Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، یک نیروی پلیس ترکیه به جرم قتل یک نوجوان ۱۴ ساله در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۳ در استانبول، به تحمل ۱۷ سال حبس محکوم شد.

بر اساس این گزارش، «فاتح دالگالی» در جریان دادرسی به پرونده قتل یک نوجوان ۱۴ ساله از طریق شلیک گاز اشک‌آور به صورت وی که نهایتاً منجر به مرگ این نوجوان شد، به تحمل حدود ۱۷ سال حبس محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است این نوجوان در جریان اعتراضات ضد دولتی در «قاضی پارک» شهر استانبول در سال ۲۰۱۳، با اصابت گاز اشک‌آور به صورت و ناحیه سر، به مدت ۲۶۹ روز به کما رفته و نهایتاً جان خود را از دست داد.

کشته شدن این نوجوان که «الوان» نام داشت، منجر به برانگیخته شدن احساسات معترضین علیه دولت ترکیه شده و موجی از اعتراضات جدید علیه آنکارا در مارس سال ۲۰۱۴ شکل گرفت.

«رجب طیب اردوغان» که در آن زمان نخست وزیر وقت ترکیه بود، طی اظهار نظری جنجالی در خصوص پرونده قتل این نوجوان، گفت که وی از عناصر تروریستی بوده و پلیس راه دیگری برای درگیری و مواجهه با وی نداشته است.

اما اکنون، دادگاهی در استانبول، افسر پلیس مذکور را به قتل غیر عمد محکوم کرده و به جز مجازات حبس، حکمی مبنی بر ممنوع‌الخروج بودن وی از خاک ترکیه را صادر کرده است.

کد خبر 5238546

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتراضات ضددولتی ترکیه قتل پلیس ترکیه رجب طیب اردوغان ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی جو بایدن روسیه عراق ولادیمیر پوتین ناتو ایران برجام افغانستان رجب طیب اردوغان نفتالی بنت ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۲ نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی زارع گفت: در ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه بامداد در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در بلوار "شهید صدوقی" شهر یزد مأموران پلیس راهور در محل حاضر شدند.

وی افزود: مأموران پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ سرنشین واژگون شده و به یک درخت در وسط بلوار برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور استان یزد اظهار داشت: در این حادثه راکب ۱۷ ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد و ترک نشین موتورسیکلت که او هم «هم سن» راکب بود به شدت مجروح که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

زارع تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راهور، سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه علت این حادثه بوده است.

زارع با بیان اینکه علت فوت هر ۲ نوجوان ضربه مغزی بوده است، یادآور شد: از خانواده‌ها تقاضا داریم به هیچ وجه موتورسیکلت را در اختیار فرزندان فاقد گواهینامه قرار ندهند و راکبان موتورسیکلت نیز حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند.

کد خبر 6089803

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی
  • فوت ۲ نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها