Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان گیلان در استانداری اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها و تمهیدات انجام گرفته سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی "در شهرستان آستانه اشرفیه" از ساعت هفت صبح امروز آغاز شده و اکنون هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخابات در همه شعب اخذ رای در سراسر گیلان اعم از شهر و روستا با تلاش های صورت گرفته با حضور آگاه مردم در حال برگزاری است و بر اساس گزارش فرمانداران از مناطق مختلف استان به اینجانب و بازدیدهای انجام شده روند اجرایی اخذ رای خوب است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برگزاری انتخابات در فضای امن، سالم، قانونمند و با رعایت پروتکل های بهداشتی برای ما مهم بود، اضافه کرد: پیش از تعداد پیش بینی شده واجدین شرایط رای در استان، تعرفه توزیع شده و اگر چنانچه همه واجدین شرایط در این انتخابات شرکت کنند حتی حدود ۲۰ درصد بیشتر تعرفه پیش بینی شده و به نحو شایسته در شهرستان ها و بخش های مختلف گیلان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش ها در شعب سراسر گیلان به ویژه در شهرها مراجعه کنندگان زیادی داریم خاطر نشان کرد: تجربه های انتخابات گذشته در این استان نشان می دهد که مردم بیشتر بعد از نماز مغرب و عشاء پای صندوق های اخذ رای حضور می یابند لذا از مردم می خواهیم که هر چه زودتر برای رای دادن اقدام کنند.

وی ضمن قدردانی از بینش و آگاهی مردم استان گیلان و حضور آنان در شعب اخذ رای اظهار داشت: مردم برآورد دشمنان و سیاهنمایی آنان و توطئه هایی که مردم در این انتخابات مشارکت حداقلی خواهند داشت، را خنثی و نقش بر آب کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان  درباره میزان مشارکت مردم خاطر نشان کرد: نتیجه نهایی بعدا اعلام خواهد شد.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از  تعداد ۹۹۳ هزار و ۳۲۲ نفر مرد و ۹۹۵ هزار و ۲۱۲ نفر زن هستند.

برای ۵۳ شهر استان یک هزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی باهم به رقابت می پردازند که از این تعداد ۱۶۴ نفر بانوان و یکهزار و ۲۳۴ نفر از آقایان هستند.

همچنین در این دوره از انتخابات، ۱۳ هزار و ۲۳۱ نفر داوطلب نیز برای کسب ۶ هزار و ۶۹۴ کرسی شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۱۷۲ روستا با هم رقابت می کنند.

سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رای اعم از شعبه های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹سیار هستند.

همچنین ۱۶ نفر داوطلب برای میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در آستانه اشرفیه حضور دارند که ۱۴ نفر از آنها آقایان و دو نفر بانوان هستند. شهرستان آستانه اشرفیه یک کرسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.
 فقط در شهر رشت، انتخابات الکترونیکی برگزار می شود.

برای برگزاری این دوره از انتخابات در مجموع اعم از عوامل اجرایی انتخابات و محافظت از صندوق ها، عوامل نظارت، بازرسی ستاد در فرمانداری ها و بخشداری ها بیش از ۶۰ هزار نفر همکاری می کنند.

در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۶۵۵ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۶۶ نفر رأی اولی بودند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت بر اساس آخرین تقسیمات کشوری،  دارای ۱۷ شهرستان با ۵۳ شهر است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ رشت گیلان انتخابات ۱۴۰۰ رشت گیلان مجلس شورای اسلامی دوره انتخابات شهر و روستا اخذ رای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر سه شنبه در دومین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری یازدهم ماه ذیقعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت» اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متعدد مردمی به منظور بزرگداشت باشکوه دهه کرامت در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری در سراسر استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تولیت تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت را بر عهده دارد، اظهار کرد: این نهاد با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به عنوان دبیر اجرایی و همچنین سایر اعضای ستاد از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان به منظور بزرگداشت پرشور دهه کرامت بهره خواهد گرفت.

حجت الاسلام اشجری بر اهمیت ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه تاکید کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی با محوریت اهل بیت (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به ضرورت تبیین زندگی و سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مناسبت‌های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای انتقال مفاهیم اسلامی به جوانان و نوجوانان و ایجاد پیوند ناگسستنی دل‌های نسل جوان با اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین هنرمندانه آموزه‌های دینی و اسلامی، تصریح کرد: شایسته است در اعیاد دینی و جشن‌ها نیز همچون ایام سوگواری حضور موثر و اقدامات گسترده‌ای داشته باشیم تا فضای شادی و نشاط در جامعه برجسته گردد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان «روز دختر» نامگذاری شده است، گفت: این روز فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها با محوریت بانوان و دختران و همچنین تقدیر و تجلیل از دختران نخبه و نمونه در عرصه‌های مختلف و دختران معزز شهدای والا مقام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مساجد و بقاع متبرکه از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت است، اظهار کرد: از ظرفیت حداکثری کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت، حلقات صالحین و… برای بزرگداشت دهه کرامت بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به حضور خادمین رضوی در سراسر استان گیلان به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، تصریح کرد: برگزاری جشن‌های متعدد در همه شهرها و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و هنری و نیز آذین‌بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت با دعوت از سخنرانان و ستایشگران به منظور بزرگداشت دهه کرامت در سراسر استان گیلان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093264

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس