Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم با وجود تمام تبلیغات تحریم انتخابات، مردم پرشور و یک دل قم، فارغ از هر طرفداری قومی و قبیله‌ای آمدند تا مطالبات قانونی خود را آگاهانه طلب کنند و یک‌صدا سرود استقلال و عشق به وطن را در دنیا طنین‌انداز کنند.

با دقایقی تأخیر بزرگ‌ ترین ماراتن سیاسی ایران در استان قم نیز شروع شد و بار دیگر مساجدی که فقط محلی برای عبادات فردی بودند تبدیل به محلی برای اقامه یک عبادت اجتماعی و سرنوشت‌ساز شدند و مدارسی هم که ماه‌ها در سکوت غرق بودند بار دیگر محل امتحان مردمی سرافراز و آگاه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مراکز بزرگ رای گیری دوربین‌های خبرنگاران داخلی و خارجی لنز های‌شان را روی مردم زوم کرده بودند تا بار دیگر غیرقابل ‌پیش‌بینی بودن این ملت را به رخ همه دنیا بکشند و از لحظه نقشه بر آب شدن نقشه دشمنان این سرزمین لحظاتی تاریخی ثبت کنند.
با اینکه به دلیل مشکلات فنی ایجاد شده و برخی بی نظمی‌ها روند رای گیری با تأخیر شروع شد؛ اما مردمی که برای روی دادن آمده بودن با صبوری ایستادند.
با وجود تمام تبلیغات تحریم انتخابات، مردم پرشور و یک دل قم، فارغ از هر طرفداری قومی و قبیله‌ای آمدند تا مطالبات قانونی خود را آگاهانه طلب کنند و یک‌ صدا سرود استقلال و عشق به وطن را در دنیا طنین ‌انداز کنند. آمدنی که مخصوص یک جنسیت، سن و تحصیلات نبود و همه جامعه را در بر می گرفت.
مثل همیشه این حضور رفته ‌رفته پرشورتر و جذاب‌تر شد؛ چون وقتی حرف از ایران و سرنوشت ایران است؛ دل مان تاب نمی‌آورد در لحظه آخر هم که شده به صحنه می‌آییم.
زهرا حسنی که یک رأی اولی است درباره احساس و انگیزه‌اش از حضور در انتخابات عنوان کرد: آینده برای من و هم سن و سال‌های من است آمده‌ام که خودم آینده‌ای را که می‌خواهم بسازم و به همه بگویم که من هم در این سرزمین حق و وظیفه‌ای دارم و ثابت کنم که بزرگ ‌شده‌ام و طوطی ‌وار از روی دیکته‌های غلط دشمنان روخوانی نمی‌کنم.
امروز در مراکز اخذ روی شاهد حضور پیرزن‌ها و پیرمردهای عصابه‌دست هم هستیم، یکی از این پیرزن‌هایی که با پشتی خمیده اما استوار از پله‌های مدرسه بالا می‌رفت که رأی بدهد، گفت: شناسنامه‌ام پر از مهر است و منتی بر هیچ‌ کسی نیست، فرزندانم می‌گفتند که به خاطر گرمای هوا نیایم؛ اما پیاده آمدم و گفتم حاج قاسم به خاطر ما در بیابان‌های داغ می‌رفت و می‌جنگید چرا من نباید بیایم؟
دیگری با تأکید بر اینکه امروز آمده ام که تعیین کنم که کشورم در چهار سال آینده با چه بینش و  سلیقه‌ای اداره شود، بیان کرد: با همه تبلیغات سوء دشمنان برای تحریم انتخابات و عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی مردم آمدند و نشان دادند پای انقلاب و کشورشان هستند.
مرد میانسالی که همراه خانواده اش آمده بود با بیان اینکه همه از شرایط سخت اقتصادی و معیشتی گله ‌داریم؛ اما آیا نیامدن مان مشکلی را حل می‌کند؟ گفت: برخی می‌گویند فایده ندارد و هیچ مشکلی از ما حل نخواهند کرد؛ اما آیا واقعا همه ‌دولت هایی که در این چهل سال بر سرکار آمدند یک‌سان بودند؟
وی با اشاره به اینکه وقتی مریض می‌شویم به هر دکتری مراجعه نمی‌ کنیم، چون معتقد هستیم با هم فرق دارند، آن ‌وقت چگونه همه رئیس ‌جمهورها باهم فرق ندارند؟ ادامه داد: صبح جمعه همه ایران از خواب بیدار شدند تا بیایند و رای بدهند تا دیگر هیچ مسئولی خواب نماند و دیر از وضعیت مملکت آگاه نشود.
دیگری پس از شرکت در انتخابات اظهارکرد: ابتدا تصمیم نداشتم رای بدهم؛ اما وقتی دیدم که شبکه‌های دشمن چگونه خودشان را می‌کشند که رای ندهیم، تصمیم تغییر کرد؛ چون دلیلی ندارد به حرف کسانی گوش بدهم که برای رسیدن به اهدافشان از داروهای حیاتی بیماران هم نمی ‌گذرند.
وی افزود: باید ببینیم رای ندادن ما آتش بر هیزم چه کسی می‌ریزد؟ اگر کسی که می‌آید ناکارآمد است پس چرا افرادی خارج از این مرزوبوم تلاش می‌کنند که رای ندهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه قم قم انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت حمیدرضا آذرنگ از مصدومیت سعید آقاخانی و حضور سرصحنه «نون‌خ۵»

حمیدرضا آذرنگ بازیگر سریال نون خ۵، از مصدومیت سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر سریال و عدم توقف کار با وجود آسیب‌دیدگی او نوشت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت: قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیر کوه افتاد و مهره‌های کمرش آسیب جدی دید. چند روزی تو بیمارستان بستری بود. گفتند، باید استراحت مطلق داشته باشه قبول نکرد.

قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیر وفایی [نویسنده سریال]مسیر نورالدین رو از گروه جدا نوشت… یه مدت تو یه ماشین کمپر درازکش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد… با کمربند طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش رو می‌کرد.

با هم خندیدیم و با هم گریه کردیم

خنده با سادگی‌های بی شیله پیله خودمون تو قصه و گریه برای سنگینی بار زندگی رو شونه‌های مردم یگانه و بی همتای سیستان و درد کوله‌های کولبران کردستان و درد استخوان سوز کودکان معصوم دچار سرطان …
گذشت‌
می‌گذره
بزرگترین موهبت زمان همین گذشتن‌شه
اما…
تنها امید اینه که دیدن نون خ برای مردم سرزمینم شیرین باشه در حد یک لبخند و برای مسئولین بی تفاوت به تلنگر که تا فرصت هست به برداشتن باری از دوش این مردم همیشه نجیب همت کنند.
هر چند اگر یک درصد برای اولین امید و تنها یک لبخند مردمم امید داشته باشم
به دومی
آخه مگه می‌شه ندید؟

 

دیگر خبرها

  • روایت حمیدرضا آذرنگ از مصدومیت سعید آقاخانی و حضور سرصحنه «نون‌خ۵»
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏