Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس اعضای جامعه کلیمیان (یهودیان) شیراز، با حضور در شعب اخذ رای، آرای خود را به صندوق‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، ریختند.

دبیر کل انجمن کلیمیان شیراز در حاشیه حضور اعضای این جامعه در انتخابات، به ایسنا گفت: جامعه کلیمیان نیز مانند سایر هموطنان، فشارهای اقتصادی را احساس و البته تحمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شعار رای بی رای را نمی‌توانیم بپذیریم زیرا منطقی‌تر آن است که در انتخابات شرکت کنیم و به بهترین شخصی که می‌توانیم رای بدهیم تا هم در سرنوشت جامعه سهیم باشیم و هم در آینده بتوانیم مطالبه‌گری کنیم.

امیر دوستان ادامه داد: جامعه کلیمیان ایران از ابتدای انقلاب در تمام صحنه‌ها اعم از انتخابات، راهپیمایی و ... حضور و مشارکت داشته‌اند و در جنگ تحمیلی نیز شهدا و جانبازانی را تقدیم میهن کرده‌اند. به خاطر این پشتوانه اکنون جامعه کلیمی قادر است از نظام مطالبه‌گری کند و خدمت مقامات رسمی تقاضاهای خود را ارائه دهد. ما این روند را ادامه خواهیم داد و در انتخابات شرکت خواهیم کرد تا به پشتوانه آن مطالبه‌گری خود را ادامه دهد.

دبیرکل انجمن کلیمان شیراز افزود: من به عنوان یک یهودی ایرانی از رئیس جمهور بعدی دو خواسته دارم. اول با مبارزه با فساد و اختلاس، همانطور که دستگاه قضا در چند سال گذشته این روند را پیش گرفته است. دوم رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و حفظ ارزش پول ملی ایران در برابر ارزهای خارجی.

وی با بیان اینکه انجمن کلیمیان شیراز، خواسته‌های ملی این اقلیت دینی را از طریق نماینده یهودیان در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کند، درباره انتخابات شورای شهر شیراز و مطالبات یهودیان این شهر از مسئولین شهری گفت: جامعه کلیمی شیراز، مطالبه‌ای فراتر از قانون ندارد.

دوستان با بیان اینکه درحال حاضر سه خواسته اساسی از شورای ششم داریم و پیش‌تر نیز بارها خدمت مسئولین شهری و استانی مطرح کرده‌ایم، گفت: اول اینکه سازمان قطار شهری بدون طی مراحل قانونی یکی از املاک جامعه کلیمیان شیراز را حدود پانزده سال پیش تصرف و ایستگاه مترو کاوه را در آنجا تاسیس کرد. با وجود مراجعات مکرر، ما را در کاغذبازی اداری گیر انداختند و به خواسته ما رسیدگی نمی‌کنند. در حالی که طبق قانون هم باید مبلغ زمین را به ما پرداخت کنند و هم اجرت المثل این پانزده سال را.

او اضافه کرد: مسئله دوم این است که با توجه به پر شدن آرامستان یهودیان شیراز، مکان مناسبی برای استفاده به عنوان آرامستان جدید در اختیار ما قرار دهند. و در آخر اینکه تراکم جمعیتی یهودیان در شیراز تغییر کرده است. قبلا اکثر کلیمیان در حوالی چهارراه زند زندگی می‌کردند ولی اکنون در تمام شهر پراکنده شده‌اند. لذا تقاضا داریم یا کنیسه‌های جدیدی تاسیس شود یا مجوز چند کنیسه را به مکان‌های دیگری منتقل کنند.

به گزارش ایسنا، امروز حدود ۵ هزار یهودی در شیراز زندگی می‌کنند. رابطه کلیمیان با شهر شیراز آنقدر تاریخی و مشهور است که نیازی به ذکر آن نیست. پژوهش‌ها نشان می‌دهد در قرن ۱۹ میلادی پانزده درصد جمعیت شیراز را یهودیان تشکیل می‌داده‌اند. اما در ورای این گره‌خوردگی، یادمان باشد که همه ما در وهله اول ایرانی هستیم و هیچکدام از ما نمی‌تواند نسبت به آینده کشورش بی‌تفاوت بماند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات رياست جمهوري انتخابات ۱۴۰۰ استانی سیاسی اقليت ها ديني و مذهبي یهودیان انجمن کلیمیان کلیمیان کلیمیان شیراز جامعه کلیمیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی مهندسان از یک لیست حمایت نمی‌کند، گفت: راهیابی کاندیداها از یک لیست واحد به مجلس بعید به نظر می‌رسد.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسان در مرحله دوم انتخابات در تهران و سایر حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند، به بررسی نفرات پرداخته است و بنا دارد نفرات مورد حمایت خود را از بین چند لیست انتخاب کند.

وی افزود: این افراد از بین لیست‌هایی انتخاب خواهند شد که نفرات آن‌ها به دور دوم رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند؛ بر همین اساس طی سه روز آینده اسامی قطعی را که به هیئت اجرایی و شورای مرکزی ارسال شده است، به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رسانید.

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لیست‌های راه‌یافته به مرحله بعدی انتخابات تصریح کرد: جامعه اسلامی مهندسین در دور قبل فقط از لیست شورای ائتلاف و شورای وحدت حمایت کرد اما این بار لیست‌ها تغییر کرده‌اند و بنا داریم ترکیبی ۱۶ نفره از لیست شانا، امنا، جبهه صبح ایران و شورای ائتلاف را ارائه دهیم و تنهانفرات یک لیست را معرفی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز برای پیش‌بینی انتخابات زود است، چرا که رقابت تنگاتنگ و سختی بین شورای ائتلاف، شانا، جبهه صبح ایران و امنا در پیشاست، بنابراین تحلیل می‌شود که ترکیبی از انتخاب نفرات این لیست‌ها را شاهد باشیم و به نظر می‌رسد نفرات یک لیست واحد به مجلس راه پیدا نکنند.

کد خبر 747174

دیگر خبرها

  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند