Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یگان اطلاع‌رسانی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید یک پست دیدبانی متعلق به ارتش سوریه را در منطقه قنیطره با گلوله تانک هدف قرار داده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی امروز (جمعه) از حمله توپخانه‌ای به منطقه «قنیطره» در جنوب سوریه خبر داد.
به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، در این تجاوز نظامی به سوریه که اولین حمله هوایی اسرائیل به این کشور با دستور کابینه جدید این رژیم است، یک پست دیدبانی ارتش سوریه هدف قرار گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، این پست دیدبانی 150 متر با مرز شمال فلسطین اشغالی فاصله داشت و متعلق به تیپ 90 ارتش سوریه بود که هدف شلیک گلوله تانک قرار گرفت.
«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در صفحه توئیتر خود ادعا کرد: «یک پست دیدبانی ارتش سوریه را که در قلمرو اسرائیل واقع در غرب خط آلفا در بلندی‌های جولان (اشغالی) بود، نابود شد».
9 روز پیش نیز خبرگزاری سانا گزارش داد که پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متجاوز که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان شلیک شده مقابله کرد.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

عملیات هلی برن ائتلاف آمریکایی در دیرالزور سوریه
ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا عملیات هلی برن در دیرالزور در شمال شرق سوریه انجام داد و تعدادی را بازداشت کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی طی ساعات گذشته عملیات هلی برنی را در محله الشبکه در مرکز شهر الشحیل در حومه دیر الزور انجام دادند و در جریان آن به یکی از منازل یورش برده و تعدادی شهروند سوری را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی بردند.
این خبرگزاری اشاره کرد، هواپیماهای آمریکایی با هماهنگی نیروهای سوریه دموکراتیک "قسد" گذرگاه‌های آبی در دو طرف رود فرات را با مسلسل‌های سنگین هدف گرفتند تا مانع خروج جوانان مخالف سربازگیری اجباری از مناطق تحت کنترل قسد شوند. چندی است که قسد سیاست سربازگیری اجباری را در پیش گرفته است.
دیده‌بان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد، منطقه شرق فرات شاهد عملیات هلی برن نیروهای آمریکایی در حومه شرقی دیرالزور بود که در پی آن یک نفر از اعضای داعش اهل الباغوز بازداشت شد.
این نهاد همچنین اشاره کرد، یک عضو دیگر داعش از همان شهرک هم کشته شد، به گفته دیده‌بان حقوق بشر، قبل از عملیات هلی برن، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی گذرگاه‌های آبی الشحیل را بمباران کردند.

ورود کاروان جدید تجهیزات نظامی آمریکا به حومه حسکه سوریه
منابع سوری از ورود کاروان جدید تجهیزات نظامی آمریکا به حومه حسکه خبر دادند.
نظامیان اشغالگر آمریکایی در ادامه نقض حاکمیت سوریه تجهیزات نظامی جدیدی به پایگاه‌های نظامی خود در حومه حسکه منتقل کردند.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یک کاروان نظامی متشکل از 55 خودروی حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی از خاک عراق وارد پایگاه‌های نظامی آمریکا در حومه حسکه شد.
آمریکا این محموله‌های نظامی را با هدف تقویت حضور خود در منطقه الجزیره سوریه و سرقت نفت و منابع زیرزمینی این کشور به این مناطق منتقل کرده است.
نیروهای آمریکایی در روزها و ماه‌های اخیر صدها دستگاه خودرو را از طریق گذرگاه های غیرقانونی وارد استان حسکه کرده اند تا از پایگاه‌های نظامی، گروه‌ها و سازمان‌های مزدور و وابسته به خود پشتیبانی کنند.
نیروهای آمریکایی و گروه موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) همپیمان با آنها، بخش عمده‌ای از میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره در سوریه در دو استان حسکه و دیرالزور را در اختیار دارند.
اشغالگران آمریکایی از گذرگاه سیمالکا و نیز گذرگاه غیر قانونی «الولید» برای انتقال ثروت‌های سرقت شده مردم سوریه از جمله غلات و نفت استفاده می‌کنند.

مقام آمریکایی: پوتین به تمدید عملیات مرزی سازمان ملل در سوریه متعهد نشد
یک مقام ارشد آمریکایی می‌گوید هیأت روسی در دیدار با طرف آمریکایی در ژنو، به تمدید قطعنامه شورای امنیت درخصوص عملیات سازمان ملل در گذرگاه مرزی سوریه-ترکیه متعهد نشده است.
با نزدیک‌شدن به تاریخ انقضای قطعنامه ناقض حاکمیت سوریه در شورای امنیت، آمریکا در تلاش است تا موافقت روسیه برای تمدید این موضوع را کسب کند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام ارشد دولتی ایالات متحده بامداد پنجشنبه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود،‌ به تمدید عملیات سازمان ملل در گذرگاه مرزی سوریه-ترکیه متعهد نشده است.
این مقام آمریکایی - که خواست نامش فاش نشود - به رویترز توضیح داد: «هیچ تعهدی [از سوی روسیه] داده نشد لکن ما واضح گفتیم که اگر قرار است [واشنگتن و مسکو]‌در سوریه همکاری داشته باشند، این مسئله برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد ».
بر اساس این گزارش، مقام مذکور جلسه رأی‌گیری در شورای امنیت بر سر این قطعنامه در ماه آینده را آزمایشی درباره امکان همکاری آمریکا و روسیه دانست.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه رژیم صهیونیستی عملیات هلی برن تجهیزات نظامی پست دیدبانی ارتش سوریه حومه حسکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

در این حمله ارتش رژیم صهیونیستی یک خودروی غیر نظامی در جاده میدون در جنوب لبنان هدف قرار گرفت، دو فرمانده نیروهای فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف به شهادت رسیدند.

به گزارش منابع لبنانی، شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • نبوع نظامی جمهوری اسلامی ایران، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه