Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – دیدار سوپرجام فوتبال ایران یکشنبه بین پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. رسول خطیبی که بعد از یک نیم فصل موفق در تیم آلومینیوم اراک از این تیم جدا شد و به تراکتور آمد برای هفتمین بار در طول دوران مربیگری اش مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت. در این گزارش می خواهیم تقابل های رسول و پرسپولیس را در لیگ برتر بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیگ سیزدهم ؛ اولین شکست رسول مقابل پرسپولیس

در لیگ سیزدهم رسول هدایت گسترش فولاد تبریز را برعهده داشت و با این تیم تبریزی مقابل پرسپولیس قرار گرفت. این دیدار که در هفته نهم آن فصل در ورزشگاه آزادی برگزار شد با تک گل محمدرضا خلعتبری به نفع سرخ پوشان به پایان رسید تا اولین باخت خطیبی به عنوان سرمربی مقابل پرسپولیس رقم بخورد. لیگ چهاردهم ؛ اولین برد خطیبی

در لیگ چهاردهم خطیبی هدایت تراکتور را در لیگ برتر برعهده داشت و در هفته هفتم در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس رفت. تیم رسول در آن بازی با ارائه یک بازی برتر موفق شد بیرون از خانه با حساب ۳ بر یک پرسپولیس را ببرد تا اولین برد رسول مقابل سرخ پوشان پایتخت بدست بیاید. لیگ شانزدهم ؛ اخراج بعد از باخت به پرسپولیس

بعد از تغییر نام گسترش فولاد به ماشین سازی در لیگ شانزدهم رسول خطیبی یک بار دیگر هدایت این تیم را برعهده گرفت. تیم رسول در هفته دوازدهم آن فصل به مصاف پرسپولیس برانکو رفت. در این دیدار پرسپولیس با تک گل وحید امیری موفق شد ماشین سازی را شکست دهد. نکته جالب این بازی اخراج رسول خطیبی بعد از این شکست بود و رسول بعد از باخت مقابل پرسپولیس از کار برکنار شد. لیگ نوزدهم ؛ اعتراض به داوری

رسول بعد از سه فصل دوری دوباره در لیگ نوزدهم هدایت ماشین سازی را برعهده گرفت. تیم رسول در هفته نهم لیگ در تهران میهمان پرسپولیس بود و توانست پرسپولیس کالدرون را با نتیجه مساوی بدون گل متوقف کند. نکته عجیب این بازی اعلام پنالتی دقایق پایانی برای پرسپولیس روی مهدی ترابی بود که با اعتراض شدید رسول خطیبی همراه شد و همین اعتراضات بازی را برای دقایقی متوقف کرد. بعد از اعتراض شدید رسول هواداران پرسپولیس به شدت علیه او شعار دادند. گفتنی است پنالتی گرفته شده برای پرسپولیس را علی علیپور به شکلی عجیب با یک ضربه چیپ خراب کرد. لیگ بیستم ؛ کار بزرگ رسول در اراک

در نیم فصل اول لیگ بیستم رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم اراک بود و نتایج خوبی هم با این تیم گرفت. تیم رسول در بازی رفت امسال در اراک میزبان پرسپولیس بود و توانست با ارائه یک نمایش خوب دو بر یک یحیی و تیمش را شکست دهد. از این جهت کار رسول و تیمش بزرگ و مهم بود که باید بدانید این باخت تنها شکست پرسپولیس در این فصل محسوب می شود. جام حذفی ؛ حذف مقابل کالدرون

خطیبی به جز پنج تقابل با پرسپولیس در لیگ برتر، یکبار هم فصل گذشته در جام حذفی با ماشین سازی به مصاف پرسپولیسی رفت که هدایتش را کالدرون برعهده داشت. در آن بازی باز هم یک پنالتی مشکوک برای پرسپولیس بدست آمد که باز هم علیپور آن را خراب کرد. در نهایت هم سرخ پوشان با تک گل وحید امیری موفق شد حریف را در تبریز شکست دهد و به مرحله بعد راه یابد.

گفتنی است دیدار دو تیم پرسپولیس و تراکتور در حالی یکشنبه برگزار می شود که پرسپولیس اولین جام خود در سال ۱۴۰۰ را می خواهد و تراکتور هم می خواهد یک جام را به هواداران خود هدیه دهد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس رسول خطیبی پرسپولیس رسول خطیبی مقابل پرسپولیس تیم رسول ماشین سازی رسول خطیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط! / پیکان به‌سمت دره / تراکتور به جاده آسیا برگشت

 پرسپولیس با پیروزی دشوار و نفسگیر خارج از خانه مقابل نساجی در قائمشهر، موقتاً به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، پرسپولیس برای دومین بازی پیاپی اخراجی داد اما این بار ۱۰نفره و به لطف سرعت استون ارونوف، امتیاز از دست نداد و فشار را روی رقیب مستقیم یعنی استقلال حفظ کرد. تیم اوسمار در نیمه اول ۳فرصت تک به تک را خراب کرد.

ترکیب نساجی: لوان پولی، وحید محمدزاده، امیرمهدی جانملکی، سعید بیگی، فرزاد زامهران، منصور باقری (46 - مهرداد عبدی)، محمد عباس‌زاده (46 - محمدرضا آزادی)، امیرحسین سام‌دلیری (46 - صابر حردانی)، امیرمحمد هوشمند، محمدرضا حسینی و محمدرضا عباسی.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی (64 - سینا اسدبیگی)، اوستون ارونوف (90 - سعید صادقی)، وحید امیری (90 - محمد خدابنده‌لو ) و عیسی آل‌کثیر (86 - فرشاد فرجی).

داور: موعود بنیادی‌فر

تیم‌های نساجی و پرسپولیس در دیداری از هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر بیست‌وسوم از ساعت 18:15 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف هم رفتند که این رقابت تماشایی با برد دو بر یک مهمان پرانگیزه به پایان رسید تا سرخپوشان موقتاً 56 امتیازی شوند و به صدر جدول رده‌بندی صعود کنند.

ستاره پرسپولیس در این بازی ، اوستون ارونوف بود که دو بار در دقایق 6 و 70 گلزنی کرد و تک گل تیم میزبان را نیز امیرمحمد هوشمند در دقیقه 59 به ثمر رساند. در این بازی سروش رفیعی در دقیقه 50 از زمین بازی با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد تا شاگردان اوسمار حدود 40 دقیقه ده نفره به بازی ادامه دهد.

تیم پرسپولیس پیش از این بازی با ۵۳ امتیاز در رده دوم جدول قرار داشت. شاگردان اوسمار ویرا هفته گذشته با توجه به تساوی بدون گل استقلال تهران برابر تراکتور این فرصت را داشتند تا با شکست سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی، صدرنشین شوند اما فرصت پیش آمده را از دست دادند و حالا باید باز هم منتظر لغزش رقیب دیرینه باشند.

در آن سو نساجی با حضور ساکت الهامی جان دوباره‌ای گرفته و در دو بازی اخیر خود موفق به برتری شده است. نساج‌ها پیش از این بازی با ۲۲ امتیاز در رده سیزدهم قرار داشتند . خطر سقوط این تیم ریشه‌دار مازندرانی را همچنان تهدید می‌کند و این تیم در این بازی خانگی محکوم به شکست شاگردان اوسمار بود.

شرح گل‌ها 

نساجی صفر- پرسپولیس یک (دقیقه ۶: اوستون ارونوف): پرسپولیس در اولین موقعیت جدی خود روی پاس در عرض وحید امیری و شوت غافلگیرکننده اوستون ارونوف از پشت محوطه به گل رسید‌.

نساجی یک-پرسپولیس یک (دقیقه ۵۹: امیرمحمد هوشمند): نساجی فشار را بر روی دروازه پرسپولیس ده نفره زیاد کرد و با یک حمله سریع، امیدمحمد هوشمند با شوتی فوق العاده دروازه بیرانوند را باز کرد.

نساجی یک-پرسپولیس دو (دقیقه ۶۹: اوستون ارونوف): در شرایطی که نساجی در موقعیت حمله بود، پرسپولیس در میانه میدان توپگیری کرد و با پاس عمقیرسینا اسدبیگی، اوستون ارونوف حمله سریعی را ترتیب داد و در موقعیت تک به تک قرار گرفت و دروازه نساجی را برای بار دوم باز کرد.

لحظات حساس بازی

دقیقه ١۴ اورنوف روی پاس آل کثیر فرصت داشت تا گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند که با بی‌دقتی این موقعیت را از دست داد.

دقیقه ۱۸ سام دلیری در محوطه پرسپولیس فرصت داشت دروازه پرسپولیس را باز کند که توپ او به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲ ضربه خطرناک سروش رفیعی از پشت محوطه جریمه را لوآن پولی مهار کرد تا گل دوم پرسپولیس به ثمر نرسد.

۵ دقیقه بعد پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که ضربه فنی ترابی با اختلاف کم از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.

دقیقه ٣٧ ریگی فرصت داشت تا اختلاف را به دو گل برساند اما پولی بار دیگر مانع گلزنی شد.

دقایق ۴۵ این‌بار آل کثیر با پولی تک به تک شد که باز هم این دروازه‌بان با پا مانع گلزنی سرخ‌پوشان شد و ضربه فنی و زمینی آل کثیر را در جدالی تک به تک دفع کرد.

دقیقه ۵۰ رفیعی که در نیمه نخست کارت زرد گرفته بود روی عباسی خطای بی‌مورد کرد تا با دریافت کارت زرد دوم اخراج شود تا پرسپولیس خیلی زود ۱۰ نفره شود.

دقیقه ٨٣ شوت سرکش وحید محمدزاده را بیرانوند مهار کرد تا مانع گلزنی ببرهای مازندران شود.

 

استعفای سپاهان از شانس اندک قهرمانی!

تیم پرستاره سپاهان از ساعت 18:10 امروز (دوشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان استقلال خوزستان بود که در پایان بازی دو تیم به تساوی یک - یک بسنده کردند.

شهریار مغانلو در دقیقه 1+45 تک گل سپاهان را روی خروج اشتباه حسن پورحمیدی به ثمر رساند تا تیمش با برتری به رختکن برود. در نیمه دوم میهمان برای جبران نتیجه، تلاش زیادی انجام داد و جواد آقای‌پور در دقیقه 67 با یک ضربه قیچی برگردان گلزنی کرد و کار را به تساوی کشاند.

با تساوی در این بازی سپاهان 47 امتیازی شد و با ایستادن در رده سوم، فاصله‌اش با صدر جدول به 9 امتیاز رسید. استقلال خوزستان نیز با 22 امتیاز به رده سیزدهم جدول صعود کرد.

 

پیکان به دست راننده سابق به دره نزدیک شد!

تیم‌های پیکان تهران و آلومینیوم اراک امروز در ورزشگاه پاس قوامین تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود آلومینیوم پایان یافت و کار پیکان در هفته‌های پایانی برای بقا سخت شد.

عارف حاجی عیدی در دقیقه 81 زننده گل پیروزی‌بخش شاگردان مجتبی حسینی بود تا آلومینیوم پس از پنج هفته با پیروزی در لیگ برتر آشتی کند. آلومینیوم اراک با پیروزی در این بازی 34 امتیازی شد و به رده هشتم جدول لیگ برتر صعود کرد. پیکان نیز با 25 امتیاز در رده دوازدهم جدول باقی ماند.

مجتبی حسینی در این بازی موفق شد تیم فصل قبل خود را شکست دهد و بعداز مدتها در لیگ ، یک پیروزی خارج خانه کسب نماید.

 

پایان طلسم نباختن مس در آبادان و بازگشت تراکتور به جاده پیروزی

در ادامه هفته بیست‌وششم مسابقات لیگ برتر فوتبال سه دیدار همزمان از ساعت 19:30 امشب (دوشنبه) برگزار شد که تراکتور از فرصت توقف سپاهان و ملوان برای نزدیک شدن به جایگاه سوم جدول استفاده کرد.

ملوان بندر انزلی یک - هوادار یک

گل‌ها: محمد عمری (86) برای ملوان و بابک مرادی (5) برای هوادار

اخطار: محسن سفیدچقایی، مجتبی لطفی، امین قاسمی‌نژاد، محمد میری، مرتضی منصوری و محمد عباسی برای هوادار

 

 نفت آبادان یک - مس رفسنجان صفر

گل: علی یوسف (19)

اخطار: طالب ریکانی از صنعت نفت و سجاد شهباززاده از مس

اخراج: محمدرضا مهدی‌زاده از فولاد

 

فولاد خوزستان صفر - تراکتور تبریز ۲

گل‌ها: شجاع خلیل‌زاده (14) و ریکاردو آلوز (87)

اخطار: محمد علی‌نژاد از فولاد و حسین پورحمیدی از تراکتور

اخراج: جفرسون باهیا (78) از فولاد

دیگر خبرها

  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط! / پیکان به‌سمت دره / تراکتور به جاده آسیا برگشت
  • اوسمار به ساکت مدیون است
  • تاخیر عجیب پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • دلیل تاخیر پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • تاخیر خودخواسته پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • تیم دستیاری گل‎محمدی در تراکتور کامل شد
  • جمع یاران یحیی گل‌محمدی در تراکتور جمع می‌شود
  • شروع کار دستیار گل‌محمدی در تراکتور
  • یک پرسپولیسی دیگر هم با تراکتور قرارداد بست | حالا فقط مانده خود یحیی
  • یک دستیار دیگر گل‎محمدی هم آمد