Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری شامگاه جمعه در بازدید از شعبه اخذ رای مستقر در بوستان توحید بیرجند افزود: مردم خراسان جنوبی در انتخابات گذشته حضور و مشارکت بالایی داشته‌اند و در این دوره هم حضور، الحمد الله حضور خوبی است.

وی اظهار داشت: در بعضی شهرستان‌ها مشارکت خوبی داریم و البته در برخی مناطق ضعیف‌تریم اما از میانگین مشارکت کشور در جایگاه بالاتری قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی گفت: این انتخابات همان طور که مقام معظم رهبری در آغازین لحظات انتخابات که رای خودشان را صندوق انداختند اعلام کردند که در آستانه ولادت علی بن موسی الرضا(ع) امروز داریم جشنی را در دهه کرامت برگزار می‌کنیم، جشنی که برای نظام و انقلاب ما بسیار با اهمیت است.

وی افزود: در همه شعب، صف شکل گرفته و مردم با حضور پرشور تا ساعاتی که اخذ رای ادامه دارد، مراجعه کنند تا رای بدهند.

ملانوری گفت: رسانه‌های داخل کشور با انگیزه این حضور حماسی و بزرگ را به عنوان یک افتخار پوشش می‌دهند، در خارج از کشور هم رسانه‌هایی وجود دارند که به دنبال این هستند این مشارکت را کمرنگ جلوه دهند، انتخابات را کمرنگ کنند و مردم را از حضور در انتخابات منصرف و بی‌انگیزه کنند.

وی افزود: ما باید در این موقعیت بسیار حساس این آگاهی لازم را داشته باشیم که این حضور چقدر می‌تواند برای توسعه کشور، انقلاب و برای سرنوشت خودمان و جامعه ما بسیار بااهمیت باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید با شرکت در انتخابات، امید و شادی را در دل دوستداران به نظام افزایش دهیم و حتما این حضور باعث ناامیدی، یاس و سرخودگی دشمنان نظام خواهد شد.

وی اظهار داشت: از همه کسانی که تا این لحظه در انتخابات شرکت نکردند یا به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمان را گذاشته‌اند که بتوانند در فضای خلوت‌تری مراجعه کنند، می‌خواهم که زمان را از دست ندهند و حتما با یک حضور دقیق و جدی در شعب خلوت‌تر حضور پیدا کنند و رای خودشان را به صندوق‌ها بیندازند.

ملانوری گفت: تلاش همه رسانه‌ها، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و صدا و سیما که حضور جدی و فعالی در انتخابات داشته‌اند، جای تقدیر و تشکر دارد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز جمعه ۲۸ خرداد ماه در حال برگزاری است.  

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی از ساعت ۷ صبح امروز همزمان با سراسر کشور کار رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان خراسان جنوبی آغاز کردند.

از مجموع هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده در استان ۴۷۷ شعبه سیار و ۵۴۷ شعبه ثابت است به این ترتیب ۵۳ درصد شعب، ثابت است و بقیه به شکل سیار فعال هستند.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

۱۱۵ شعبه اخذ رای در شهر بیرجند فعال است و انتخابات شورای اسلامی شهر در بیرجند به صورت تمام الکترونیک است اما اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و دیگر شهرهای استان به صورت دستی و با تعرفه انجام می‌شود.

زمان آغاز فرایند انتخابات که از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز و از عصر امروز چند مرحله تمدید شد، تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ بیرجند ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر حمید ملانوری مشارکت انتخاباتی خراسان جنوبی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ بیرجند ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ بیرجند ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر حمید ملانوری مشارکت انتخاباتی خراسان جنوبی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری خراسان جنوبی اسلامی شهر اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

قناعت استاندار خراسان جنوبی در اولین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

او افزود: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده سازی گفتمان انقلاب در جهت هویت اسلامی - ایرانی است که در همین زمینه دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

قناعت با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

بیشتر بخوانید

 سفارتخانه‌های آمریکا، محل برنامه ریزی فروپاشی استقلال ملت ها/ ۱۵ مهر، روز حماسه جوانان فلسطینی شد

او خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت‌ها باید مشخص و دستگاه‌ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

قناعت تصریح کرد: برخی موضوعات و تصمیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد، اما رسانه‌های دنیا برای آن واکنش نشان می‌دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

استاندار گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود