Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در حالی که بسیاری از کشور‌ها برای فراهم کردن واکسن کافی برای مردم خود با مشکل رو به رو هستند، شمار جان باختگان کرونا در سراسر جهان از مرز چهار میلیون تن عبور کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آماری که خبرگزاری رویترز روز جمعه ارائه کرد، در حالی که بسیاری از کشور‌ها برای فراهم کردن واکسن کافی برای مردم خود با مشکل رو به رو هستند، شمار جان باختگان کرونایی در سراسر جهان روز پنجشنبه از مرز چهار میلیون تن عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرچه موارد ابتلا به کووید-19 و شمار موارد مرگ و میر در کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه کاهش یافته است، بسیاری از کشور‌ها با کمبود واکسن رو به رو هستند. این در حالی است که نوع دلتا ویروس کرونا که در ابتدا در هند کشف شد، در سراسر جهان گسترش یافته است.
بر اساس تحلیلی که خبرگزاری رویترز ارائه داد، از زمانی که شمار جان باختگان کووید-19 به دو میلیون تن رسید، بیش از یک سال می‌گذرد و برای آنکه دو میلیون دیگر به شمار قربانیان کرونایی افزوده شود، فقط 166 روز باقی مانده است.
پنج کشور از جمله آمریکا، برزیل، هند، روسیه و مکزیک بالاترین میزان مرگ و میر را ثبت کرده اند. این پنج کشور حدود 50 درصد از کل مرگ و میر سراسر جهان را شامل می‌شوند. پرو، مجارستان، بوسنی، جمهوری چک و جبل الطارق با توجه به تعداد جمعیت خود، بیشترین میزان مرگ و میر را گزارش داده اند.
بر اساس تحلیل رویترز، کشور‌های آمریکای لاتین با 43 مورد آلودگی در هر 100 نفر جمعیت، با بدترین موج همه گیری از ماه مارس رو به رو شده اند. نه کشوری که بیشترین میزان مرگ و میر را طی هفته اخیر گزارش کرده اند، همه جزء کشور‌های آمریکای لاتین هستند.
بیشترین بیماران 25 تا 40 ساله مبتلا به کووید-19 در بیمارستان‌های بولیوی، شیلی و اروگوئه بستری هستند. در شهر سائوپائولو برزیل، 80 درصد بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.
مرگ و میر‌های سرسام آور موجب اشباع ظرفیت مراکز سوزاندن اجساد در کشور‌های در حال توسعه شده است و بسیاری از کشور‌ها مجبور شده اند وسعت گورستان‌ها را افزایش دهند.
هند و برزیل در رأس کشور‌هایی قرار دارند که به طور متوسط در طول یک هفته بیشترین میزان مرگ و میر روزانه را ثبت می‌کنند. این دو کشور همچنان با مشکل سوزاندن اجساد و کمبود فضا برای دفن فوت شدگان رو به رو هستند. بر اساس آماری که رویترز ارائه کرده است، در هند از هر سه بیمار کرونایی که روزانه گزارش می‌شود، یک نفر به کام مرگ فرو می‌رود.
بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت بر این باورند که آمار رسمی مرگ و میر در سطح جهانی بسیار بالاتر است؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت (WHO) ماه گذشته اعلام کرد شمار جان باختگان "به طور گسترده‌ای کمتر از آمار واقعی گزارش شده است".
ایالت بیهار هند هفته گذشته پس از کشف هزاران مورد ابتلا به کرونا که گزارش نشده بود، در شمار مرگ و میر ناشی از کووید-19 بازنگری و آمار بالاتری گزارش کرد. این مسئله بر نگرانی‌ها در مورد تلفات که به مراتب بیشتر از آمار رسمی اعلام شده در هند باشد، دامن زده است.
از کشور‌های ثروتمندتر خواسته شده است تا با اهدای واکسن به کشور‌های فقیرتر که با کمبود واکسن کووید-19 رو به رو هستند، تلاش خود را برای کنترل همه گیری دو چندان کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جان باختگان کرونا بسیاری از کشور ها شمار جان باختگان میزان مرگ و میر رو به رو هستند سراسر جهان بر اساس کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احد وظیفه نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور، گفت: دگرگونی‌های بی سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال‌های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است

وی با بیان اینکه بحران آب و هوا بزرگترین چالش بشریت است، ادامه داد: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی بخشی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان‌های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می‌کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده است که پیامدهای زیادی داشته است. با توجه به اینکه غلظت گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در پایان عنوان کرد: سازمان هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری‌های خود با جامعه بین‌المللی را افزایش دادند.

کد خبر 6097913 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۴۲ نفر رسید
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان