Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان قزوین، محمد قاسمی شامگاه جمعه در این خصوص گفت: بر اساس گزارشهای دریافتی از مراجع قضایی استان، این جرائم مربوط به انتخابات شوراها بوده است.

وی در تشریح این جرایم، افزود: ۱۰ مورد تبلیغات غیرمجاز کاندیداها و طرفداران آنها در مقابل شعب اخذ رای، ۲۰ مورد خرید و فروش آرا با استفاده از خودروهای فاقد پلاک و ۳۰ مورد اخلال در نظم عمـومی و روند انتخابات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی در خصوص افراد دستگیر شده، افزود: برخی از این افراد کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و با توجه به جرائم مرتکب شده، برای آنها پرونده قضایی تشکیل و متهان با سپردن قرار تامین آزاد شده‌اند و بدیهی است در صورت استمرار تخلفات و اقدامات غیرقانونی، بازداشت خواهند شد.

دادستان قزوین در ادامه بیان داشت: تاکنون بیش از ۳۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیف و ۱۰ واحد صنفی پلمب شده و مقادیری نیز پول نقد از متخلفان کشف و ضبط شده است.

جانشین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین در ادامه تصریح کرد: انتخابات نماد قانونمندی و اخلاق‌مداری است، اما برخی کاندیداهای شوراها برای جلب آرا، از خطوط قرمز قانون عبور کرده و مقررات را نادیده می گیرند که این موضوع جای تامل دارد.

قاسمی ادامه داد: با توجه به اینکه تجربه نشان داده که تخلفات انتخاباتی در ساعات پایانی اخذ آرا افزایش یابد، این موضوع به دقت تحت رصد دستگاه قضایی، عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی قرار دارد و در صورت مشاهده تخلف قطعاً اقدامات قانونی اعمال خواهد شد.

وی گفت: انتظار می رود مردم نیز در صورت مشاهده تخلفات، مراتب را سریعاً به عوامل اجرایی، نظارتی و قضایی حاضر در شعب اطلاع دهند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین به کاندیدا و هواداران آنها هشدار داد: همانگونه که قبلاً نیز در جلسات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی تاکید شده، نگاه دستگاه قضایی در خصوص جرائم انتخاباتی پیشگیرانه است، اما این به معنای چشم‌پوشی از اصرار به ارتکاب جرم نیست و قطعاً در صورت استمرار اقدامات و تخلفات، برخورد دستگاه قضایی با آنها بدون اغماض خواهد بود و حتی در صورت کسب اکثریت آرا، ضمن برخوردهای قضایی، احکام صادره برای تصمیم‌گیری نهادهای متولی بررسی کننده صحت انتخابات ارسال خواهد شد.

فرایند رای گیری در استان قزوین طبق آخرین بخشنامه وزارت کشور تا ساعت ۲۴ تمدید شده است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استان قزوین انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استان قزوین انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استان قزوین انتخابات ریاست جمهوری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مجیدی با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در خیابان منتهی به پل قویون ارومیه  که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، موضوع به طور ویژه در دستور کار دادستانی مرکز استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی، بررسی های همه جانبه و تحقیقات همه دستگاه های امنیتی، این افراد را که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی و مشخص شد که از اراذل و اوباش سطح دار می باشند.

حسین مجیدی افزود : پس از بررسی و پیگیری های مجدانه انتظامی و قضایی و تلاش های پلیس امنیت و همراهی دستگاه قضایی عوامل شرارت که ٧ نفر بودند ۴ نفر از آنها در شهرستان‌ های همجوار دستگیر شدند و ٣ نفر دیگر نیز شناسايي و در کوتاه ترین زمان ممکن دستگیر و با آنها برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه ضمن تقدیر از زحمات مجموعه های قضایی و عوامل امنیتی و انتظامی تاکید کرد : دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی با تمام قدرت اجازه نخواهند داد هیچ کسی و به هر عللی جامعه را بسوی ناامنی روانی و ناهنجاری بکشانند و ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت اجتماعی بشدت با افراد خاطی برخورد خواهیم کرد.

شب گذشته (ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در پل قویون ارومیه تعدادی با قمه به نزاع دسته جمعی پرداخته و برای دقایقی موجب  رعب وحشت  مردم شدند.

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد