Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید مهدی خضری در نماز جمعه ۲۸ خرداد که در مسجد نبی شهر قزوین برگزار شد اظهار کرد: از نگاه قرآن و روایات اساس دنیا و آخرت تقوا است چنانکه در روایات می‌خوانیم آنچه که سبب شرافت اهل بیت بوده تقوا است.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه امروز روز امتحان ملت ایران است اذعان کرد: یکی از اسیب‌های اخلاقی و اجتماعی فضای انتخابات مسئله تضعیف است در حالی که ما در مقام الگوسازی قرار داریم باید به اصل اخوت عمل کنیم چرا که وجه تمایز ما با سایر نظام‌های مادی و انقلابی دنیا، سبک زندگی اجتماعی، اخوت و برادری است که ما این اخوت را یک بحث ریشه‌ای می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دینداری که بر اساس منافع نیست ما را به ولیعصر (عج) نزدیک می‌کند
وی با اشاره به راه نزدیک شدن به حضرت حجت (عج) عنوان کرد: دیدار و ملاقات یکدیگر سبب نزدیک شدن به ولیعصر (عج) می‌شود که این دیدار و قرب از راه ملاقات در مساجد، حضور در جلسات هفتگی، هیئات و مجامع دینی که اساساً بر اساس منافع نیست شکل می‌گیرد و ما را به ولیعصر (عج) نزدیک می‌کند.

این مسئول ابراز کرد: تنزیل به معنای تخریب سبب آسیب می‌شود به ویژه اینکه اگر تخریب برادران دینی در فضای انتخابات انجام شود و کاندیدها برای رشد آرا، دیگران را تخریب کنند که این روش، روش قهریه است که به بنیه اسلام ضربه می‌زند و روش اسلام در این فضا مبنی بر معرفی داشته‌ها و سرمایه‌ها است.

وی ضمن اشاره به اینکه علت سلسله مشکلات جهل به مرام اسلامی باز می‌گردد ادامه داد: مرام متشکل از حفظ جریان ولایت، قرآن و ولایت است و حفظ جریان ولایت دلالت بر استحکام جریان و حفظ تشکیلات است و ما باید جریان اخوت و برادری را صیانت کنیم چرا که این اخوت است که می‌تواند همه چیز را به هم پیوند دهد.

خضری بیان کرد: اگر جریان اخوت آسیب ببیند در واقع جریان ولایت آسیب می‌بیند و ما از امام فاصله می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته ولیعصر (عج) اجتماع قلبی از تأخیر در ظهور جلوگیری می‌کند عنوان کرد: اخوت بر چهار عنصر اصلی از جمله ایمان و انس بر یک رویی و عزت بر پایه تواضع استوار است که متأسفانه این اواخر طبقه مدیران از مردم جدا شده و این مسئله یک خطر جدی برای ما است.

وی ضمن تاکید بر اینکه ریشه مشکلات بشر اختلال در سامانه تقوا است عنوان کرد: تقوا یک مسئله اساسی است که مورد تاکید و اصرار قرآن، نهج البلاغه و خطبه‌های نماز جمعه قرار گرفته‌است و تقوا سامانه‌ای است که به صیانت و مراقبت نیاز دارد.


وی افزود: کار تقوا از قرآن است و ارتباط مستقیمی با دستگاه محاسباتی انسان دارد و می‌تواند انسان را در مقابل تمهیدات و وسوسه‌های شیطانی حفظ کند و ما با توصیه به تقوا جامعه خود را تقویت می‌کنیم.

امروز آزمون بزرگ اولین ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب است
این مسئول ابراز کرد: امروز آزمون بزرگ اولین ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب است که دو نکته مهم را به همراه دارد.

وی افزود: مشارکت در انتخابات به معنای شکرگزاری عملی است چنانچه که امیرالمومنین (ع) در این باره می‌فرمایند خداوند شکرگزاری خود را در امر حکومت طلب کرده‌است و ما باید برای ورود به بهشت باهم رقابت داشته باشیم و شکر نعمت را بجا بیاوریم‌.

حجت الاسلام خضری تاکید کرد: امروز اگرچه ما از مشکلات و عملکرد مسئولین گله داریم اما در کنار اعتراضات زحمات را می‌بینم و شکرگزار این حکومت هم هستیم و در کنار رویکردهای غلط رویکردهای خوبی نظیر تولید واکسن را نیز شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه ریشه تمام بیماری‌ها خودباختگی است افزود: تولید واکسن ایرانی برکت علاوه بر جلوگیری از ویروس کرونا در واقع باعث جلوگیری از ناامیدی و یاس نیز می‌شود و ما باید برای حفظ سلامت خود از برخی افراد بیمار که تلاش می‌کنند ناامیدی را ترویج دهند فاصله بگیریم.

وی بیان کرد: در همین ساعات باقی مانده از مردم می‌خواهیم که افراد را برای حضور در انتخابات دعوت کنند و چنانچه که انتخابات یک عبادت است مردم باید یکدیگر را به عبادت دعوت کنند.

حجت الاسلام خضری تصریح کرد: حکومت ما طبق گفته امام راحل حکومت خداوند است و ما در این میان باید با شناختی که از این مسیر داریم و می‌دانیم که این مسیر مکتب توحید است این را به جهان بگوییم و این مسئله را فریاد بزنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه امام حکومت اسلامی را حکومت خدا می‌دانستند عنوان کرد: حکومت اسلامی بر مبنای توحید است و ما باید مردم را به سوی توحید دعوت کنیم.

امام توحید را در جامعه عینیت بخشید
وی در خصوص اینکه امام توحید را در جامعه عینیت بخشید و جاری کرد گفت: طبق حکمت ۲۷ نهج البلاغه امیرالمومنین شبانه روز به صورت آشکار و پنهانی با مردم صحبت می‌کردند و مردم را به سوی خدا دعوت می‌کردند و نیز باید مردم را به حکومت خدا دعوت کنیم.

وی افزود: امام در خصوص فتح خرمشهر گفتند که این کار توسط اراده الهی انجام شده‌است و این نشان می‌دهد تمام امور بر مبنا توحید انجام می‌شود و حالا که مردم با وجود تحریم، تورم، کرونا، نفوذ برای نارضایتی و وجود شبکه‌های ماهواره‌ای که تلاش می‌کنند اندیشه مردم در خصوص حضور پرشور را بگیرند ما شاهده اراده خداوند در حضور پرشور هستیم و می‌دانیم که فتح‌های ما توحید است و باید واژه‌ی من و ما را از جهاد حذف شود تا ما به اصل توحید پی ببریم.

وی با اشاره به اینکه شبکه و جلسات خانگی می‌توانند مشکلات شهر را برطرف کنند گفت: از تمام عوامل و نهادها بویژه سازمان تبلیغات برای اجرای طرح تواصی، امام محله‌ها و نهادهای مردمی و هیئتی که برای انتخابات تلاش کردند سپاس گزاریم اما گلایه ما از افرادی است که با اختلال در ساعت اولیه انتخابات سبب بازگشت مردم از شعبات اخذ رأی شده‌اند.

این مسئول در پایان ضمن بیان اینکه دولت جوان حزب الهی توان مردم است گفت: از شوراهای شهر می‌خواهیم تا با عمل خوب خود استان قزوین را در جایگاه تمدنی بالا برده و برای تمدن‌سازی و پیشگام شدن در بخش الگوسازی، عدالت شهری، کم‌شدن فاصله بین محلات غنی و فقیر، از بین بردن زمین‌خواری تلاش کنند و کاری کنند که شورا شهر زینت استان بوده و امنیت و آرامش واقعی که بر اساس فطرت انسان است در شهر اجرایی شود.

کد خبر 5238280

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب مهدی خضری اقامه نماز جمعه انتخابات 1400 انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه ویروس کرونا عکس استانها سیدابراهیم رئیسی گرگان بوشهر انتخابات رای گیری ایلام انتخابات ریاست جمهوری آمار کرونا اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها در جهان را مشاهده می‌کنیم، رهبر حکیم انقلاب اسلامی چند سال پیش ۲ نامه برای جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و همان جوان‌ها امروز دانشجو و استاد دانشگاه هستند و پای کار مرگ بر اسرائیل و آمریکا ایستاده‌اند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی جمعه ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند چه کسانی عاقل هستند؟ کسانی که از عبادت خود بیشتر لذت می برند و کسانی که بیشتر مراقب عبادت خود هستند، عاقل‌تر محسوب می شوند.

وی بیان کرد: عاقل کسی است که در زندگی دنیایی بهشت را برای خودش کسب می‌کند و ما باید با تلاش در زندگی آخرت خود را آباد کنیم و بدانیم دنیا مزرعه آخرت است و اگر در این دنیا چیزی نکاریم در قیامت دست خالی خواهیم بود و این انسان عاقل است که این گونه فکر می‌کند. بنابراین انسان عاقل هم عاشقانه به سمت عبادت می‌رود و هم مجاهدانه برای آخرت و بهشت خود تلاش می‌کند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها در جهان را مشاهده می‌کنیم و اینها نوید است و حجت را بر ما تمام می‌کند و خدا را برای این شرایطی که پدید آمده است شاکریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: ملت بزرگ ایران، دانشجویان و قیام‌کنندگان علیه ظلم آمریکایی و صهیونیستی را فرزندان خود می‌دانند و از آن‌ها حمایت می‌کنند زیرا آن‌ها عزیزان صحنه انقلاب و مقاومت هستند.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب به دلیل بارش‌های کم، ادامه داد: باید تلاش کنیم با همکاری مسئولان، مدیران و مردم ضمن استفاده از شیوه‌های آبیاری مدرن و صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت صحیح، به این حوزه بیشتر پرداخته شود و همه، وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی بیان کرد: دولت مردان اگر پیش بینی می‌کنند آب برای کار کشاورزی کافی نیست، باید راهنمایی کنند که کشاورزان محصولی را کشت کنند که کمتر به آب نیاز داشته باشد اما اگر به آن‌ها قول تأمین آب را می‌دهند باید به آن عمل کنند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه قزوین اظهار کرد: از مسئولان می‌خواهیم با توجه به شرایط بی‌آبی که برای کشاورزان عزیز پیش آمده و یک‌سال زحمتشان به خطر افتاده است با جدیت بیشتری پای کار بیایند و مشکل این عزیزان را برطرف کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • نبود سیل بند و ورود سیلاب به داخل شهرک توحید سبزوار
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟