Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@17:57:57 GMT

۶۰۰ خبرنگار اخبار انتخابات گیلان را پوشش می دهند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۶۰۲۴

۶۰۰ خبرنگار اخبار انتخابات گیلان را پوشش می دهند

فیروز فاضلی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،با بیان اینکه هیچ چیز به اندازه صندوق رأی مردم سالاری را به نمایش نمی‌گذارد، افزود: باید از این صندوق‌ها بهره برد و مردم سالاری این نظام را در پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشت.
 وی ضمن قدردانی از مشارکت مردم ، با اشاره به اینکه به انتخاب‌های ما نمره داده می‌شود، افزود: هیچکس به اجبارهای ما نمره نخواهد داد لذا از همه اقشار مردم به ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که تا کنون موفق به حضور در پای صندوق های رای نشده اند می‌خواهم تا زمان باقیست در این همایش که نشان از مردم سالاری است شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاضلی  با بیان اینکه ظرفیت‌های رسانه و تأثیر آن در بخش و ابعاد مختلف یک جامعه اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، گفت مشارکت همگانی تحولات جامعه را در راستای  تقویت بنیه و اقتدار ملی، انسجام داخلی و برداشتن گام‌های بلند برای دستیابی به اهداف و آینده‌ای روشن رقم می‌زند.
بنابر گزارشات میدانی از ساعات اولیه صبح امروز شاهد حضور پرشمار مردم استان گیلان در شعبات اخذ رای در اغلب مناطق شهری و روستایی هستیم که صف‌های طولانی را نیز ایجاد کرده است.
گیلان بیش از ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رای اولی هستند.
برای ۵۳ شهر استان یک هزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی باهم به رقابت می پردازند که از این تعداد ۱۶۴ نفر بانوان و یک هزار و ۲۳۴ نفر از آقایان هستند.
سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رای اعم از شعبه های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹سیار هستند .
 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه انتخابات ۱۴۰۰ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی در نشست بررسی مشکلات کسبه ساحل گیسوم تالش با حضور مسئولان قضایی و متولیان ساماندهی این طرح حضور یافت.
رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه دغدغه مردم باید دغدغه مسئولان باشد افزود: دسترسی مردم به مجموعه‌های تفریحی باید آسان باشد تا همگی بتوانند به راحتی از این مکان‌ها بهره‌مند شوند.
وی دستگاه قضایی را متولی حقوق عامه دانست و گفت: قوه قضاییه همواره در مسیر صیانت از حقوق مردم گام برداشته و هر فرد یا دستگاهی که زمینه محدود شدن حقوق مردم را فراهم کند باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی با تاکید بر ساماندهی هرچه سریع‌تر ساحل گیسوم افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا ضمن استفاده مسافران از سواحل و مجموعه‌های تفریحی، برای حفاظت از منابع طبیعی اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام شود.

دیگر خبرها

  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است