Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@07:46:42 GMT

چین در یک قدمی ارز دیجیتال ملی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۵۴۳۹

چین در یک قدمی ارز دیجیتال ملی

دولت چین یک برنامه آزمایشی را آغاز کرده است که به مصرف کنندگان امکان می دهد ارز "یوان دیجیتال" را در چندین فروشگاه در شهر پکن خرج کنند.

بانک ارتباطات چین روز چهارشنبه طی مراسمی از برنامه آزمایش ارز رنمینبی renminbi (RMB) خود در شهر پکن رونمایی کرد.

اعضای کارکنان این بانک برخی از اطلاعات را به بازدیدکنندگان ارائه و سپس به آنها توصیه کردند که برنامه RMB دیجیتال را بارگیری کنند، کیف پول RMB دیجیتال را باز کنند و اولین خریدهای خود با ارز دیجیتال را در یک شهربازی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه گذشته، در اولین نمایشگاه بین المللی "محصولات مصرفی" چین که در استان هاینان برگزار شد، بسیاری از بانک ها به طور آزمایشی محل هایی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دادند که استفاده از رمز دیجیتال RMB را تجربه کنند.

دولت چین پیش از این چندین آزمایش یوان الکترونیکی را به عنوان بخشی از آزمایش ارز دیجیتال خود انجام داده است و قصد دارد این برنامه آزمایشی را در آینده گسترش دهد.

سال گذشته، بانک مرکزی چین (PBOC) برنامه هایی را برای آماده سازی ارز دیجیتال دولتی خود به موقع برای بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ اعلام کرد.

بانک مرکزی چین همچنین اعلام کرد این ارز جدید که هنوز نام رسمی ندارد اما با نام اختصاری خود یعنی DCEP شناخته می شود، دارای برخی ویژگی های مشترک با ارزهای رمزپایه است.

پیش بینی شده است که یوان الکترونیکی جایگزین پول نقد در گردش مالی این کشور شود.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1526698

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارز دیجیتال ارز دیجیتالی رمز ارز ارز دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • عارف غلامی در یک‌قدمی سهمیه اروپایی
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری