Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:42:15 GMT

رشد ۶.۶ درصدی واجدان شرایط رای دادن در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۵۷۱۵

رشد ۶.۶ درصدی واجدان شرایط رای دادن در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در انتخابات امسال، تعداد واجدان شرایط نسبت به دوره قبل ۶.۶ درصد رشد داشته است.

فتح‌الله حقیقی عصر امروز (۲۸ خردادماه) با حضور در نشست خبری که در محل ستاد انتخابات استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به تعداد واجدان شرایط رأی دادن، اظهار کرد: امسال تعداد ۸۲۰ هزار و ۶۳۴ نفر تعداد واجدان شرایط رأی دادن است که نسبت به دوره قبل شاهد افزایش ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی تعداد واجدان شرایط بوده و در این دوره از انتخابات ۱۸ هزار و ۹۵۲ نفر رای‌اولی هستند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، یک میلیون و ۱۴۱ هزار تعرفه برای انتخابات ریاست‌جمهوری و یک میلیون و ۱۴۹ هزار تعرفه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توزیع شده است. همچنین تعداد شعبات از ۹۲۵ شعبه با افزایش ۱۴.۸ درصدی به ۱۰۶۳ شعبه ارتقا یافته، به‌ طوری‌که هر شعبه‌ای که در دوره‌های قبل ۱۰۰۰ رای داشته، به دو شعبه تقسیم شده است.

این مسئول با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات در استان زنجان، ادامه داد: انتخابات ۲۵ فرآیند دارد که در این دوره، روند انتخابات شورای اسلامی شهر زنجان کاملاً مکانیزه بوده و در سایر موارد نیمه‌مکانیزه و دستی است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، حضور مردم در پای صندوق‌های رای را تا به این لحظه خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون حضور خوبی در عرصه انتخابات در استان زنجان ثبت شده و در ساعات آینده این روند بهتر می‌شود و قطعاً استان زنجان یکی از مناطق با مشارکت بالا خواهد بود. از طرفی باید گرفت که این میزان مشارکت پیش‌بینی نیست، بلکه تحلیلی از واقعیت‌ها است.

حقیقی در ادامه تصریح کرد: این دوره از انتخابات سه ساعت طولانی‌تر شده و از مردم تقاضا داریم در ساعات خلوت پیش از پایان مهلت تعیین شده، اقدام به رای دادن کرده و این مهم را به ساعات و دقایق پایانی موکول نکنند. همچنین اپلیکیشنی به نام «انتخاب ایران» از روز گذشته فعال شده و شهروندان می‌توانند شعب خلوت را به کمک آن تا شعاع ۱.۵ کیلومتری پیدا کنند. شهروندان توجه داشته باشند که به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی از ضروریات رای دادن است.

استاندار زنجان یادآور شد: یکی از کارهایی که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، با بسیاری از کشورها متفاوت است. انقلاب متعلق به همه مردم است و همه در قبال آن مسئول هستند و باید برای آن هزینه دهند. همچنین باید توجه داشت که طی ۴۲ سال گذشته علاوه‌ بر ظواهری که از بیگانگان دیده می‌شود، یکی از تلاش‌های دشمن، اثرگذاری در افکار مردم است و اجازه نمی‌دهد که مردم واقعیت‌ها را بشناسند و این بدان معنی است که کینه دشمن نسبت به اسلام و نظام اسلامی در بالاترین حد خود قرار دارد.

وی عنوان کرد: کشور و نظام در سایه وحدت رشد و نمو پیدا کرده و ادامه آن به وحدت مردم بستگی دارد. هر زمانی که مقوم‌های وحدت در کشور تقویت شده و مسائل ملی بر مسائل شخصی و جناحی اولویت داشته، دشمن عقب نشسته است ولی شیطنت‌های آن کماکان ادامه دارد، این در حالی است که هر موقع وحدت کمتر شده، دشمن، دشمنی خود را نشان داده است.

این مسئول با بیان اینکه قانون بزرگ‌ترین حق است و در قبال آن برای امانت‌داری مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: انتخابات مظهر تقویت وحدت، بصیرت، هوشمندی و فهم سیاسی‌ مردم از دشمن و شایستگی مردم است؛ بنابراین به خاطر این اصل هیچ‌کس نباید در انتخابات تماشاچی باشد که در این بین انتظارات از نخبه‌ها بیشتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی زنجان انتخابات ۱۴۰۰ استاندار زنجان تعداد واجدان شرایط استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، رباب ملایی، در خصوص زمان برگزاری آزمون مرحله کتبی نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ۱۷۷ نفر از استان زنجان، در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم ثبت نام کرده اند که جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در مرحله اول، همزمان با سراسر کشور در این آزمون با هم به رقابت خواهند…

رباب ملایی، کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص زمان برگزاری آزمون مرحله کتبی نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ۱۷۷ نفر از استان زنجان، در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم ثبت نام کرده اند که جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در مرحله اول، همزمان با سراسر کشور در این آزمون با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: از تعداد ۱۷۷ نفر، ۴۷ نفر در رشته ۱۰ جز، ۲۷ نفر رشته ۲۰ جز و ۱۰۳ نفر در رشته حفظ کل در این آزمون حضور خواهند یافت. کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: نتایج این آزمون طبق جدول زمان بندی سازمان دارالقرآن الکریم ۲۱ خردادماه از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

ملایی با تشریح طرح اعطای مدرک حفظ گفت: بر اساس مصوّبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان کلام وحی، سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصّصی به حافظان قرآن کریم را اجرا می‌کند.

کد خبر 6094878

دیگر خبرها

  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان