Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «حسین خوش‌اقبال» عصر جمعه در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: تا این لحظه روند برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه به شکل مطلوبی پیش رفته است.

وی افزود: روند اخذ رای در دور افتاده ترین نقاط مرزی تا مرکز استان بدون هیچ‌ مشکل امنیتی در حال سپری شدن است و هیچ مشکلی در این زمینه احساس نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: از مردم تقاضا داریم که اگر به صندوق های اخذ رای مراجعه نکرده اند در انتخابات شرکت کنند و در آینده کشور سهیم باشند.

خوش اقبال تصریح کرد: کسی که با رای بالای مردم انتخاب شود بدون شک از پشتوانه مردمی برخوردار است و قدرت چانه زنی بیشتری در مجامع بین المللی دارد.

وی تاکید کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب دادن حق رای به مردم و نقش افرینی آنان در سرنوشت کشور محسوب می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به فرصت باقی مانده امیدواریم که آمار مشارکت در انتخابات بیشتر شود و جزو استان هایی باشیم که مردم حضوری پر رنگ پای صندوق های رای دارند.

خوش اقبال گفت: از افرادی که در جریان های سیاسی هستند، قهرمانان و شخصیت های علمی و برجسته تقاضا داریم مردم‌ را به حضور پر رنگ تر پای صندوق های رای تشویق کنند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ استانداری کرمانشاه ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ استانداری کرمانشاه ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ استانداری کرمانشاه ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استان کرمانشاه دوره انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها؛ انتخابیهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو بزرگ‌ترین حوزه‌ی انتخابیه در آذربایجان شرقی است که شامل سه شهرستان تبریز، آذرشهر و اسکو و جمعیتی بالغ بر ۲٬۰۴۱٬۶۱۴ نفر (سال ۱۳۹۵) می‌شود که به تنهایی بیش از ۵۲ درصد از جمعیت استان را دربرمی‌گیرد.

این حوزه تا پیش از سال ۱۳۷۹ خورشیدی (دوره‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم مجلس) با نام حوزهٔ انتخابیهٔ تبریز شناخته می‌شد که در این سال و همزمان با شروع دوره ششم مجلس شورای اسلامی باتوجه به تأسیس شهرستان‌های جدید آذرشهر و اسکو، به حوزهٔ انتخابیهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو تغییر نام داد.

حوزهٔ انتخابیهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو، ۶ کرسی از مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده است که از این جهت پس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس (با ۳۰ کرسی)، دومین حوزه انتخابیهٔ بزرگ کشور محسوب می‌شود. حوزه انتخابیه مشهد و کلات و حوزه انتخابیه اصفهان هرکدام با اختصاص ۵ کرسی از مجلس به خود، رتبهٔ سوم از نظر تعداد کرسی‌های مجلس را در اختیار دارند.

۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ موعد برگزاری دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و بر اساس آمارهای نهایی وزارت کشور و فرمانداری شهرستان تبریز برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ۲۸۷ نفر تأیید صلاحیت شده بودند که این آمار یکی از بی‌سابقه‌ترین آمارهای ادوار گذشته را به خود اختصاص داده بود.

با این حساب برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو حدود ۴۸ نفر با همدیگر به رقابت پرداختند.

باتوجه به درصدهای رأی کسب شده توسط نامزدها تعدادی به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که از ۱۳ حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» ۶ نفر، «میانه» ۲ نفر، و حوزه‌های «شبستر»، «اهر و هریس»، «بستان آباد»، «بناب»، «مرند و جلفا، «سراب»، «کلیبر، خداآفرین و هوراند»، «مراغه و عجب شیر»، «ملکان و لیلان»، «ورزقان» و «هشترود و چاراویماق» هرکدام یک نفر انتخاب و راهی مجلس می‌شوند.

در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال گذشته در حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» روح اله متفکرآزاد با کسب ۱۰۹ هزار و ۸۹۹ رأی معادل ۲۷.۳۶ درصد آرا و مسعود پزشکیان با ۹۵ هزار و ۹۹۳ رأی معادل ۲۳.۹ درصد آرا به عنوان نماینده مردم از این حوزه راهی بهارستان شدند. اما علی جعفری آذر با ۶۷ هزار و ۵۵۲ رأی، جواد عبادی با ۶۱ هزار و ۷۷۷ رأی، علیرضا منادی ۵۶ هزار و ۲۴۴ رأی، رضا صدیقی ۵۵ هزار و ۱۷۷ رأی، علی آجودان زاده ۵۳ هزار و ۹۲۲ رأی، محمد حسین فرهنگی ۴۹ هزار و ۹۵۸ رأی، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ۴۳ هزار و ۳۸۲ رأی و علیرضا نوین با ۴۱ هزار و ۳۷۵ رأی برای کسب چهار کرسی دیگر مجلس از این حوزه به دور دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه میانه نیز مریم عبدالهی با به دست آوردن اعتماد ۲۱ هزار و ۴۶۹ نفر در دور نخست راهی مجلس شد و مهدی اسماعیلی با کسب ۱۱ هزار و ۴۵۷ رأی و سیدمرتضی حسینی با کسب ۱۱ هزار و ۶۳ رأی به دور دوم انتخابات راه یافتند تا دیگر نماینده این حوزه از بین این ۲ نامزد انتخاب و راهی مجلس شود.

انتخابات در حوزه انتخابیه شبستر نیز به دور دوم کشیده شد و محمود طاهری و حسن غیاثی به ترتیب با کسب هفت هزار و ۸۲۶ رأی و ۶ هزار و ۹۹۱ رأی برای راهیابی به مجلس با هم رقابت خواهند کرد.

باری دیگر شهرستان‌های استان پر از بنرهای انتخاباتی و وعده‌های نامزدها است، همچنین برخی از نامزدها به روستاها هم رفته و به دنبال جمع کردن رأی هستند

در سایر حوزه‌های انتخابیه شامل «اهر و هریس» بیت الله عبداللهی با کسب ۳۱ هزار و ۶۷۶ رأی ۷۶ هزار و ۷۱۶ رأی و غلامرضا نوری قزلجه از حوزه انتخابی «بستان آباد» با ۱۷ هزار و ۱۸ رأی از ۴۴ هزار و ۸۷۹ رأی، «بناب» حجت الاسلام محمد باقری بنابی با ۲۳ هزار و ۳۴۳ رأی، «مرند و جلفا» عزت الله حبیب زاده با ۴۰ هزار و ۲۳ رأی، «سراب» مجید نصیرپور با ۱۳ هزار و ۱۹۹ رأی، بهنام رضوانی از حوزه «کلیبر، خداآفرین و هوراند» با ۲۲ هزار و ۲۴۶ رأی، سیدفرید موسوی از حوزه «مراغه و عجب شیر» با ۳۲ هزار و ۸۷۶ رأی، در حوزه «ملکان و لیلان» زهرا خدادادی با ۱۳ هزار و ۶۱۳ رأی، در «ورزقان» رضا علیزاده با ۲۴ هزار و ۲۹۲ رأی، در حوزه انتخابی «هشترود و چاراویماق» فرامرز شهسواری با ۱۳ هزار و ۵۵۰ رأی به مجلس راه یافتند.

از ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت یک هفته تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات آغاز شده است و مانند مرحله اول ستادهای انتخاباتی مملو از حامیان و هواداران نامزدها هستند.

باری دیگر شهرستان‌های استان پر از بنرهای انتخاباتی و وعده‌های نامزدها است، همچنین برخی از نامزدها به روستاها هم رفته و به دنبال جمع کردن رأی هستند.

مردم آذربایجان شرقی همانند دفعه‌های قبلی باری دیگر با حضور پرشور خود در انتخابات حماسه‌ای دیگر خلق می‌کنند.

یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۸۵ رأی در مرحله اول انتخابات

تراب محمدی، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی بیشترین رده سنی شرکت کننده در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را متعلق به گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال اعلام و اظهار کرد: کمترین تعداد شرکت کننده متعلق به گروه سنی ۹۵ سال به بالا است و ۱۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان و رأی اولی‌های مربوط به گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال استان نیز در دور اول انتخابات شرکت کردند.

وی با بیان اینکه تعداد آرای مأخوذه صحیح دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۸۵ رأی بود، گفت: ۵۸.۸ درصد از شرکت کنندگان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی استان را مردان و ۴۱.۲ درصد را زنان تشکیل می‌دادند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به آرای منتخبان حوزه‌های انتخابیه استان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: حوزه انتخابیه ورزقان با مشارکت ۱۱۹.۲ درصدی و حوزه انتخابیه میانه با مشارکت ۴۴ درصدی به ترتیب بیشترین و کمترین میزان مشارکت مردم در انتخابات شهرستان‌های استان را به خود اختصاص دادند.

محمدی، علت مشارکت بیش از ۱۰۰ درصدی حوزه انتخابیه ورزقان را سرریز جمعیت سایر شهرهای استان به ویژه تبریز برای شرکت در انتخابات این حوزه انتخابیه اعلام کرد و افزود: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سلامت و امنیت کامل برگزار شد و تعداد شرکت کنندگان استان در این انتخابات نسبت به دور قبلی افزایش یافته است.

وی افزود: در حوزه انتخابیه اهر و هریس بیت‌الله عبداللهی با تعداد ۳۱ هزار و ۶۷۶ رأی، حوزه انتخابیه بستان‌آباد غلامرضا نوری قزلجه با تعداد ۱۷ هزار و ۱۸ رأی، حوزه انتخابیه بناب محمدباقری با تعداد ۲۳ هزار و ۳۴۳ رأی، حوزه انتخابیه سراب مجید نصیرپور با تعداد ۱۳ هزار و ۱۹۹ رأی، حوزه انتخابیه شبستر محمود طاهری هفت هزار و ۸۲۶ رأی از کل ۵۰ هزار و ۷۱۹ آرای نماینده منتخب و حسین غیاثی با تعداد ۶ هزار و ۹۹۱ از کل آرای ۵۰ هزار و ۷۳۳ رأی به دور دوم راه یافت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند بهنام رضوانی ۲۲ هزار و ۲۴۶ هزار رأی، حوزه انتخابیه مراغه وعجبشیر سید فرید موسوی با ۳۲ هزار و ۸۷۶ رأی، حوزه انتخابیه مرند و جلفا عزت الله حبیب با تعداد ۴۰ هزار و ۲۳ رأی، حوزه انتخابیه ملکان و لیلان زهرا خدادادی ۱۳ هزار و ۶۱۳ رأی راهی مجلس شدند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه ورزقان رضا علیزاده با تعداد ۲۴ هزار و ۲۹۲ رأی، حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق فرامرز شهسواری با تعداد ۱۳ هزار و ۵۵۰ رأی، حوزه انتخابیه میانه مریم عبداللهی با تعداد ۲۰ هزار و ۶۱۱ از تعداد ۶۲ هزار و ۲۴۳ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافته و مهدی اسماعیلی با ۱۱ هزار و ۴۵۷ رأی و سید مرتضی حسینی با ۱۱ هزار و ۶۳ رأی از ۶۳ هزار و ۶۲ رأی به دور دوم راه یافتند.

محمدی گفت: همچنین در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو روح الله متفکرآزاد با ۱۰۹ هزارو ۸۹۸ نفر و مسعود پزشکیان با ۹۵ هزارو ۹۹۳ رأی راهی مجلس شورای اسلامی شدند و آقایان علی جعفری آذر، جواد عبادی، علیرضا منادی، رضا صدیقی، علی آجودان‌زاده، محمدحسین فرهنگی، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی و علیرضا نوین راهی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

وی ادامه داد: تعداد آرای مأخوذه صحیح استان یک میلیون‌و ۲۰۲ هزار و ۲۸۵ نفر بود که نسبت به دوره گذشته افزایش نسبی داشته است و حدود ۵۸ درصد از آقایان، ۴۲ درصد از بانوان استان در انتخابات حضور داشتند.

محمدی ضمن اشاره به آمار بازه‌های سنی به آمار قابل توجه حضور افراد بالای ۹۵ سال در دور اول انتخابات استان تاکید کرد و افزود: ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۶۱ هزار و۲۰۰ نفر, ۳۵ تا ۴۵ سال ۳۲۴ هزار و ۱۲۴ نفر که بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته‌اند، ۴۵ تا ۵۵ سال حدود ۲۵۹ هزار نفر، ۸۵ تا ۹۰ سال هشت هزار و ۵۱ نفر و تعداد افراد رأی دهنده بالای ۹۵ سال ۳۲۴ نفر حاکی از امید زندگی بالا در استان بود.

وی همچنین گفت: بیشترین افراد شرکت‌کننده در این انتخابات در استان مربوط به گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال با بیش از ۳۲۴ هزار رأی دهنده بود.

در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ۲۹.۱۷ درصد واجدین شرایط در مرحله اول انتخابات شرکت کردند

یونس فاتح، فرماندار تبریز نیز افزود: بر اساس آخرین جمع بندی ها و تأیید هیأت نظارت بر انتخابات در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ۲۹.۱۷ درصد واجدین شرایط در مرحله اول انتخابات شرکت کردند.

وی ادامه داد: بر این اساس در این حوزه انتخابیه آقای روح اله متفکرآزاد با ۱۰۹ هزار و ۸۹۹ رأی معادل ۲۷ درصد آرا و آقای مسعود پزشکیان با ۹۵ هزار و ۹۹۳ رأی معادل ۲۳.۹ درصد آرا موفق شدند در دور اول راهی بهارستان شوند.

فاتح اذعان داشت: همچنین آقایان علی جعفری آذر، جواد عبادی، علیرضا منادی، رضا صدیقی، علی آجودان زاده، محمد حسین فرهنگی، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا نوین جهت تصدی کرسی بهارستان راهی دور دوم انتخابات شدند.

میزان مشارکت در کدام حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی افزایش یافت؟

میزان مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.

بر پایه اطلاعات غیر رسمی آمار مشارکت شهرستان شبستر از ۵۳ درصد عبور کرد. مشارکت مردم این حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس یازدهم ۴۹ درصد بود.

شهرستان بناب میزان مشارکت ۶۳ درصد که نسبت به دور یازدهم که ۵۳ درصد بود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

میزان مشارکت در بستان آباد بیش از ۶۶ درصد بوده است که نسبت به دوره یازدهم افزایش یافته است.

میزان مشارکت در حوزه انتخابیه ملکان نیز ۷۰ درصد اعلام شده که نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

میزان مشارکت همچنین در حوزه انتخابیه میانه و ترکمانچای بیش از ۵۰ درصد اعلام شده است که در این حوزه نیز افزایش داشته است.

میزان مشارکت در حوزه انتخابیه ورزقان بیش از ۱۱۵ درصد اعلام شده است (تعداد واجدین شرایط رأی ۳۷ هزار و تعداد آرای ماخوزه بالای ۴۴ هزار رأی) است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با کشور یازدهم اسفند ۱۴۰۲ در ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی برگزار شد و ۵۱۲ نامزد برای تصدی ۱۹ کرسی در استان با هم رقابت کردند که ۱۳ نفر به طور مستقیم در دور اول راهی مجلس شدند و ۱۲ نفر نیز برای تعیین ۶ نماینده سه حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، میانه و شبستر به دور دوم راه یافتند و ۲۱ اردیبهشت ماه موعد برگزاری مرحله دوم انتخابات است.

کد خبر 6096631

دیگر خبرها

  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی | چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟