Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com سردار حسین ییلدیریم، رئیس «سازمان فضایی ترکیه» (TUA) در یک سخنرانی در «کنفرانس جهانی اکتشاف فضایی» (GLEX) ۲۰۲۱ در سنت‌پترزبورگ روسیه جزئیات برنامه فضایی این کشور را که در فوریه امسال (اسفند) رسما بوسیله رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه رونمایی شد، به بحث گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ییلدیریم، سفینه ماه‌نورد ترکیه که در سال ۲۰۲۸ یا ۲۰۲۹ به فضا پرتاب خواهد شد فرودی نرم بر کره ماه انجام خواهد داد و داده‌های علمی از سطح آن را گردآوری خواهد کرد.

ییلدیریم گفت موشکی که این ماه‌نشین را پرتاب خواهد کرد، در داخل این کشور با استفاده از موتورهای هیبریدی که در حال حاضر در ترکیه در دست ساخت است، تولید خواهد شد. به گفته او برای اطمینان حاصل کردن از آماده بودن این موشک برای پرتاب ماه‌نورد، اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، یک نمونه مقدماتی از این موشک در اواخر سال ۲۰۲۳ به سوی ماه پرتاب خواهد شد.

ییلدیریم گفت: «ما قصد داریم که از موتورهای خودمان برای رساندن سفینه به ماه استفاده کنیم. اما برای این مرحله، سفینه فضایی ما با یک همکاری بین‌المللی به مدار پایین کره زمین فرستاده خواهد شد.»

بر اساس گزارش که خبرگزاری رسمی آناتولی ترکیه منتشر کرده است، ماموریت سال ۲۰۲۳ شامل یک فرود سخت روی ماه خواهد بود که به مهندسان ترکیه کمک خواهد داده‌های لازم برای فرود نرم در اواخر دهه ۲۰۲۰ را به دست بیاورند.

ترکیه همچنین قصد دارد در سال‌های آینده ۳۰ فضانورد را به ایستگاه بین‌المللی فضایی بفرستد تا تجربه‌های علمی انجام دهند.

«برنامه ملی فضایی ترکیه» که در فوریه امسال منتشر شد، همچنین استقرار یک پایگاه فضایی محلی در ترکیه و ایجاد یک سیستم ماهواره ‌ای منطقه‌ای محلی مکان‌یابی و زمان‌یابی را پیش‌بینی می‌کند.

کد خبر 608457 برچسب‌ها ترکیه فضا - سازمان‌ها آژانس‌های جهانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترکیه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • حادثه برای یک هواپیما در هنگام فرود + فیلم
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • تصاویری حیرت‌انگیز از فرود جنگنده اف ۳۵ بر روی برج العرب + فیلم
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت