Web Analytics Made Easy - Statcounter

عشایر غیور کشور و به تبع آن خراسان جنوبی مانند همیشه پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده و با حضور پر شور خود پای صندوق های رأی حماسه آفریدند و کرونا و مشکلات اقتصادی مانع حضورشان در این رویداد بزرگ سیاسی کشور نشد.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ نقش و جایگاه اجتماعی و فرهنگی عشایر در رخدادهای تاریخی، اجتماعی و فرهنگی کشور بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشایر کشور در هر زمان که به آن ها نیاز بود برای حفظ مملکت و کیان خود حضور داشتند و اینک با فرا رسیدن روز تاریخی و سرنوشت ساز 28 خرداد ماه هم دیگر هموطنان خود را تنها نگذاشته و به ندای مقام معظم رهبری برای حضور حداکثری لبیک گفتند.

 

عشایر فقط به دنبال تأمین نیازهای پروتئین حیوانی کشور نستند بلکه در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و....هم حضور گسترده و فعالی دارند امروز با شروع رأی گیری عشایر سلحور کشور و به تبع آن خراسان جنوبی با حضور حداکثری خود در انتخابات مانند دوره های گذشته نقش آفرینی کرده و مشت محکمی بر دهان دشمنان یاوه گو زدند.

 

نقش بی بدیل عشایر در عرصه های سیاسی کشور همچون انتخابات بر کسی پوشیده نیست. عشایر با وجود مشکلات پیش رو، خشکسالی های چند ساله و... پای نظام مقدس ایستاده و فریب نیرنگ دشمنان را نخوردند.  

 

 

 

یکی از عشایر منطقه خوسف در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به این مهم که عشایر هم در سرنوشت کشور سهم بسزایی دارند، می گوید: عشایر هم مانند دیگر اقشار برای سازندگی کشور، دفاع از خون شهدا و ... در انتخابات شرکت می کنند.

 

«محمد بهمدی» با استناد به قرآن کریم مبنی بر این که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خود ملت بخواهد، می افزاید: عشایر خراسان جنوبی و به تبع آن ها عشایر منطقه خوسف هم با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و دستور قرآن در سرنوشت خود سهیم شده و پای صندوق های رأی حضور گسترده یافته اند.

 

وی شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی، دینی، اجتماعی می داند و ابراز امیدواری می کند: با وجود مشکلات پیش رو، عشایر منطقه مانند دوره های قبل حضور گسترده ای در انتخابات داشته و با مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای حضور می یابند.

 

بهمدی با بیان اینکه خشکسالی، کمبود و نبود نهاده های دامی و ... باعث بروز مشکلاتی برای عشایر منطقه شده است، می گوید: با وجود مشکلات پیش رو عشایر هم مانند دیگر اقشار جامعه مانند همیشه پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده و  با حضور پر شور خود پای صندوق های رأی حماسه آفریدند.

 

رابط عشایر بخش مرکزی منطقه خوسف از ریئس جمهور منتخب می خواهد: برای رفع مشکل عشایر، دولت به صورت ویژه ورود کند چرا که عشایر نه تنها در اقتصاد کشور بلکه در امنیت مناطق مرزی هم سهم بسزایی دارند.

 

 

رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی شهرستان سربیشه هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان اینکه صد درصد عشایر در انتخابات شرکت می کنند، می گوید: عشایر خراسان جنوبی مردمانی غیور و باسخاوت بوده و مانند دوره های قبل در انتخابات شرکت گسترده ای خواهند داشت.

 

«یدالله حسینی» ضمن قدردانی از حضور عشایر از ابتدای شروع انتخابات تاکنون، از عشایری که هنوز موفق به شرکت در انتخابات نشدند، می خواهد با حضور خود رئیس جهوری در شآن ملت، انقلاب و نظام انتخاب کنند.

 

وی از خواسته های جامعه عشایری از رئیس جمهور منتخب به رفع مشکلات اقتصادی در جامعه، اشتغال جوانان و... اشاره می کند و می گوید: با وجود خشکسالی های چند ساله رئیس جمهور منتخب باید را برای تلف نشدن دام عشایر و حل مشکلات این قشر تلاش کند.

 

یکی از سران طوایف اردونی نهبندان هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به حضور عشایر منطقه در انتخابات می گوید: طایفه اردونی بیش از سه هزار خانوار هستند که گوش به فرمان مقام معظم رهبری و سران طوایف بوده و حدود 100 درصد عشایر اردونی در انتخابات شرکت کرده و می کنند.

 

«حسن گوهرنسب» بر حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح تأکید می کند و می گوید: یکی از خواسته های به حق مردم و عشایر منطقه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است و امید است رئیس جمهور منتخب در این راستا چاره اندیشی کند.

 

وی با توجه به تقدیم 10 شهید در دوران دفاع مقدس، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، تسهیلات بلاعوض، افزایش سهمیه آرد عشایر و... را از خواسته عشایر منطقه اعلام می کند.

 

 

در ادامه مدیرکل امو عشایری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند پس از انداختن رأی خود داخل صندوق با بیان اینکه بار دیگر ملت بزرگ ایران در برهه ای سرنوشت ساز و تاریخی قرار گرفته است، می گوید: حضور باشکوه پای صندوق های رأی نشان دهنده بلوغ سیاسی ملت ایران و ارتقای موقعیت و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

«مهدی عصمتی پور» شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور را مایه غرور و آبروی ایران، امنیت پایدار در مجامع بین المللی می داند و از همه مردم کشور به خصوص عشایر سخت کوش خراسان جنوبی می خواهد با حضور حداکثری و آگاهانه خود در پای صندوق های رای، دشمنان نظام را مأیوس کنند.

 

وی ضمن تقدیر از عشایر استان برای حضور پای صندوق های رأی در اولین ساعات شروع انتخابات، ابراز امیدواری می کند: عشایر استان به همراه آحاد جامعه با حضور حداکثری خود حماسه دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم بزنند.

 

 

 

 

پایان پیام/706

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیر کل امور عشایری حضور عشایر در انتخابات خنثی کردن توطئه دشمنان خراسان جنوبی گفتگو با خبرنگار پای صندوق های رأی انتخابات شرکت حضور حداکثری خراسان جنوبی جمهور منتخب عشایر منطقه نظام مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، استاندار در بازدید از پارک علم و فناوری استان گفت: این استان دارای دو منطقه آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی است که بر این اساس باید بر پایه صادرات، تولید محصول داشته باشیم.
محمد کرمی با اشاره به موضوع پشتیبانی دیجیتال دستگاه‌ها گفت: دستورات و اقدامات آموزشی لازم برای بهره‌مندی از شرکت‌های داخل استان انجام شده و به دستگاه‌ها نیز برای بهره گیری از شرکت‌ها و مجموعه‌های داخل استان تاکید شده است.
استاندار سیستان وبلوچستان اذعان کرد: حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دریا، حوزه کشاورزی و معادن مهم است و با ایجاد شرکت‌های مختلف در این حوزه‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های نهفته به تولید محصولات و ایجاد کارخانه‌های متنوع دست خواهیم یافت.
وی با اشاره به حضور شرکت‌های توزیع از استان‌های دیگر در این استان گفت: فقط در منطقه سیستان ۴۰ هزار کارت بازرگانی، مجوز واردات ۹۰۰ قلم کالا و مجوز‌های که مختص استان سیستان و بلوچستان است داریم که با توجه به این پتانسیل‌ها می‌توان شرکت‌های توزیع را در داخل استان ایجاد نمود.
کرمی با بررسی دلایل تشکیل نشدمن شرکت‌های دانش بینان در استان افزود: دانشگاه‌ها باید از دوران دانشجویی و دانش آموزی جوانان و نوجوانان را با عرصه کار و فعالیت تولیدی آشنا کنند و فقط به ارائه مطالب تئوری اکتفا نکنند.
استاندار تصریح کرد: از جوانان به خصوص جوانان خوش استعداد این استان انتظار می‌رود که در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌های دانش بنیان حضور فعال داشته باشند.
وی به اهمیت پتانسیل و آموزش‌های انجام شده حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: بحث کریدور شمال و جنوب، حضور کشور‌های آسیای میانه و همچنین کشور‌های اطراف دریای خزر از عوامل گسترش تجارت در استان است که باید به نحو مطلوب از آنها بهره‌برداری کنیم.
استاندار در پایان به همکاری بانک‌ها، حضور اساتید، بومی سازی دستور العمل ها، طراحی و برنامه ریزی دقیق کار‌ها و برگزاری جلسات با حضور بانک ها، مدیران کل و مجموعه اعضا پارک علم و فناوری تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • سیل مانع حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان شد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل