Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@12:31:32 GMT

از تلخک و قندک تا پنج ثانیه برف

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۹۰۴۳

از تلخک و قندک تا پنج ثانیه برف

چهار نمایش جدید در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه هستند و بالاخره این پردیس هم کم‌کم مانند تماشاخانه‌های دیگر روی ریل اجراهای منظم می‌افتد. بر اساس این خبر، تماشاخانه شهرزاد این روزها و طبق اعلام قبلی و در سالن ارکیده میزبان «تلخک و قندک» به کارگردانی شایان طهماسب‌پور خواهد بود.

طهماسب‌پور کارگردان این نمایش درباره شرایط اجرا و موضوع کاری که روی صحنه می‌برد می‌گوید: «سال ۶۳ داوود فتحعلی‌بیگی این نمایش را می‌نویسد و در نهایت پس از سال‌ها، این نمایشنامه سال ۸۰ منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشنامه در واقع تمی سیاسی، کمدی دارد و روایتگر داستان انتخابات در یک شهر است. کارگردان «تلخک و قندک» درباره شرایط اجرا در روزهای کرونایی و هدف از اجرای این نمایش در چنین روزهایی هم می‌گوید: «هدف از اجرای این نمایش آشتی تماشاچی با تئاتر است. باید از شو‌های شبانه که نام تئاتر گرفته است، فاصله بگیریم و این تئاتر به‌معنی واقعی آن است که تفکر مردم را تغییر می‌دهد.»
 نمایش «تلخک و قندک» به نویسندگی داوود فتحعلی بیگی، کارگردانی محمدشایان طهماسب‌پور و تهیه کنندگی نوید وفا هر شب ساعت ۱۹ در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت. بازیگران این نمایش هم فریدون‌احمدی، زیبا مصطفایی، محمد عبداللهی، محمد‌مهدی فتاحی، بهار جهانبانی، امید رهبر، مهشید زبردست، مجتبی طباطبایی، مرجان آقانوری، هیوا پورشفیقی، حسین براتی، علی پیله ور، رضا حسین‌نژاد، علی رضا عباسی، سعید بیرام‌زاده و مبینا سرلک جیوا هستند.در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد هم نمایش‌های «پنج ثانیه برف» به نویسندگی عباس جمالی وکارگردانی فاطمه زمانی و «نفس کشیدن» به نویسندگی و کارگردانی سپهر حیدری‌‌نژاد اجرا خواهند داشت. به گفته فاطمه زمانی کارگردان «پنج ثانیه برف» تک گویی‌هایی از زندگی زنانی‌است که هر کدام دارای دنیای متفاوت و شرایط خاص خود در جامعه هستند و اتفاقی مشترک آنها را به هم گره می‌زند. علی پیله‌ور، فاطمه زمانی، صفورا کاظم‌پور، نوشین سرکوبی، هانیه عادلزاده و ستایش انیسی بازیگران این نمایش هستند که با تهیه کنندگی مجید یارندی‌پور توسط گروه هنری سافاتا اجرا می‌شود. در نمایش «نفس کشیدن» هم بهار رضی‌زاده و سپهر حیدری‌نژاد ایفای نقش می‌کنند. مدت زمان این نمایش 45 دقیقه است و تا 31 خردادماه هر روز رأس ساعت 20روی صحنه می‌رود. همچنین این روزها نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه» به کارگردانی سعید حشمتی در سالن گلایل این مجموعه روی صحنه می‌رود. علاقه مندان و تماشاگران می‌توانند برای آگاهی از تازه‌ترین رویدادها و خرید بلیت آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهرزاد به سایت تیوال با آدرس www.tiwall.com مراجعه کنند و با حضور خود قوت قلب هنرمندان اکثراً جوانی باشند که این روزها، عشق به تئاتر و مخاطبانش، آنها را روی صحنه‌های تئاتر و پیش‌روی مخاطبان قرار داده تا این چراغ هرگز خاموش نشود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تئاتر شهرزاد تلخک و قندک روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این نمایش فیلم ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سایت تیوال مراجعه فرمایند.

دیگر خبرها

  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • محمدحسین درخشانی: برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود