Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:33:06 GMT

بنازم به غیرت حماسی روستاییان در فصل انتخاب

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۵۶۷۵

بنازم به غیرت حماسی روستاییان در فصل انتخاب

امروز که فصل جدیدی از انتخابات را شاهد هستیم، روستاییان استان خراسان جنوبی با حضور پرشور خود به میدان آمده اند تا به وظیفه ملی و شرعی خود عمل کنند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ مردان و زنان سختکوش و غیور روستایی در این دیار آفتاب زندگی ساده ای دارند. نان به حد تلاش خود می خورند و قناعت پیشه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه از گرانی ها و مشکلات رنج می برند اما نگاهشان به رزق و روزی حلالی است که در نتیجه تلاش خود از آب، خاک و هوای پاک دشت و کوهستان هدیه می گیرند.

 

امروز که فصل جدیدی از انتخابات را شاهد هستیم، روستاییان استان خراسان جنوبی با حضور پرشور خود به میدان آمده اند تا به وظیفه ملی، شرعی و اجتماعی خود عمل کنند.

 

چرایی حضور در انتخابات سوالی است که مردمان این دیار که سال ها با خشکسالی های پیاپی آن دست و پنجه نرم می کنند در پاسخ به آن یک جمله مشترک بیان داشتند و آن لبیک به آرمان های دینی و ولایت بود.

 

«علی خارکن» یکی از پیرمردهای روستای بویک است که با همسرش به محض آمدن صندوق رأی سیار در محل حسینیه حضور یافت تا همگام با تمام مردم ایران حماسه ای دیگر رقم بزنند.

 

وی که گرانی‌ها امانش را در این گوشه روستا بریده است در گفتگو با خبرنگار شبستان می افزاید: با وجود همه مشکلات غیرتمان نگذاشت با رأی ندادن دل دشمنان این انقلاب را شاد کنیم.

 

این پیرمرد روستایی در حالی که زیر آفتاب عرق از پیشانی‌اش سرازیر است، خطاب به رئیس جمهور آینده کشور می گوید از ما که گذشت اما فکری به حال زندگی و اشتغال جوانان این مملکت بردارید.  

 

روستاییان در تاریخ پرشكوه ایران بارها با رشادت و دلیری‌های خود حماسه آفریدند و ثابت كردند كه در كشور ما وقتی حرف از میدان نبرد برای حفظ اعتقادات و ارزش ها باشد، هیچ تفاوتی با هم ندارند.

 

امروز ۲۸ خرداد برای مردمانی كه عزت و سختکوشی در چین های پیشانی و پینه دستان شان نمایان است، فصل كاشت حماسه ای دیگر برای برداشت محصول اقتدار كشور است.

 

یکی از اهالی روستای گازار هم می گوید: شركت در انتخابات لبیک به ندای رهبری است و حضور در انتخابات یكی از وظایف هر ایرانی است و فرقی نمی كند در كجای ایران باشد.

 

«مهدی مهرور» در ادامه شوراهای روستا را یكی از ابزارهای دولت برای آگاهی از وضعیت روستاها و حل مسائل آنان می‌داند که به همین علت شركت در انتخابات رئیس جمهوری و شورا بسیار با اهمیت است.

 

او نیز همانند بسیاری دیگر از مردم این سرزمین از رئیس جمهوری منتخب می خواهد قدر هر یک رأی را بداند و بعد از پیروزی در انتخابات به برنامه های خود كه قبلا اعلام كرده است عمل کند و برای اقتصاد و تورم كشور چاره اندیشی كند.

 

حضور گسترده زنان روستایی هم نشان از بصیرت و شعور بالای سیاسی آنان است و هم اینكه رئیس جمهوری آینده باید به نقش زنان در جامعه بها دهد. «سمیه» یکی از زنان جوان روستای مهموئی، می گوید: وظیفه هر مسلمانان ایرانی است كه در این انتخابات بخاطر خون شهدا و حفظ اقتدار و عزت ایران شركت كند.

 

وی معتقد است کسی که در راه خدمت گام بر می دارد باید پشت میز ننشیند و برای  تحقق برنامه ها و شعارهایی که به واسطه آن مردم انتخابش کردند، تلاش کند چون هر گونه بی توجهی به مطالبات مردم پس از انتخاب شدن باعث یاس و ناامیدی مردم و دوری آنها از صندوق اخذ رأی می شود.

 

براستی این گنجینه عظیم مردمی در كجای جهان یافت می شود كه به رغم وجود همه مشکلات باز هم تمام قد به پاسداری از كشور و نظامشان پرداخته و یک نه بزرگ به بدخواهان نظام گفتند.

 

مردمی بزرگ منش در دل روستاها و مناطق عشایری كه از همان لحظات اول رای گیری خود را عاشقانه به شعب اخذ رأی رساندند تا ثابت كنند که هیچگاه نظامشان و انقلابشان و كشورشان را با هیچ چیز دیگر عوض نخواهند كرد.

 

بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی؛ تعداد ۹۱۸ روستای حائز شرایط برای تشکیل شورا در استان داریم که در ابتدای ثبت نام نامزدها در ۹۱۲ روستا، آمارها به حدنصاب رسید. بر اساس آخرین آمارهایی که اعلام شد، با فوت یک نفر از کاندیداها، انصراف برخی و رد صلاحیت تعدادی از آنها، آمار متقاضیان حضور در شوراها در ۱۳ روستا به حدنصاب نرسید.

 


به گفته خوش خبر؛ ۱۳ روستا در استان از داشتن شورا محرومند که البته این آمار به نسبت تعداد ۲۵ روستای فاقد شورای دور گذشته، کمتر است.

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: حضور مردم در پای صندوق رأی روستاها انتخابات ریاست جمهوری خشکسالی خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ مردم روستای رباط قره بیل درشهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار صداوسیما به مشکل رفت و آمد دراین روستا اشاره کردند و عنوان کردند پل زیرگذری که برای رفت و آمد به داخل روستا احداث شده استاندارد نیست و موجب مشکلات زیادی از جمله بی رونق شدن کسب کار شده است.

{$sepehr_media_11040962_600_350 }

دیگر خبرها

  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل