Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:42:13 GMT

رای زنان هرمزگان به سربلندی ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۵۷۰۷

رای زنان هرمزگان به سربلندی ایران

در کنار گرماب جنوب و شرجی خسته‌کننده شهرهای مختلف هرمزگان، اما کرونای پردردسر که این روزها درشهر بندرعباس و میناب به ویژه جولان می‌دهد، نتوانست مادران و دختران این خطه از کشور که با چادرهای بندری رنگارنگ به رنگ صورتی، سبز، قرمز، بنفش و زرد؛ کندوره(لباس محلی) و شلوارهای گلابتون دوزی و خوس دوزی شده در صحنه انتخاب سرنوشت را از رفتن به پای صندوق‌های رای ناامید کند؛ آن‌ها با این فرهنگ اصیل خود به صحنه انتخابات آمده‌ بودند تا هم به نوعی فرهنگ غنی خود را به جهانیان نشان دهند و هم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای صبح امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰؛ جمعی از زنان، دختران و به ویژه رای اولی‌ها در شعبه‌های مختلف اخذ رای از همان ابتدای صبح و قبل از بازشدن درب حیاط مدرسه‌ها و مساجد خود را برای رای دادن آماده کرده بودند، نمونه بارز آن حضور دختران و زنان مجتمع‌های مسکونی شهرک پیامبراعظم(ص) بندرعباس است؛ تعداد آن‌ها حتی بیش‌تر از مردان بود و قبل از ساعت هفت صبح پشت درب سالن رای‌گیری در مدرسه شهید علی‌اصغر حسینی آماده رای دادن بودند.

دختران و زنان این صف بیشترشان چادرهای رنگی بندری به سر داشتند و هدف‌ اصلی همه آن‌ها عشق به رهبری و سربلندی ایران اسلامی است.

صف زنان در این مدرسه برای من که با تعدادی از بانوان آشنایی و دوستی قدیمی دارم فرصتی را برای هم‌صحبت شدن با دغدغه‌ها با تعدادی از آن‌ها فراهم کرد تا از انتخاب‌ها و انتظارات‌شان از رییس جمهوری آینده و نمایندگان شورای شهر در این دوره بیشتر بشنوم.

بندرعباس

یکی از فرهنگیان حاضر در این صف در گفت‌وگو با ایرنا گفت: امروز آمدم تا ثابت کنم به عنوان یک زن هرمزگانی در پای صندوق رأی وفادار به آرمان‌های امام راحل و رهبر عزیزم و خون همه شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی هستم.

زینب بشیری با بیان اینکه سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند مگر به دست آنها، پس ما نیز باید سرنوشت خود را به دست خودمان رقم بزنیم، افزود: زنان هرمزگانی همیشه و درتمامی صحنه‌های انتخاباتی در کنار مردان و بعضا پررنگ‌تر وارد شده و در این دوره نیز با رای و انتخاب صحیح سرنوشت خود را رقم خواهیم زد.

این دبیر ادبیات عرب با بیان اینکه حضور در انتخابات و مشارکت اجتماعی، حق تمام مردم است و زن و مرد هم ندارد،  بیان داشت: من به عنوان یک معلم امروز آمده‌ام تا با رای خود به دنیا نشان بدهم که ما ایرانی‌ها انقلاب خود را دوست داریم و کاهش مشارکت مردم در انتخابات سناریو نخ‌نمایی رسانه‌های بیگانه است که کارایی چندانی ندارد.

بشیری، معیشت و اقتصاد مردم را مهم‌ترین دغدغه این روزهای کشور از جمله بانوان دانست و معتقد است: حضور زنان دوراندیش و معلمان آگاه در انتخابات این دوره، قدمی سازنده و موثر برای آینده کشورشان است که سرنوشت دیگران را نیز مُتحول می‌کند.

وی با اشاره فضاسازی‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی برای کاهش مشارکت مردم برای رای دادن، یادآورشد: شایعه‌پردازان بیگانه از کوچکترین اتفاقی داستانی و شایعه‌ای بسازند و ذهن مردم را درگیر کنند تا آن‌ها را از رای دادن منصرف کنند.

این معلم مقطع دبیرستان به تمامی زنان و دختران در استان هرمزگان توصیه کرد: همیشه گوش‌تان به حرف و سخنان رهبری باشد، زیرا شبکه‌های خارجی دلسوز ما نیستند.

بشیری همچنین به اهمیت نقش شوراهای شهر در توسعه و پویایی شهر اشاره و بیان داشت: آبادانی، توسعه شهر و همچنین آرامش و آسایش شهر بندرعباس به نوع انتخاب ما بستگی دارد، در این دوره تلاش شود در کنار انتخاب رییس جمهور، باید افرادی متعهد، متخصص و کاربلد برای شورای شهر انتخاب کنیم.

ذاکری، دیگر فرهنگی رای‌دهنده در این شعبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه بانوان تشکیل می‌دهند، زنان می‌توانند با انتخاب فرد اصلح، در احقاق حقوق خود تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مشارکت پایین و رای حداقلی برای کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، قدرت دفاع از حق و حقوق مردم را از او می‌گیرد، اضافه کرد: زنان با نقش محوری که در خانواده دارند، علاوه بر هدایت اعضای خانواده خود در انتخاب افراد اصلح و دلسوز اثرگذاری مضاعفی بر مشارکت در انتخابات داشته باشند.

دیگر بانوی حاضر در پای صندوق‌ رای در مدرسه فروغ دانش بندرعباس معتقد است: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش اساسی در تعیین سرنوشت کشور و دیار خود دارند و برای تحقق مطالبات خود بهترین مسیر یعنی صندوق‌های رای را انتخاب کرده‌اند.

لیلا محمودی به خبرنگار ایرنا گفت: دولت‌ها نیازمند حمایت زنان در همه عرصه‌ها هستند و مهم‌ترین جلوه مشارکت سیاسی نیز حضور پرشور در انتخابات است.

وی بیان داشت: امروز در کشور مشکلات زیادی به ویژه اقتصادی و بیکاری وجود دارد اما همگی باید به میدان بیاییم و با انتخاب درست و صحیح خود رییس جمهور و افرادی را در شورای شهر انتخاب کنیم که با توانایی رفع این مشکلات را داشته باشد.

محمودی با بیان اینکه نمی‌توان نسبت به وجود مشکلات در جامعه بی‌تفاوت بود درعین حال هم نمی‌توان نسبت به سرنوشت و آینده خود و جوانان‌مان بی‌توجه باشیم؛ چون هم مردم به درستی می‌دانند اگر مشارکت پایین باشد دشمن فرصت فشار پیدا می‌کند و هم نسبت به آینده جوانان آسیب وارد کرده‌ایم.

این بانوی ساکن محله خانه نان بندرعباس اضافه کرد: امروز زنان و دختران همپای سایر قشرهای جامعه با سرانگشتان تاثیرگذار خود سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های فرصت‌طلب را برای ناامید کردن مردم برای رای ندادن نقش بر آب می‌کنند.

میناب

یکی از فرهنگیان شهر میناب نیز وظیفه نخست رای‌دهندگان را مشارکت، انتخاب درست و دعوت دیگران به مشارکت عنوان کرد و بیان داشت: ما زنان ایرانی هیچ‌گاه از خون شهیدان به ویژه خون سردار دل‌ها نمی‌گذریم و با مشارکت گسترده خود در انتخابات ۲۸ خرداد امسال نیزادامه دهنده راه آن‌ها خواهیم بود.

نیکخو در گفت‌وگو با ایرنا، انتخابات را یک سرمایه ملی برای حل مشکلات کشور دانست و افزود: هیچ کسی در انتخابات نباید تماشاچی باشد، زیرا منافع و مصالح ملی بر منافع و مصالح شخص، گروه و جناح ارجحیت دارد.

این معلم و فعال فرهنگی اجتماعی شهر میناب با اشاره به مشکلات و گله‌مندی آحاد مردم از وضعیت معیشتی و اقتصادی گفت: مهم‌ترین راه کاهش مشکلات و گشایش در امور، انتخاب آگاهانه رییس جمهوری آینده است تا شاهد کاهش تنگناهای اقتصادی و اشتغال، و توسعه و پیشرفت مطلوب در نقاط مختلف استان هرمزگان از جمله شهرستان میناب باشیم.

سیدموسوی، یکی از معلمان رشته فیزیک میناب نیز حضور دختران و زنان به ویژه قشرجوان در پای صندوق‌های رای را نشان دهنده تعهد و مسوولیت‌پذیری آنان نسبت به سرنوشت کشور دانست.

وی ادامه داد: از اینکه به عنوان یک معلم در آینده کشورم نقش‌آفرین هستم، خوشحالم چرا که هر رای‌دهنده یک نقش‌آفرین در تصمیمات کشور و مدافع آرمان‌های انقلاب اسلامی است.  

موسوی یادآورشد: هرچه مشارکت جوانان در پای صندوق‌های رای بیشتر باشد در واقع یک عزم و پشتیبانی خوبی در حل مشکلات کشور و شهرها و روستاها به وجود می‌آید.

به گفته وی، انتخاب افراد متعهد و شایسته به عنوان شورای شهری و روستایی نیز از اهمیت زیادی برای توسعه این مناطق است؛ بنابراین این انتخاب خوب ماست که سرنوشت و آینده شهر و روستای خود را تعیین می‌کند.

حاجی‌آباد

یکی از زنان خانه‌دار شهرحاجی‌آباد نیز گفت: بانوان این سرزمین همواره از ابتدای به ثمر رساندن پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و در نهایت مدیریت و تحمل فشارهای ناشی از تحریم نقش بی‌بدیل خود را در پاسداشت نظام نشان دادند.

مرضیه میرزاده با بیان اینکه مشکلات مانع حضور در صحنه‌های سرنوشت‌ساز نیست، ادامه داد: نمی‌توان به آینده شهرو روستاها و سربلندی کشور بی‌تفاوت بود، بلکه همگی باید باهم برای ایرانی سربلند پای صندوق‌های رای بیاییم.

یکی دیگر از زنان فعال این شهرستان، حضور پرشور و نشاط مردم در پای صندوق‌های رای را موجب دلگرمی و حمایت نظام و انقلاب و بی‌تفاوتی به حضورپرشور را نیز به سود دشمنان دانست.

زهرا باوقار با اشاره به اهمیت انتخاب افراد شایسته، توانمند و متعهد برای شوراهای شهر و روستا گفت: اگر خواهان شهری پویا و کشوری سربلند هستیم باید افراد انتخاب کنیم که ظرفیت‌های داخلی کشور را هم بشناسد و برنامه‌های جامعی برای پویایی شهر و روستا و برطرف کردن مشکلات اساسی کشور داشته باشد.

این بانوی حاجی‌آبادی با اشاره به ضرورت مشارکت در پای صندوق‌های رای توصیه کرد: مشارکت در تعیین سرنوشت کشور مهم است، لذا جوانان چه دختران و چه پسران باید هوشیار باشند که در انتخابات امروز احساسی عمل نکنند بلکه با شناخت کافی به نامزدهای مورد نظر خود رای بدهند.

رودان

نجفی یکی از دانشجویان شهر رودان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دیگر فرصت آزمون و خطا نیست، انتخابات امروز حساس و سرنوشت‌ساز است و باید بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

وی افزود: رهبر انقلاب راز اقتدار یک ملت را وجود جوانان دلیر، نترس و آماده سینه سپر کردن می‌دانند، این جمله ایشان نشان می‌دهد که جایگاه جوانان در عرصه‌های گوناگون به ویژه انتخابات و سرنوشت کشور بسیار حساس و تعیین کننده‌ است.

این دانشجوی ساکن رودان با بیان اینکه امروز در انتخابات ۲۸ خرداد، اقتدار کشورمان با تجلی بلوغ سیاسی جوانان در پای صندوق رای مشخص خواهد شد، خواستار حضور هرچه سریع‌تر تمامی جوانان درپای صندوق‌های رای شد.

یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در این استان هستند که ۶۰۱ هزار و ۹۷۵ نفر مردان و ۵۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رأی اولی است.

مردم هرمزگان قرار است امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در یک حماسه ماندگار و سرنوشت‌ساز، علاوه بر رای به رییس دولت سیزدهم، در مناطق ۴۵ گانه این استان از بین ۶۷۹داوطلب شورای شهر ۲۹۸نفر به عنوان عضو شورا و در یک هزارو ۳۲۱ روستای  استان هم از بین هشت هزارو ۴۷۴نفر نامزد، هفت هزار و ۷۹۵ نفر را برای شورای روستای خود انتخاب کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۵۵۶ شعبه اخذ رأی درحال برگزاری است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر مشارکت انتخاباتی هرمزگان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بندرعباس رودان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر مشارکت انتخاباتی هرمزگان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بندرعباس رودان پای صندوق های رای انتخاب کنیم سرنوشت کشور شهر و روستا شورای شهر رای دادن ۲۸ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم الهدی : به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

جمیله علم الهادی همسر رئیس جمهور کشورمان در سفر به پاکستان گفت که به دلیل سکوت ما، اسرائیل به ادامه خشونت تشویق شد.   به گزارش فرارو به نقل از سایت شیعت‌نیوز پاکستان، همسر رئیس جمهور ایران گفت: خداوند هرگز کسانی را که سکوت کرده‌اند را نمی‌بخشد، سکوت آن‌ها بدتر از جنایتی است که در فلسطین رخ می‌دهد.   خانم علم الهدی افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است در جهان بی سابقه است. اما ما به مادران و خواهرانمان افتخار می‌کنیم که با این همه ساکت نمی‌نشینند و با اسرائیل می‌جنگند.   وی افزود: نه تنها زنان غزه، بلکه روزنامه نگاران و پزشکان نیز داوطلبانه در غزه حضور دارند.   همسر رئیس جمهور ایران اظهار کرد: در مورد زنان غزه تصور می‌شود که آن‌ها ترس دارند، اما زنان فلسطینی در مقابل نسب کشی اسرائیل بی‌باک هستند. اسرائیل خود را پیرو حضرت موسی می‌داند، اما در واقع از پیروان فرعون هستند.   جمیله علم الهدی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.   وی در ادامه گفت که بسیار خوشحالم که به پاکستان سفر کرده ام، قبل از اینکه به پاکستان بیایم، فکرم در مورد پاکستان مثبت بود، اما بعد از آمدن به اینجا، فکرم مثبت‌تر شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان! (+عکس) سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم احمد خاتمی : به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد

دیگر خبرها

  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • مسابقه شترسواری زنان در عربستان (فیلم)
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • جمیله علم الهدی : به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است