Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:42:55 GMT

بلینکن به اروپا سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۷۹۱۰

بلینکن به اروپا سفر می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا از هفته آینده توری اروپایی را آغاز کرده و در جریان این سفر چند روزه در دومین کنفرانس صلح لیبی در برلین شرکت خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، بعد از سفر "جو بایدن"، رئیس جمهور آمریکا به اروپا هفته آینده "آنتونی بلینکن"، وزیر امور خارجه وی هم می خواهد توری اروپایی را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن هفته آینده قرار است به آلمان سفر کند. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در روز چهارشنبه در دفتر صدر اعظمی با این مقام آمریکایی دیدار و گفتگو خواهد کرد. این خبر را "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان امروز ( جمعه ) اعلام کرد.

زایبرت تاکید کرد که بلینکن در همان روز ( چهارشنبه) به دعوت هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در دومین کنفرانس صلح لیبی در برلین شرکت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آلمان حدود یک سال و نیم بعد از برگزاری اولین نشست صلح لیبی در برلین برای شرکت در یک نشست پیگیری دیگر به ریاست آلمان و نظارت سازمان ملل از کشورها و نهادهای مختلف دعوت به عمل آورده است.

وزارت امور خارجه آلمان چندی پیش اعلام کرد که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان و "آنتونیو گوترش"، دبیر کل سازمان ملل از کشورها و نهادهای شرکت کننده در کنفرانس برلین دعوت کرده اند تا در 23 ژوئن ( 2 تیرماه) در کنفرانس پی گیری دیگری با این محوریت شرکت کنند. برای اولین بار قرار است دولت موقت وحدت ملی لیبی هم در این نشست شرکت کند.

بلینکن: دیر شود ایران دانشی غیرقابل برگشت در غنی‌سازی هسته‌ای خواهد داشت

همه گروه های شرکت کننده در نشست برلین در ژانویه سال 2020 خود را موظف کردند از راه پیشنهادی سازمان ملل برای پایان تنش ها در لیبی حمایت کرده و به حمایت های نظامی خود از گروه های مختلف در این کشور پایان دهند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم اعلام کرد که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در برلین مذاکرات دو جانبه ای را با بلینکن انجام خواهد داد. در روز پنج شنبه هم این دو مقام غربی توافق نامه همکاری های نزدیکتر بین ایالات متحده آمریکا و آلمان را امضا خواهند کرد.

بلینکن بعد از اقامتی کوتاه در برلین به پاریس سفر می کند و در 25 ژوئن (4 تیر ماه) با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و گفتگو خواهد کرد. این خبر را وزارت امور خارجه آمریکا امروز ( جمعه) اعلام کرده است.

بلینکن در ادامه سفر اروپایی خود به ایتالیا رفته و در رم، پایتخت این کشور با همتای ایتالیایی خود دیدار و گفتگو خواهد کرد. وی بعد از دیدار با وزیر امور خارجه و رئیس جمهور ایتالیا به واتیکان رفته و با رهبر کاتولیک های جهان دیدار خواهد کرد. وزیر امور خارجه آمریکا در پایان سفر اروپایی خود در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو جی 20 در جنوب ایتالیا شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اتحادیه اروپا امور خارجه آلمان وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق