبارزان فلسطینی و لبنانی، در رأس حامیان تروریسم می‌خوانند. وزیر امورخارجه آمریکا، دیروز صریحاً ایران را تهدید کرده و گفته، نخواهیم گذاشت که ایران به سلاح کشتار جمعی دست یابد.

در فیلیپین، با اعلام وضع فوق‌العاده، شورش را خوابانده‌اند و گفته‌اند که طرح مخالفان این بوده که [جوزف استرادا]، رئیس‌جمهور سابق و [گلوریا آریو]، رئیس‌جمهور فعلی را ترور کنند و به همین منظور بوده که شورشیان، کاخ رئیس‌جمهور را محاصره کردند و درِ آن را از جا کندند و رئیس‌جمهور فعلی با رئیس‌جمهور سابق، در زندان دیدار کرده است.

آمریکا اعلام کرده که دولت چین، برق مناسب در اختیار افراد اعزامی برای بررسی هواپیمای جاسوسی نمی‌گذارد. اسرائیل اعلام کرده که ارتش سوریه باید از لبنان بیرون بروند و بشار اسد، [رئیس‌جمهور سوریه]، حرف‌های تندی علیه اسرائیل گفته است. در هرات افغانستان، با انفجار بمبی، مولوی سُنی فراری از مشهد و هفت نفر دیگر کشته شده‌اند و به دنبال آن، جمعی به کنسولگری ایران حمله کرده‌اند و آتش زده‌اند.

دیگر خبرها

  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • اعتراض دانشجویان دنیا از مقاوت ملت ایران برخواسته است
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • جایزه یک میلیارد تومانی شیخ مفید به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور اعطا شد
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم