Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، پایگاه «اکسیوس» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که ایالات متحده خواستار آن است که پیش از مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید ایران، با این کشور درباره توافق هسته‌ای مذاکره کند.

بر اساس این گزارش، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد شش هفته قبل از تحلیف رئیس‌جمهوری جدید ایران، برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک، درباره برنامه هسته ای ایران با تهران مذاکره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع خاطرنشان کرد که به تعویق انداختن مذاکرات تا اوایل ماه آگوست، زمانی که یک دوره انتقالی در ایران اتفاق می‌افتد، باعث «نگرانی» خواهد شد. این منبع گفت: «اگر ما پیش از تشکیل دولت جدید توافقی نداشته باشیم، من فکر می‌کنم این پرسش‌های جدی در مورد چگونگی دستیابی به آن ایجاد خواهد کرد».

 وی افزود که نگرانی چندانی در مورد احتمال به قدرت رسیدن یک دولت محافظه‌کارتر نیست، بلکه مربوط به این واقعیت که هرچه مذاکرات طولانی‌تر بدون دستیابی به موفقیت ادامه یابد، شانس موفقیت کمتر است. یک مقام دولتی به آکسیوس گفت که واشنگتن «زمان نامحدودی برای مشاوره در مورد برجام ندارد»، در حالی که وی زمان دقیق تعیین‌شده توسط مقام‌های آمریکایی را برای مذاکرات در مورد معامله مشخص نکرده است.

این منبع همچنین گفت که ایران «به طور جدی در مذاکرات برجام» شرکت می کند و توافق می تواند طی چند هفته انجام شود. وی افزود که ایالات متحده قصد ندارد مذاکرات را برای ماه‌های زیادی ادامه دهد و احتمال می‌دهد که تهران با این موضع موافق است. یک مقام دولتی توضیح داد که همانطور که مقامات ایرانی به واشنگتن اعلام کردند، «انتخابات یک عامل نیست، تصمیمات قبل و بعد از انتخابات ادامه خواهد یافت، بنابراین [مذاکرات] در نتیجه این انتخابات قطع نمی‌شود».

وی از مشخص کردن اینکه دقیقاً چه موانعی در مذاکره درباره برجام وجود دارد، خودداری کرد، اما به پیشرفت در بحث‌ها اشاره کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران

به گزارش همشهری آنلاین باشگاه تراکتور پس از قطع همکاری با پاکو خمز، با وجود مذاکره با گزینه‌های مختلف همچنان سرمربی جدیدش را انتخاب نکرده است.
این باشگاه روز گذشته در خبری مدعی مذاکره با یک گزینه پرافتخار و تلاش‌ها برای رفع موانع انتخاب وی خبر داده بود. ظاهرا باشگاه تراکتور مذاکرات مثبتی با یحیی گل‌محمدی انجام داده اما تاکنون موفق به کسب جواز نشستن سرمربی پیشین پرسپولیس روی نیمکت خود نشده است.
با این وجود از روز گذشته اتفاق جالبی در تراکتور رخ داده و آن هم آغاز مذاکرات هوشنگ نصیرزاده با یورگن کلینزمن، سرمربی پیشین تیم‌های ملی کره جنوبی، آلمان، آمریکا و بایرن مونیخ برای حضور در تبریز است.
حال باید دید مدیران این باشگاه می‌توانند این سرمربی ۵۹ ساله سرشناس را راضی به حضور در تراکتور کنند؟
کلینزمن پس از حذف تیم ملی کره در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به دلیل نارضایتی کمیته فنی این فدراسیون ، مجبور به قطع همکاری شد.

کد خبر 846675 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران