Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اصغر عنابستانی مسئول هیات نظارت بر انتخابات شوراهای‌ اسلامی شهر و روستا خراسان رضوی  در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات مشهد گفت: انتخابات تمام الکترونیک قرار بود تنها در مشهد برگزار شود که با وجود بیماری کرونا آموزش‌ها از راه دور برگزار شد و هماهنگ شدن تمام عناصر برای برگزاری انتخابات به صورت هم‌زمان کمی دشوار و با مشکلاتی همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: با اینکه تمام سیستم‌ها یک بار به صورت آزمایشی راه‌اندازی و به صورت پلمپ شده به شعبات اخذ رای منتقل شدند، اما امروز با کمی مشکل در راه‌اندازی مواجه شدیم و رای‌گیری در برخی از شعبه ها با ۴۵ دقیقه و در برخی دیگر با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

مسئول هیات نظارت بر انتخابات شوراهای‌ اسلامی شهر و روستا خراسان رضوی ادامه داد:  البته مشکلی که در حال حاضر با آن درگیر هستیم کمبود تعرفه است و مردم در شعب منتظر می‌مانند، این در صورتی است که در هر شعبه دو تا سه صندوق اخذ رای الکتریکی وجود دارد که برای هر صندوق دو کارت تعرفه رای پیش‌بینی شده و در مجموع در یک شعبه اخذ رای حدود ۶ تعرفه باید وجود داشته باشد. البته مشکل کمبود تعرفه را می‌توان نشانه‌ای از استقبال مردم نیز دانست.

او تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی که ناظران ما در سطح شهر مشهد داشتند، متاسفانه مردم در زمینه زمان اخذ رای ناراضی هستند و حدود یک ساعت برای رای دادن منتظر می‌مانند که ما برای این مورد از وزرات کشور و استاندار درخواست تعرفه بیشتر داشتیم که اگر تا دو ساعت دیگر تعرفه‌ها به خراسان رضوی نرسند و وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد ممکن است برای روند انتخابات شورای شهر به صورت دستی تصمیماتی گرفته شود، به این معنی که در کنار انتخابات الکتریکی، انتخابات به صورت دستی نیز ادامه پیدا کند.

مسئول هیات نظارت بر انتخابات شوراهای‌ اسلامی شهر و روستا خراسان رضوی تاکید کرد: برای این اقدام تمام پیش‌بینی‌ها انجام شده و در صورت بررسی اوضاع و مشاهده مشکل حتما انتخابات را به صورت الکترونیکی و دستی ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید

بازدید استاندار خراسان رضوی از ستاد انتخابات مشهد



عنابستانی اظهار کرد: رای‌گیری در تمام شعب اخذ رای به صورت الکترونیکی در حال انجام است و در گزارش‌هایی از برخی شعب که در ابتدای صبح سیستم‌ها با مشکل مواجه بوده است رای‌گیری به صورت دستی نیز انجام شده که مانعی نداشته است؛ همچنین اگر در بعدازظهر شرایط به همین گونه پیش رود اخذ رای دستی نیز به تمام شعبه های مشهد ابلاغ خواهد شد.

او در خصوص مشکلات به وجود آمده در برخی از شعب افزود: مشکلاتی که در دو شعبه از شعبات اخذ رای حرم به وجود آمده است اشکال اجرایی داشته که تذکرات لازم داده شد و یک ساعت زمان برد تا مشکل حل شود. هیات‌های ما در فرمانداری‌ها مستقر هستند و در صورت وجود مشکل آن را پیگیری می‌کنند.

مسئول هیات نظارت بر انتخابات شوراهای‌ اسلامی شهر و روستا خراسان رضوی در میزان مشارکت مردم استان ادامه داد: مشارکت خوب است و در حال حاضر نمی توان آمار دقیقی از میزان مشارکت‌ داد، اما بر اساس آمار ثبت شده در سیستم‌ها تاکنون مشارکت خوبی داشتیم.

عنابستانی بیان کرد: آمار تعداد رای در صورتی به سرعت اعلام خواهد شد که اخذ رای دستی به شعبات ابلاغ نشود و به همین دلیل است که اصرار داریم تعداد کارت‌ها به سرعت افزایش پیدا کرده تا برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی ادامه پیدا کند، اما اگر رای‌گیری به صورت ترکیبی باشد شمارش آمار زمان خواهد برد.

او تصریح کرد: حدود سه میلیون تعرفه دستی در مشهد توزیع شده که از همان ابتدا ما اعلام کردیم این تعداد برای شعبه‌های اخذ رای ما کم است و در حال حاضر تعداد  ۲هزار تعرفه جدیدی که در خواست داشتیم به دستمان رسیده و امیدوارم دوباره با مشکل کمبود تعرفه مواجه نشویم.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات شوراها انتخابات تمام الکترونیک شعب اخذ رای اسلامی شهر و روستا خراسان رضوی صورت دستی رای گیری اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برپایی انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این دور از انتخابات در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود، در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است. بنابر گزارش فارس، وی افزود: انتخابات ۲۱ اردیبهشت، در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود. سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در صورت بروز اختلال و مشکل در روند برگزاری انتخابات الکترونیک، چه تدبیری اتخاذ شده، اظهار کرد: وزارت کشور برای این ۸ حوزه، تعرفه کاغذی هم ارسال کرده که در صورت بروز هرگونه مشکلی، شیوه رأی‌گیری در آن حوزه تغییر خواهد کرد.

اسلامی با اشاره به شکل برگه تعرفه‌های رأی، گفت: در مرحله اول به دلیل برگزاری همزمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تعرفه‌ها یکپارچه بود، اما در مرحله دوم فقط برگه تعرفه رأی مختص انتخابات مجلس است، بر این اساس تعرفه دور دوم انتخابات کوچک‌تر و به سبک ایرانی اسلامی طراحی شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین از چاپ و ارسال تعرفه‌های دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس به استان‌های مربوط خبر داد و تأکید کرد: درباره تعرفه‌های انتخاباتی مشکلی وجود ندارد. وی ادامه داد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت صفر بامداد ۱۳ اردیبهشت در فضای حقیقی و مجازی آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغاتی که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود، لذا از نامزدها انتخابات می‌خواهیم براساس آن عمل کنند. اسلامی تأکید کرد: نامزدهای انتخابات حتما باید وارد سامانه مالی انتخابات شوند و منابعی که برای تبلیغات در اختیار گرفته‌اند ثبت کنند، همچنین نامزدها سعی کنند هزینه‌های انتخاباتیشان از سقف مصوب بالاتر نرود. وی گفت: سامانه انتخاب ایران، برای اطلاع مردم از زندگینامه، شرح حال و سوابق نامزدهای دوازهمین دوره انتخابات مجلس در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت از سابقه کاری نامزدهای مورد نظر خود مطلع شوند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند. 27215 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902125

دیگر خبرها

  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌ها برگزار می‌شود؟
  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در کل حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود