Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از اهالی فوتبال ایران بی آنکه بدانند بخشی از فلسفه کاری فرگوسن را بدون کم و کاست کپی می‌کنند.

خبرگزاری میزان - الکس فرگوسن به مدت ۲۵ سال هدایت تیم منچستریونایتد را عهده‌دار بود. وی در مدت سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ میلادی کارلوس کی‌روش را به عنوان مربی و دستیار خود در جمع شیاطین سرخ پذیرفت.

فرگوسن در کتاب زندگی‌نامه‌اش بار‌ها از اعتمادش به سبک و سختگیری دستیار پرتغالی‌اش در تمرینات منچستر صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی از بخش‌های همان کتاب در خصوص پاسخ به سوال خبرنگاران و طفره رفتن از نتایج گذشته و آتی همچنین کاهش انتظارات، با این جملات به صحبت می‌کرد: «ما گام به گام و بازی به بازی پیش می‌رویم. فعلاً تمرکزمان روی همین بازی است.»

در همین راستا کارلوس کی‌روش که از مکتب مربی سابق منچستر الهام گرفته و پرورش یافته فرگوسن است، به مدت ۸ سال سرمربی تیم ملی ایران بود. سرمربی سابق ایران، در آخرین روز‌های کاری‌اش زیر فشار شدید رسانه‌ها برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ قرار داشت. او در بیشتر کنفرانس‌هایش از جملات فرگوسن بهره گرفت.

با اینکه کی‌روش مدت‌هاست از ایران خارج شده، اما بسیاری از مربیان و بازیکنان ایرانی تحت تاثیر این صحبت‌ها از همین جملات بهره می‌گیرند. بخشی از اهالی فوتبال، مطالعه دقیقی از فلسفه اصلی آن ندارند تنها به خاطر اینکه در رسانه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد از این جملات بهره می‌گیرند. این در حالی است که فلسفه کاری سرمربی سابق شیاطین سرخ، نکات بارز دیگری هم دارد، که تقلید از آن برای آماتورها، تازه واردان و مدعیان فوتبال حرفه‌ای غیر ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: فرگوسن: توتی را می‌خواستم اما او قصد ترک رم را نداشت

انتهای پیام/

برچسب ها: الکس فرگوسن منچستریونایتد لیگ برتر ایران کارلوس کی روش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: منچستریونایتد الکس فرگوسن منچستریونایتد لیگ برتر ایران کارلوس کی روش کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جملات وایرال شده پیمان یوسفی در وصف نکونام!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در شرایطی موفق شد برابر ذوب‌آهن پیروز شود که در دقیقه ۶ و روی ضربه مجید علیاری گل دریافت کرده و در پایان نیمه اول بازنده به رختکن رفته بود.

با این حال در دقیقه ۶۴ مسابقه ماشاریپوف گل اول را برای آبی‌ها به ثمر رساند و در ادامه نیز استقلال به تلاش خود ادامه داد تا در نهایت در دقیقه 4+90 گوستاوو بلانکو گل پیروزی آبی‌ها را وارد دروازه حریف کرد.

این پیروزی در شرایطی رقم خورد که استقلال در صورت تساوی یا شکست در این مسابقه، صدر جدول را از دست می‌داد و پرسپولیس که برابر نساجی پیروز شده بود، به صدر صعود می‌کرد.

زمانی که بلانکو گل برتری آبی‌ها را به ثمر رساند، پیمان یوسفی، گزارشگر بازی، جملات جالبی را درباره حس و حال نکونام به زبان آورد که مورد توجه هواداران و رسانه‌ها قرار گرفت.

ویدئو: 332050

یوسفی این صحبت‌های خود را با شادی سرمربی استقلال آغاز کرد و سپس اشاره‌ای به تغییرات مدیریتی این باشگاه و خوشحالی نکونام به برکناری خطیر داشت.

او گفت: جواد نکونام الان روی اوج و روی ابرها سیر می‌کنه. گوستاوو بلانکو او رو به این شرایط رسوند. جواد نکونام که دیگه اخیرا خواسته‌های مدیریتیش هم به دست اومده و به زعم خودش اونطور که میگه همه همسو شدن و به خواسته‌هاش رسیده.

یوسفی سپس به یک بیت شعر از حافظ اشاره کرد و ادامه داد: الان دیگه مصداق شعر معروف گل در بر و چی چی بر کف و به کام و اینها.‌ همه چی به کام جواد نکونام هست فعلا.(اشاره پیمان یوسفی به شعر گل در بر و می در کف و معشوق به کام است، بود).

دیگر خبرها

  • جملات وایرال شده پیمان یوسفی در وصف نکونام!
  • علی دایی در نوکمپ؛ فرگوسن در جام جهانی
  • پاسخ تند پرسپولیس به انتقاد مدیر سپاهان
  • ابرل: از پاسخ منفی رانگنیک سورپرایز شدیم/ بیکار ننشسته‌ایم!
  • عکس| پاسخ تند پرسپولیس به صحبت‌های مدیر تیم سپاهان
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان