Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور، با ابراز رضایت از روند برگزاری انتخابات گفت: ما امیدواریم که میزان مشارکت بیش از حد انتظار باشد و قطعا بیشتر هم خواهد بود، اما باید در باره آمار و ارقام اجازه دهیم تا کار انتخابات به پایان برسد و کار تجمیع در فرمانداری‌ها و شعبه‌ها و بخشداری‌ها و در نهایت در وزارت کشور به پایان برسد و تطبیق‌های لازم با شورای نگهبان داده شود و پس از این نتیجه میزان مشارکت و نتیجه آرا و فرد برگزیده شده اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره دستگاه‌های اخذ و ثبت رای که مشکل داشتند هم بیان کرد: آفلاین بودن شعبه مشکلی ندارد، زیرا مانعی برای رای دادن مردم ایجاد نمی کند، اما ما دوست داریم که به صورت آنلاین هویت تمام افراد رای دهنده را احراز کنیم. در شرایط آنلاین این بهینه است، اما اگر به هر دلیلی این اقدام انجام نشد به صورت آفلاین انجام خواهد شد و مردم می توانند به هر شعبه‌ای مراجعه و رای را انجام دهند.

وی درباره تمدید زمان برگزاری انتخابات هم بیان کرد: هنوز زود است که ما زمان برگزاری را تمدید کنیم، زیرا به صورت قانونی باید ۱۰ ساعت از آغاز رای گیری گذشته باشد، ما از ۷ صبح شروع کردیم و ادامه خواهیم داد. اگر ضرورت داشته باشد به تشخیص وزیر کشور این فرایند ادامه خواهد داشت. براساس مصوبه ستاد ملی کرونا اگر افراد به شعبه‌های شلوغ مراجعه کنند و پس از ۱۲ شب هم حضور داشته باشند می توانیم تا ۲ بامداد فرایند رای گیری را انجام دهیم، اما اگر شعبه مراجعه کننده نداشته باشد می توانیم قبل از ۲ بامداد فرایند رای گیری را متوقف کنیم.

27215

کد خبر 1526657

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ستاد انتخابات کشور انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل شعبه‌های اخذ رای شهرستان کرمانشاه مشخص شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمدرضا آمویی  گفت:  از مجموع شعب اخذ رای در نظر گرفته شده برای شهرستان کرمانشاه، ۵۴۵ شعبه مربوط به مرکز استان و بخش مرکزی است.
وی همچنین تعداد شعبات اخذ رای بخش‌های چهار گانه شهرستان کرمانشاه را نیز ۱۰۰ شعبه عنوان کرد و افزود: در بخش فیروزآباد ۳۶ شعبه، بخش ماهیدشت ۲۶ شعبه، بخش کوزران ۲۰ شعبه و بخش بیلوار نیز ۱۸ شعبه برای انتخابات در نظر گرفته شده است.
رییس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: برای تعیین محل شعبات اخذ رای در شهر کرمانشاه سعی شده به وسعت و جمعیت محلات مختلف توجه شود تا مردم با کمترین معطلی و در اسرع وقت بتوانند آراء خود را به صندوق‌ها بیندازند.
وی ادامه داد: در روستا‌های بخش‌های ۴ گانه نیز شعب سیار در همه روستا‌ها حضور پیدا کرده و آراء مردم را جمع آوری خواهند کرد.
آمویی اضافه کرد: از هشت حوزه انتخاباتی کشور که امسال به صورت الکترونیکی است، یکی از آن حوزه‌ها کرمانشاه است و دستگاه‌های اخذ رای به صورت مکانیزه مستقر می‌شود و شهروندان می‌توانند به سهولت رای خود را ثبت کنند.
کلیپ‌های آموزشی چگونگی شرکت در انتخابات به صورت الکترونیکی و مکانیزه نیز تولید و در شبکه‌های مجازی پخش شده و مردم می‌توانند با استفاده از آن نحوه کار کردن با دستگاه‌های مکانیزه را فرا بگیرند.
شعب اخذ رای از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر روز جمعه ۲۱ اردیبهشت آماده اخذ رای از شهروندان است.
در دور دوم انتخابات تنها کسانی می‌توانند شرکت کنند که در دور اول در حوزه انتخابیه کرمانشاه رای خود را به صندوق انداخته‌اند یا در دور قبل در انتخابات شرکت نکرده‌اند.

دیگر خبرها

  • بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان
  • فعال بودن 56 شعبه اخذ رای در شهرستان درمیان
  • محل شعبه‌های اخذ رای شهرستان کرمانشاه مشخص شد
  • چگونه کلاس اولی‌ها را ثبت نام کنیم+فیلم
  • انتخابات شیراز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • معرفی 10 اپلیکیشن محبوب ایرانی که باید روی گوشی‌ آیفون نصب کنید
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ این مهلت تمدید نخواهد شد
  • تا ۵۰ سال آینده مشکلی برای دفن در باغ رضوان نداریم/ ‏احیای قبور ۳۰ ساله
  • اسبقیان: هدف هیئت دولت ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست/ هیچ مشکلی با تاج نداریم
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی